بازدید 17685
۵
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

بازتاب وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شماری دیگر از شرکت‌های ایرانی و دیدگاه‌های مختلف در این زمینه، ابراز امیدواری وزیر خارجه ایران به دستیابی ایران و ۱+ ۵ به توافق نهایی تا زمان تعیین شده و تأکید روسیه بر ‌مطرح نکردن درخواست‌های اضافی از سوی غرب در مذاکرات، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳ 30 August 2014
بازتاب وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت‌های ایرانیبازتاب وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شماری دیگر از شرکت‌های ایرانی و دیدگاه‌های مختلف در این زمینه، ابراز امیدواری وزیر خارجه ایران به دستیابی ایران و ۱+ ۵ به توافق نهایی تا زمان تعیین شده و تأکید روسیه بر ‌مطرح نکردن درخواست‌های اضافی از سوی غرب در مذاکرات، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

به گزارش «تابناک»، موضوع اعمال تحریم‌های آمریکا علیه مجموعه جدیدی از شرکت‌ها و افراد به اتهام ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران، مهم‌ترین موضوع مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی است.

روزنامه «نیویورک تایمز» می‌نویسد، در حالی که بخش نظامی ایران، تمایلی به گشایش بیشتر در مقابل بازرسی‌های بین‌المللی ندارد (موضوع پارچین)، دولت آمریکا تحریم‌هایی ‌علیه شماری از شرکت‌های ایرانی اعمال کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده، این تحریم‌ها، ادامه سیاست ایالات متحده در زمینه سخت‌گیری بر گروه‌هایی است که در پی دور زدن تحریم‌های موجود علیه ایران بوده و یا مظنون به این امر هستند. 

بازتاب وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

«یو اس ای تودی» نیزامروز این خبر را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، ایالات متحده دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه شرکت‌هایی که با ایران ‌تجارت می‌‌کنند، اعمال کرده و دلیل آن را کمک آن‌ها به برنامه هسته‌ای ایران، حمایت از تروریسم و دور زدن تحریم‌ها عنوان کرده است.

این سایت می‌نویسد، وضع این تحریم‌های جدید در شرایطی ‌انجام می‌گیرد که دیپلمات‌های غربی می‌گویند، مذاکرات هسته‌ای پیشرفت داشته و در این مسیر، حتی بخشی از تحریم‌های مهم‌تر و گسترده‌تر علیه ایران لغو شده است. در این مطلب اشاره شده که کاخ سفید تأکید کرده با وجود تحریم‌های جدید‌، به مذاکرات با ایران پایبند است.

بازتاب وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

اما در همین موضوع، یعنی مذاکرات هسته‌ای، برخی مطالب دیگر نیز امروز در مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده است. روزنامه «گالف نیوز» اظهارات وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که نسبت به دستیابی به توافق هسته‌ای تا پیش از ضرب‌الاجل تعیین شده ابراز امیدواری کرده است.

محمد جواد ظریف که در مسکو و در حاشیه دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود سخن می‌گفته، در این زمینه اظهار داشته: «در این زمان اندک باقی مانده، ما امیدواریم ‌بتوانیم به نتیجه‌ای مثبت دست پیدا کنیم». گالف تودی با اشاره به سخنان ظریف می‌نویسد، وزیر خارجه ایران امیدوار است، حمایت روسیه در دستیابی به توافق نهایی کارساز باشد. 

بازتاب وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

در مقابل، لاوروف نیز مواضعی ‌درباره مذاکرات هسته‌ای ایران مطرح کرده است. به نوشته خبرگزاری «ریانووستی»، وزیر خارجه روسیه از غربی‌ها خواسته در مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای، در مقابل وسوسه چانه‌زنی با ایران و تلاش برای گرفتن امتیازاتی بیش از آنچه ‌برای دستیابی به یک بسته متوازن مورد نیاز است، مقاومت کنند.

لاوروف همچنین گفته، روسیه تلاش می‌کند، روح همکاری جویانه‌ای را که در نوامبر سال گذشته میلادی و در جریان دستیابی به توافق مقدماتی ژنو بر مذاکرات غلبه داشت، نگه دارد. به گفته وی، طرفین باید در این مذاکرات، به جز منافع خود، چالش‌ها و الزامات جهانی را نیز در نظر بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۵
خلاصه اینکه مرگ بر آمریکا.
یایا این روسیه بدتر آمریکاست. به کی دلمون رو خوش کردیم. یه مشت آدم رزل پست.
يكي نيست به اينا بگه شما كه گفتيد ديگه تحريم نمي كنيد. پس چرا؟
ما رو هالو فرض كردن؟
مگه یکی از مفاد توافقنامه ژنو این نبود که تحریم جدیدی وضع نشه.
حالا دولت ما هی کارخونه های هسته ای را برای شفاف سازی و از این جور حرفا تعلیق کنه.
امریکا می خواد ایران را تحریک کنه که بزنه زیر میز مذاکرات و بعد مظلوم نمایی کنه که ما می خواستیم مذاکرات به نتیجه برسه ولی ایران نخواست و بدین وسیله هر نوع حمله ای به ایران را توجیه کنه.. باید با تدبیر به این موضوع پرداخت نه با احساس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر