بازدید 1777

ربوده شدن 43 صلح‌بان سازمان ملل

کد خبر: ۴۳۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳ 29 August 2014
سازمان ملل با تایید ربوده شدن 43 تن از صلح‌بانان خود در مرز سوریه با سرزمین‌های اشغالی، خواستار آزادی هر چه سریعتر آنها شد.

به گزارش (ایسنا) به نقل از شبکه المیادین، علاوه بر ربوده شدن 43 تن از نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در گذرگاه القنیطره سوریه در مرز این کشور با سرزمین‌های اشغالی، 81 تن دیگر از این نیروها در محاصره جبهه النصره و "جبهه اسلامی" قرار گرفته‌اند و اطلاع خاصی از سرنوشت آنها وجود ندارد.

روز پنجشنبه جبهه النصره و برخی دیگر از گروههای افراطی مخالف دولت دمشق اعلام کردند که گذرگاه القنیطره در بلندی‌های اشغالی جولان، آخرین منطقه تحت کنترل دولت سوریه در مرز با اسرائیل را به تصرف خود درآورده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری الجزیره نیز گزارش داده که ارتش سوریه بامداد امروز (جمعه) توانسته برخی مناطق در مرز این کشور با سرزمین‌های اشغالی را از چنگ مخالفان باز پس بگیرد.

در پی ربوده شدن صلح بانان سازمان ملل در بلندی‌های جولان شورای امنیت،‌ آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای جهان آزادی هر چه سریعتر آنها را خواستار شدند و مسئولیت هر گونه اقدام علیه آنها را متوجه جبهه النصره و دیگر نیروهای مخالفان سوری واقع در بلندی‌های جولان دانستند.

اهمیت گذرگاه القنیطره

سقوط گذرگاه مرزی القنیطره و مناطق پیرامون آن در بلندی‌های جولان پس از ماه‌ها درگیری میان ارتش سوریه و مخالفان محقق شد که پیروزی استراتژیکی برای مخالفان سوری محسوب می‌شود.

القنیطره منطقه استراتژیک در مرز سوریه با فلسطین اشغالی است و آخرین نقطه از خط تماس میان سوریه و سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود که در آن سوی آن نیروهای رژیم صهیونیستی مستقر هستند.

دومین دلیل که این منطقه را محلی استراتژیک برای مخالفان تبدیل کرده نزدیکی جغرافیایی آن به دمشق از سمت جنوب است و مخالفان می‌توانند از طریق آن خود را به مناطق جنوبی پایتخت سوریه برسانند گرچه این امر با حضور گسترده ارتش سوریه و استحکامات آنها در این منطقه دشوار به نظر می‌رسد.

تسلط جبهه النصره بر مناطق مرزی سوریه با سرزمین‌های اشغالی پس از حمایت توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی و گلوله‌باران برخی مواضع ارتش سوریه محقق شد.

بنا به گزارش‌های رسیده از مجموع 43 کیلومتر مرز سوریه با سرزمین‌های اشغالی در بلندی‌های جولان 30 کیلومتر به کنترل جبهه النصره و همپیمانان آن درآمده و درگیری‌ها برای تصرف 13 کیلومتر باقی مانده به ویژه بخش‌هایی از شهر القنیطره و روستای مجدولیا ادامه دارد.

گرچه توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مواضع ارتش سوریه را در هنگام درگیری‌ها گلوله باران کرد اما گفته می‌شود که جنگنده‌های این رژیم چند پایگاه متعلق به گروه‌های افراطی مخالفان دولت دمشق را نیز هدف قرار دادند.

انتهای پیام
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار