بازدید 2761

شایع‌ترین علل ناباروری زنان

کد خبر: ۴۳۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ 30 August 2014
یک متخصص زنان و زایمان شایع‌ترین علل ناباروری در زنان و روش‌های درمان آن را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهناز خانی با بیان اینکه عدم تخمک‌گذاری، انسداد لوله‌های رحمی و عفونت منجر به ناباوری در زنان می‌شود، اظهار کرد: البته شایع‌ترین علت ناباروری زنان، عدم تخمک‌گذاری است .

وی با بیان اینکه انسداد لوله‌های رحمی دومین علت شایع ناباروری در زنان است، افزود: سن، مدت ازدواج و سابقه فامیلی از جمله ریسک فاکتورهای ناباروری در زنان است. همچنین استفاده خودسرانه از برخی داروهای آنتی بیوتیک، درمان‌های جراحی مربوط به بسته یا باز شدن لوله‌ها و هرگونه جراحی بر روی شکم به ویژه اگر نزدیک به دستگاه تناسلی باشد، امکان ناباروری را افزایش می‌دهد.

این متخصص زنان و زایمان روش آی - یو - آی (IUI) را از روش‌های درمان ناباروری با علت مردانه، دهانه رحمی، ایمونولوژیک یا علت نامشخص عنوان کرد و افزود: این روش کاربرد گسترده‌ای در ناباروری دارد و در 30 درصد موارد امکان باروری با این روش میسر می‌شود.

خانی با بیان اینکه هرچه سن خانم‌ها به مرز 30 سالگی پیش می‌رود، امکان تخمک‌گذاری در آنها با شانس کمتری روبرو است، اضافه کرد: در سنین 35 سالگی امکان باروری کم و تا 40 سالگی معمولا شانس باروری بسیار کم‌تر می‌شود. همچنین زنانی که به صورت مکرر سقط جنین یا حاملگی موفقی نداشته‌اند جزو ناباروران قرار می‌گیرند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه هیچ روشی به صورت صددرصد میزان ناباروری در آینده یک فرد را مشخص نمی‌کند، ادامه داد: در 75 درصد قاعدگی‌های منظم، موارد تخمک گذاری‌ با موفقیت انجام می‌شود. اما برای اطمینان می‌توان از طریق روش‌های آزمایشگاهی از سلامت تخمک‌گذاری آگاه شد .

وی بهترین زمان باروری را سنین 24 تا 26 سالگی عنوان کرد و ادامه داد: اگر علت ناباروری اختلال در تخمک‌گذاری باشد، می‌توان از طریق قرص‌های تحریک کننده تخمک‌گذاری، آمپول‌های تحریکی، همچنین روش‌های آی - یو - آی (IUI) و روش IVF که توانسته روشی موفق در باروری زنان و مردان ناباور باشد، استفاده کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان