بازدید 3490

تهران 24 ساعته در معرض انواع آلاینده ها قرار دارد

کد خبر: ۴۳۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ 30 August 2014
فرماندار تهران گفت: در تهران و اطراف آن هزاران کارخانه و کارگاه در حال فعالیت 5 میلیون دستگاه انواع وسایل نقلیه موتوری در رفت و آمد و وسایل سرمایشی و گرمایشی صدها هزار خانه در فصول گرم و سرد سال مشغول به کار هستند.

به گزارش مهر، عیسی فرهادی در دومین همایش دوچرخه سواری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: انبوه کارگاه های تولیدی، وسایل نقلیه و منازل شهر تهران به عنوان منابع اصلی آلودگی هوا، به صورت 24 ساعته در حال تولید انبوه آلاینده های هوا هستند و سلامت شهر و شهروندان را به شدت در معرض خطر قرار داده اند.

وی با اعلام اینکه به منظور کاهش خطرات ناشی از منابع آلاینده، فرهنگ سازی با موضوع هوای پاک و مشارکت پر تعداد مردم در برنامه های فرهنگی از سوی دستگاه های اجرایی ضرورت دارد، تأکید کرد: در چنین همایش هایی باید چند هزار نفر شرکت کنند، در صورتی که شاهد حضور تنها چند ده نفر هستیم و این نشان می دهد خود ما نیز کمتر به فکر سلامتی خودمان هستیم.

فرهادی: دوچرخه پاک ترین وسیله ایاب و ذهاب در شهرهاست

فرماندار تهران با اشاره به اینکه برگزاری همایش هفتگی دوچرخه سواری و حضور پر شمار در این همایش، در واقع گامی در جهت فرهنگ سازی هوای پاک محسوب می شود، اظهار کرد: هر قدر چنین همایش هایی برگزار و تکرار شوند، به همان اندازه برای شهر و شهروندان با برکت و پر منفعت خواهد بود.

فرهادی با بیان اینکه دوچرخه یک وسیله ایاب و ذهاب پاک محسوب می شود و هر اندازه استفاده از این وسیله در جامعه ترویج و توسعه پیدا کند، به همان میزان می تواند در خنثی کردن آثار مخرب وسایل نقلیه موتوری مؤثر واقع شود، تصریح کرد:  در تهران 160 باب خانه دوچرخه وجود دارد که مردم می توانند به صورت رایگان از این خانه های دوچرخه استفاده کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در کلان شهر 10 میلیونی تهران، اقداماتی مانند برگزاری همایش دوچرخه سواری، هزینه کم و سود فراوانی دارد، تأکید کرد: این اقدامات باعث فرهنگ سازی جهت کاهش آلودگی هوا و تأمین سلامتی شهروندان می شود.

آقامیر: تهران را به یک مجموعه ورزشی روباز تبدیل می کنیم

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این همایش، ورزش را امکانی جهت حفظ تندرستی و زندگی سالم برای شهروندان دانست و گفت: به این منظور سیاست مدیریت شهری فراهم آوردن امکان ورزش آسان و ارزان برای همه و در همه جا است.

آقامیر با تأکید بر این که در این راستا برای تبدیل تهران به یک مجموعه ورزشی روباز بزرگ گام بر می داریم، خاطرنشان کرد: ورزش را باید در تمام سطوح و لایه های اجتماعی و سنی فراگیر کنیم و به وسیله توسعه ورزش همگانی، آسیبهای اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

گیل آبادی: تور گردشگری با دوچرخه برگزار می شود

شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز در این مراسم، وجود ایستگاه ها و مسیرهای دوچرخه سواری را امکانی برای دریافت و استفاده از دوچرخه به ساده ترین شکل ممکن دانست و تأکید کرد: صبح روز جمعه 14 شهریور، اولین تور گردشگری با دوچرخه در محدوده منطقه 12 و از میدان امام خمینی (ره) تا کاروانسرای خانات برگزار می شود.

سید نواب حسینی منش مدیر واحد حمل و نقل غیر موتوری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از استمرار برگزاری همایش های دوچرخه سواری در صبح  روزهای جمعه در مناطق مختلف تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش ها را آن قدر تکرار خواهیم کرد تا دوچرخه سواری به عنوان یک فرهنگ عمومی جا افتاده و مورد اقبال آحاد شهروندان قرار گیرد.

این مراسم با مشارکت واحد حمل و نقل غیر موتوری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهرداری منطقه دو، سازمان ورزش شهرداری تهران و شرکت کنترل ترافیک تهران، صبح روز جمعه هفتم شهریور از فلکه اول صادقیه تا بوستان ستارخان برگزار شد و در پایان ده دستگاه دوچرخه شهری به قید قرعه به 10 نفر از شرکت کنندگان اهداء شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی