بازدید 3822

کوهکن: روحانی به اصلاح‌طلبان فرصت طلایی داد

دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس گفت: به دولت در یک سال گذشته نمره 13.75 می‌دهم.
کد خبر: ۴۳۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸ 30 August 2014
دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس گفت: به دولت در یک سال گذشته نمره 13.75 می‌دهم.

محسن کوهکن در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره عملکرد یکساله دولت اظهار کرد: دولت در سیاست خارجی فعال بوده، در سیاست داخلی یک‌طرفه عمل کرده، در بخش اقتصادی عملکرد متوسطی داشته و در بخشی فرهنگی ضعیف عمل کرده است و در کل اگر بخواهم معدل بگیرم به عملکرد دولت یازدهم نمره 13.75 می‌دهم.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه بیان کرد: دولت در سیاست خارجی فعال بوده و عمدتاً حول محور مذاکرات هسته‌ای با 1+5 فعالیت‌های خوبی داشته است البته اینکه مذاکرات نتیجه دهد یا ندهد، بحث دیگری است که به نوع نگاه و برخورد خارجی‌ها هم بستگی دارد ولی این نمی‌تواند پرکار بودن دیپلماسی را نقض کند. انتقادی که مطرح می‌شود این است که پررنگ شدن مذاکرات هسته‌ای باعث شده فعالیت‌ها درباره توسعه روابط با سایر کشورها دچار رکود شود.

وی فعالیت‌های دولت در سیاست‌های داخلی را یکطرفه دانست و افزود: درست است که خود آقای روحانی بارها گفته که به جناح خاصی گرایش ندارد اما به یمن دیدگاه‌ها و نوع نگاهش یک فرصت طلایی برای جریان اصلاح‌طلب پیش‌ آمد تا بتوانند پست‌های اجرایی را در اختیار بگیرند حتی این اشتها تا جایی پیش رفت که یک وزارت‌خانه (وزارت کشور) که وزیر آن باب میل اصلاح‌طلبان نیست را از خودشان نمی‌دانند در صورتی که استانداران بیشتر از اصلاح‌طلبان هستند. متأسفانه اعتدال در انتخاب مدیران گرایش‌های مختلف رعایت نشده است.

نماینده پیشین مجلس درباره فعالیت‌های اقتصادی دولت بیان کرد: دولت در ابتدا با انتخاب افراد و انجام بحث‌های مختلف بارقه‌ای از امید را که بوی تحول می‌داد به‌وجود آورد. در یک سال گذشته در برطرف کردن برخی از اشکالات جزئی بد عمل نشده اما در اقدامات زیربنایی یک گام به جلو و یک گام به عقب برداشته شده است. مثلاً در مشخص کردن متمکنین و حذف آن‌ها از لیست یارانه‌بگیران اقدامی صورت نگرفته و یا در فعال کردن بخش تولید موفقیت چندانی به دست نیامده است که رکود حاکم بر بازار بیانگر این موضوع است.

وی ادامه داد: دولت برای تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی خیز صحیح و درستی برداشت اما سریع عقب‌نشینی کرد. متأسفانه بعضی پروژه‌های عمرانی آنقدر طولانی شده‌اند که جاذبه خود را از دست داده‌اند و یا در مردم بدبینی ایجاد کرده‌اند. دولت باید این جسارت را به خرج دهد تا بخشی از آن‌ها را حذف کند و یا اقدام به واگذاری آن‌ها نماید. کم کردن بار هزینه‌های پروژه‌ها می‌تواند از نظر بودجه‌ای دست دولت را باز کند.

کوهکن با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی علما و مراجع تصریح کرد: با شناختی که از آقای روحانی داشتیم انتظار می‌رفت که با روی کارآمدن دولت ایشان، دغدغه‌های کمتری در حوزه‌های فرهنگی وجود داشته باشد اما به نظر می‌رسد این مساله تحقق پیدا نکرده و حتی بخشی از دغدغه‌ها بیشتر شده است. شاید اگر خود روحانی همت کند این مساله جبران شود اما در کل در حوزه فرهنگ دولت کارنامه درخشانی نداشته است.

وی در بیان اولویت‌های اصلی دولت اظهار داشت: تبیین، جاانداختن و استحکام دادن به اقتصاد که مبنای آن بر پایه اقتصاد مقاومتی و متکی به توانمندی‌های داخلی است از اولویت‌های اصلی دولت به حساب می‌آید البته باید نهضت پرهیز از حاشیه‌سازی شکل بگیرد چون بعضی اوقات حاشیه‌ها باعث می‌شوند به قدری وقت صرف شود که اصل فراموش شود.

کوهکن با بیان اینکه تعامل دولت با مجلس و قوه قضائیه خوب بوده است، اظهارکرد: در مقایسه با دولت قبلی تعامل دولت روحانی با مجلس بسیار بهتر صورت گرفته است البته نمی‌توانیم به بعضی از اشکالات نپردازیم مثلاً وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید استیضاح حق مجلس است، این زیباترین حرفی است که یک رئیس‌جمهور می‌تواند بزند چون نشان‌دهنده اعتقاد او به اصل تفکیک قواست اما وقتی در همین دولت شخصی می‌گوید اگر فلان وزیر کنار برود خط عوض نمی‌شود و همان راه ادامه خواهد داشت یعنی افتادن در تعارض که زیبنده نیست ولی در مجموع صحبت‌های روحانی در ارتباط با مجلس حرف‌های متین، وزین و درستی بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر