بازدید 4476

بداخلاقي‌هاي سياسي آفت جامعه

بدعت‌ها زماني خطرناک و به عنوان يک آفت براي جامعه محسوب مي‌شود، که اين بد اخلاقي‌ها به صورت عادي و روز افزون در سطح جامعه آشکارتر شود و عده‌اي محدود و خاص اين کار را انجام مي‌دهند، بد‌ترين نوع شيوه بد اخلاقي همين است.
کد خبر: ۴۳۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲ 30 August 2014
سعيد پايبند در سرمقاله مردم سالاری نوشت:

امروزه شاهد روش‌هاي نوين و پيچيده‌اي هستيم که به اشکال مختلف بعضي از چهره‌هاي دلسوز جامعه را مورد هجمه، تخريب و تهمت گروه قليلي قرار مي‌‌دهند. شخصيت‌هاي بزرگي که براي ملت جانفشاني کرده‌اند و در سطوح مديريتي خرد تا کلان؛ خدمات ارزنده‌اي انجام داده‌اند. با لباس مقدس نظام به عنوان خادم ملت خدمتگزاري نموده‌اند. از آرمان‌هاي حضرت امام(ره) پاسداري کرده‌اند. مکتب جمهوري اسلامي‌ايران برگرفته از احکام، قواعد و اخلاق اسلامي‌است و قوانين نظام نشات گرفته از اين الگوها و ارزش‌ها است، ولي متاسفانه بعضي از اشخاص براي رسيدن اهداف خويش و جناحشان، ترور شخصيت‌هاي دلسوز را سرلوحه خودشان قرار داده‌اند و در مواردي تهمت‌هاي ناروا مي‌زنند، که اين بد اخلاقي‌ها با مکتب اسلام و ايراني همخواني ندارد.

بدعت‌ها زماني خطرناک و به عنوان يک آفت براي جامعه محسوب مي‌شود، که اين بد اخلاقي‌ها به صورت عادي و روز افزون در سطح جامعه آشکارتر شود و عده‌اي محدود و خاص اين کار را انجام مي‌دهند، بد‌ترين نوع شيوه بد اخلاقي همين است.

بعضي از افراد به خاطر حفظ منافع حزبشان، به هر نوع بد‌اخلاقي متوسل مي‌شوند و با گفتمان فريب کارانه از جمله؛ تزوير، ريا، خدعه، نيرنگ دنبال عوام فريبي هستند. بعضي افراد تلاش دارند به طرق‌هاي مختلف جاي پاي خود را در عرصه سياسي مستحکم نمايند، تا فضا را براي جولان هميشگي خود باز نگه دارند. اين گروها با زير پا گذاشتن قوانين و بي‌اعتنايي به ساختارها و نهادها؛ موفقيت خود را در تنش، آشفته جلوه دادن صحنه سياسي و تلاش براي منزوي کردن افراد دلسوز مي‌پندارند. مقصودشان را البته شکاف و چند دستگي در عرصه سياست مي‌دانند و با همين بي‌تدبيري‌ها لطمه جبران‌ناپذيري بر فضاي معنوي جامعه مي‌گذارند، همچنين بر اخلاق مردم تاثيرات مخربي خواهند گذاشت.

تصور غلطي که براي بعضي به وجود آمده؛ اين است که مي‌توانند از طريق ذهنيت‌هاي خود ساخته و بدون در نظر گرفتن قانون بر سر مسند قدرت بمانند و تمام ارزش‌هاي اخلاقي را نردبان کنند، در صورتي که اين يک حرکت مذموم و به دور از انسانيت است و از عوامل سقوط و طردشدنشان مي‌شود. بعضي‌ها حق ندارند به اسم ديگران ولي به کام خودشان چهره‌هاي موثر را تخريب کنند و زير لواي باورهاي جامعه به مقاصدشان برسند. کسانيکه با اعمال شرارت و خشونت‌ براي نيل به قدرت و حفظ بقاي خودشان به شيوه‌هاي بد اخلاقي پناه مي‌برند، صرفنظر از منافع ملي و خواسته‌هاي مردم، افراد خدوم را تخريب مي‌کنند، هميشه در پي سود خودشان هستند و هر شخصي در مسير راهشان باشد، از ميان برمي‌دارند و دنبال اميال خويش هستند.

نقدها زماني براي ملت سودمند است، که در راستاي مرتفع نمودن مشکلات و موانع ملت باشند، مشکلي را حل نمايند و منجر به ترقي، پيشرفت و پويايي جامعه شوند، ملت رشيد ايران در انتخابات سال92 رياست‌جمهوري به گفتمان افراطي‌گري، بي‌اخلاقي‌ها و شعارگويي‌هاي بدون عمل جواب منفي دادند و به تفکر اعتدال و ميانه‌روي، راستگويي، اخلاق ورزي، خردجمعي و دوري از تنش‌هاي حزبي و جناحي روي آوردند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی