بازدید 2814

فعالیت در حوزه فرهنگ براساس شایسته سالاری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخورد و حمایت ما با مخالفان دولت مشابه موافقان دولت است و براساس شایسته سالاری به همه فعالان فرهنگی نگاه می کنیم.
کد خبر: ۴۳۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵ 29 August 2014
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخورد و حمایت ما با مخالفان دولت مشابه موافقان دولت است و براساس شایسته سالاری به همه فعالان فرهنگی نگاه می کنیم.

به گزارش  تسنیم، علی جنتی در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر استان گلستان، اظهار کرد: امروز راهی برای برخورد با نارسایی های اجتماعی به جز استفاده از ابزار فرهنگی نداریم و تنها از طریق فرهنگ می توان یک عقیده و باور را در بین افراد جامعه جا انداخت.

وی با بیان اینکه گلستان سابقه فرهنگ و تمدن قدیمی دارد، افزود: برخی آثار تاریخی در استان گلستان متعلق به بیش از 5 هزار سال است که این نشانگر قدمت بالای این خطه است.

جنتی با اشاره به این نکته که شخصیت های برجسته ای از این منطقه در حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات، فلسفه وعرفان و شعر فعالیت داشته اند، گفت: شخصیت هایی مانند میرداماد فیلسوف اهل صفویه اهل گرگان بودند که آثار وی در اصفهان نیز موجود است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سید اسماعیل جرجانی یکی از پزشکان نامدار ایران در سده 5 هجری بوده که متعلق به این خطه است و این افراد سبب افتخار گلستان و ملت ایران هستند.

وی با بیان اینکه وجود این هنرمندان و مفاخر در استان گلستان برگرفته از توانمندی و استعداد گلستان است، گفت: وجود استعدادهای هنری در گلستان هم اکنون نیز بیانگر نخبگان فرهنگی در استان گلستان است.

جنتی وجود خانه هنرمندان در گلستان را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: خانه هنرمندان می تواند مکانی برای تبادل نظر و اطلاعات فعالان فرهنگی باشد و به همین دلیل باید برای ایجاد چنین فضایی بودجه اختصاص یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید آثار هنرمندان را یکی از موارد ایجاد توسعه اقتصادی برای این قشر دانست و افزود: در بودجه سال 93 تبصره ای گذاشتیم مبنی بر اینکه دستگاه های دولتی مکلف شوند تا یک درصد از بودجه های عمرانی خود را به خرید آثار فرهنگی اختصاص دهند که رد شد.

جنتی گفت: بار دیگر در قوانینی دائمی این موضوع گنجانده شد، با این تفاوت که دستگاه های اجرایی مجاز هستند که یک درصد از بودجه را صرف خرید آثار هنرمندان کنند که این موضوع مورد تائید مجلس قرار گرفت.

وی با تاکید بر مقوله دولت الکترونیک، افزود: باید از لحاظ فناوری اطلاعات شرایطی ایجاد کنیم که مراجعه کنندگان با استفاده سایت این وزارتخانه بسیاری از مطالبات خود را رفع کنند و باید از سیستم کاغذی خارج شده و بسیاری از خدمات را الکترونیکی به مراجعه کنندگان دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که نسبت به 10 سال قبل بسیار متفاوت است و جهان در بخش ارتباطات به سرعت در حال گسترش است.

وی افزود: با گسترش ارتباطات الکترونیکی امروزه دست کم 2 هزار شبکه ماهواره به راحتی در حال انتقال اطلاعات در بخش های مختلف هستند، در این میان ما هم می توانیم با بهره گیری از این امکانات فرهنگ خود را انتقال دهیم.

به گفته جنتی، این موارد علاوه بر این که تهدید به حساب می آیند می تواند فرصتی برای انتقال فرهنگ ایران اسلامی به دیگر کشورهای جهان نیز به شمار آیند.

وی تصریح کرد: امروزه انتقال فرهنگ انقلاب از هر زمانی آسان تر است، به شرط اینکه از این ابزار به نحو مطلوب استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروزه 50 شبکه ایرانی از ماهواره برای دیگر کشورها نمایش داده می شود، تصریح کرد: از ماهواره و دیگر ابزارها مانند کتاب می توانیم به بهترین نحو برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی بهره ببریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل