بازدید 2376

تحلیف رییس جمهوری جدید افغانستان به تعویق افتاد

مسئولان افغان اعلام کردند مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید این کشور در موعد مقرر برگزار نخواهد شد و به پس از نشست ناتو یعنی بعد از دهم سپتامبر موکول می‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴ 29 August 2014
مسئولان افغان اعلام کردند مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید این کشور در موعد مقرر برگزار نخواهد شد و به پس از نشست ناتو یعنی بعد از دهم سپتامبر موکول می‌شود.

به گزارش اسکای نیوز عربی، پیشتر قرار بود معرفی رئیس جمهور جدید حداکثر تا دوم سپتامبر انجام شود اما ظاهرا به دلیل مسائل امنیتی و نیز چگونگی اداره افغانستان بدون دخالت نیروهای خارجی این تصمیم به پس از نشست ناتو موکول شده است.

نشست ناتو که قرار است اوایل ماه آینده میلادی در ولز انگلیس برگزار شود در سطح سران کشورهای عضو است و مقرر شده که در آن درباره آینده افغانستان و نیز چگونگی اداره این کشور پس از خروج نیروهای ناتو بحث و تبادل نظر شود.

تعویق اعلام رئیس جمهوری جدید افغانستان پس از نشست ناتو در حالی انجام می‌شود که مسئولان ناتو بارها تأکید کرده بودند که تعیین رئیس جمهور جدید افغانستان باید پیش از نشست ناتو صورت گیرد تا نشان دهد افغانستانی که میلیاردها دلار کمک نظامی و غیرنظامی دریافت کرده به کشوری مستقل تبدیل شده و می‌تواند روی پای خود بایستد.

سازمان ملل نیز پیشتر اعلام کرده بود که شمارش مجدد آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیازمند به زمان بیشتری است و حداکثر تا 10 سپتامبر می‌توان نتایج بازشماری آرا را اعلام کرد.

آمریکا و هم پیمانان وی نیز تلاش‌های زیادی انجام دادند تا رئیس جمهوری افغانستان پیش از نشست ناتو تعیین شود تا وی بتواند در نشست سران ناتو در ولز انگلیس شرکت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار