بازدید 3972

واکنش شورای امنیت به تحولات یمن

شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای خواستار حل و فصل اختلافات داخلی در یمن از طریق رایزنی و گفت‌وگو بین همه طرف های ذیربط شد
کد خبر: ۴۳۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸ 29 August 2014
شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای خواستار حل و فصل اختلافات داخلی در یمن از طریق رایزنی و گفت‌وگو بین همه طرف های ذیربط شد

به گزارش تسنیم به نقل از سایت رادیوی سازمان ملل، شورای امنیت در بیانیه خود تمام طرف های موجود در یمن را به حل اختلافات از طریق گفت‌وگو، رایزنی و خودداری از خشونت به منظور تحقق منویات سیاسی فرا خواند.

این بیانیه همچنین از تمام کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا از مداخله خارجی که باعث ایجاد درگیری و بی ثباتی سیاسی می شود، خودداری و از روند انتقالی سیاسی در یمن حمایت کنند.

دولت یمن از حمایت عربستان برخوردار است و درپی اعتراضات گسترده مردم، شاه سعودی دستور داد که تا فوری یک میلیارد دلار فرآورده های سوختی به این کشور داده شود تا شاید از این طریق بتواند اعتراضات مردمی را مهار کند. درپی تشدید تحولات در یمن، عربستان سعودی اوایل هفته جاری تهدید به مداخله در این کشور کرد.

به گزارش العالم به نقل از سایت رادیوی سازمان ملل، شورای امنیت در بیانیه خود همچنین بر ضرورت نیاز به تدوین پیش نویس قانون اساسی از طرف مراجع ذیربط در یمن برای ارجاع به مسئولان و سپس برگزاری همه پرسی درباره آن تاکید کرد.

شورای امنیت در این بیانیه از آنچه آن را به زعم خود "فعالیت ها و اقدامات ضربه زننده به روند انتقال سیاسی و امنیت در یمن" از سوی جنبش انصار الله این کشور خواند، ابراز نگرانی کرد و خواستار پایان آن شد.

مردم یمن در روزهای اخیر با آمدن به خیابانها و برگزاری تظاهرات و تحصن های مسالمت آمیز، خواستار لغو دستور آزادسازی حامل های سوخت و برکناری دولتی هستند که آن را فاسد و ناکارآمد در حل مشکلات خود می دانند.

هزاران نفر در روزهای اخیر در تظاهرات و تحصن های مسالمت آمیز شرکت کرده اند و این اعتراضات همچنان ادامه دارد. اجرای مصوبات کنفرانس گفت وگوی ملی یکی دیگر از خواسته های مردم است.

دراین میان، جنبش انصار الله یمن به رهبری سید عبدالملک الحوثی راهبری اعتراضات مردمی و به نمایندگی از مردم، مسئولیت طرح خواسته های آنها با مسئولان حکومتی را برعهده دارد که این رایزنی ها تاکنون به نتیجه نرسیده است لذا این جنبش به همراهی مردم، سومین مرحله از اعتراضات را امروز جمعه آغاز کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان