بازدید 3495

شکایت 40 میلیون دلاری از پلیس آمریکا

تعدادی از مردم شهر فرگوسن ایالت میسوری که در جریان اعتراضات روزهای گذشته این شهر بازداشت شده بودند با طرح شکایتی علیه پلیس خواستار دریافت غرامت 40 میلیون دلاری شدند.
کد خبر: ۴۳۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴ 29 August 2014
تعدادی از مردم شهر فرگوسن ایالت میسوری که در جریان اعتراضات روزهای گذشته این شهر بازداشت شده بودند با طرح شکایتی علیه پلیس خواستار دریافت غرامت 40 میلیون دلاری شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در جریان اعتراضات دو هفته گذشته در شهر فرگوسن ایالت میسوری عده ای از مردم این کشور از سوی پلیس بازداشت شدند.

عده ای از این بازداشت شدگان بدون دلیل از سوی پلیس بازدشت شده بودند از همین رو هم اکنون این افراد شکایتی را علیه پلیس آمریکا در دادگاه شرقی میسوری مطرح کرده اند.

هدف این افراد دریافت غرامتی بالغ بر 40 میلیون دلار است. دو نفر از این بازداشت شدگان که اکنون علیه پلیس آمریکا شکایت کرده اند نوجوانی 16 ساله و مادر وی هستند که در جریان اعتراضات شهر فرگوسن در یک رستوران بازداشت شده بودند.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری بود. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم شش بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

شدت اعتراضات به حدی رسید که فرماندار میسوری مجبور به کمک گرفتن از گارد ملی آمریکا شد. این اعتراضات تا تاریخ 31 مرداد ادامه داشت و پس از آن جو حاکم بر فرگوسن رفته رفته آرام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار