بازدید 4512

ورود هلدینگ‌های جدید سرمایه‌گذاری به معدن

سوددهی بالای طرح های معدنی و صنایع معدنی سبب جذب هلدینگ های جدید و بزرگ کشور برای سرمایه گذاری در این بخش شد.
کد خبر: ۴۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴ 29 August 2014
سوددهی بالای طرح های معدنی و صنایع معدنی سبب جذب هلدینگ های جدید و بزرگ کشور برای سرمایه گذاری در این بخش شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،‌ رییس هیات عامل این سازمان که به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و عملکرد ایمیدرو سخن می‌گفت با اعلام مطلب فوق افزود: وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی به گونه‌ای است که حتی برخی هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری کشور برای نخستین بار تصمیم به سرمایه‌گذاری در این بخش گرفتند.

مهدی کرباسیان تصریح کرد: به عنوان مثال برای طرح یک میلیارد دلاری توسعه در ناحیه معدنی سنگان 29 شرکت و مجموعه، برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند به طوری که 12 هلدینگ از این تعداد برای نخستین بار تصمیم گرفتند در سبد سرمایه‌گذاری‌های خود از پتانسیل‌های سوددهی این حوزه نیز بهره مند شوند.

وی یکی از سیاست جدید ایمیدرو را استقبال از سرمایه‌های بخش غیردولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود: با توجه به سرمایه‌هایی که در اختیار بخش‌های غیردولتی قرار دارد می‌توان بسیاری از طرح‌های بخش معدن را از این راه تامین کرد و در مقابل نیز شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری با مشارکت شرکت‌های متخصص در این حوزه،‌ توان فنی و مالی خود در اجرای پروژه‌های بزرگ معدنی را افزایش می دهند.

وی در عین حال گفت: در هر هفته تعدادی شرکت متوسط و بزرگ خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن با این سازمان مذاکره می‌کنند به طوری که با کنار رفتن تحریم‌های بانکی و بین‌المللی بتوانند از باز شدن فضای سرمایه‌گذاری در ایران استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت یادآور شد:‌ بسیاری از شرکت‌های خارجی که برای مذاکره وارد ایران می‌شوند به نبود اطلاعات کافی نسبت به پتانسل های سرمایه گذاری در کشورمان اذعان می‌کنند از همین رو باید با اطلاع‌رسانی مستمر و صحیح شرایط ورود سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج و شرکت‌های خارجی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: اولویت فعلی ما جذب سرمایه‌های بخش خصوصی داخلی و سرمایه های ایرانیان مقیم خارج است به گونه‌ای بتوان علاوه بر تامین مالی،‌ به انتقال فن‌آوری‌های جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی کمک کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر