بازدید 5173

ناوگروه ایرانی دو کشتی را نجات داد

ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حملات دزدان دریایی به دو فروند کشتی در محدوده آب های آزاد را ناکام گذاشت.
کد خبر: ۴۳۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰ 30 August 2014
ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حملات دزدان دریایی به دو فروند کشتی در محدوده آب های آزاد را ناکام گذاشت.

به گزارش ایرنا، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز - شنبه - اعلام کرد: ناوگروه سی و یکم این نیرو متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران بایندر و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس پس از جدا شدن از اسکله بندر جیبوتی یک فروند کشتی که به مقصد ایران در حرکت بود را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

بر اساس این گزارش، هشت فروند قایق دزدان دریایی مجهز به انواع سلاح های سبک و نیمه سنگین در حوالی شمال تنگه باب المندب قصد تعرض به یک فروند کشتی را داشتند که با حضور به موقع و آتش پرحجم ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش و تیم اسکورت این نیرو مواجه شده و پا به فرار گذاشتند.

گفتنی است هر دو این کشتی ها به مقصد جمهوری اسلامی ایران در حرکت بوده و حامل اقلام پزشکی، دارویی و مواد اولیه کارخانجات به ارزش میلیون ها دلار بودند که با همت و دلیرمردی کارکنان نیروی دریایی ارتش از تعرض دزدان دریایی در امان ماندند.

ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش که دوم مرداد ماه سال جاری با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای جهان و منطقه و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به آبهای آزاد و بین المللی اعزام شده است با طی بیش از 2000 مایل دریایی کماکان در محدوده خلیج عدن در حال گشت زنی و اجرای مأموریت محوله است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی