بازدید 7080

علائم اولیه سرطان را بشناسید

کد خبر: ۴۳۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ 29 August 2014
وقتی صحبت از سرطان به میان می‌آید مسلما هیچکس دوست ندارد علائم اولیه این بیماری را در خود شناسایی کند.

به گزارش ایسنا، متاسفانه بسیاری از افراد وقتی می‌شنوند علائم ابتلا به سرطان‌های خاص در آنها وجود دارد به شدت جا می‌خورند اما بعدها متوجه می‌شوند که این علایم مدتهاست در آنها نمایان شده است.

از آنجا که تشخیص اولیه سرطان در درمان آن نقش حیاتی ایفا می‌کند لذا بهتر است همه با علایم هشداردهنده اولیه سرطان آشنا باشند که در این گزارش به نقل از «نچرال نیوز» به آنها اشاره شده است:

خستگی مفرط

اگرچه برخی خستگی‌ها به دلیل داشتن مشغله‌های روزمره زندگی طبیعی به نظر می‌رسند اما اگر ناگهان احساس کردید برای انجام وظایف عادی و روزمره خود نیاز به خواب طولانی دارید، کم‌کم باید نسبت به این مسئله نگران شوید. بنابر اعلام یکی از انجمن‌های سرطان در آمریکا این خستگی زیاد از حد معمول می‌تواند نشانه برخی سرطان‌ها نظیر سرطان خون (لوسمی)، روده یا معده باشد. سایر سرطان‌هایی که سبب از دست دادن خون زیاد می‌شوند نیز می‌توانند در این خستگی نقش داشته باشند.

تب خفیف اما ماندگار

تب خفیف که به دمای حدود 37.6 الی 38.2 درجه سانتیگرادی بدن اطلاق می‌شود نیز می‌تواند یکی از علائم ابتلا به برخی عفونت‌ها باشد. این تب همچنین می‌تواند از علائم برخی سرطان‌ها نظیر بیماری‌ لنفوم هوچکین (بزرگ شدن بیش از حد غدد لنفاوی و کبد)، سرطان خون، لنفوم غیرهوچکین باشد. از آنجا که تب خفیف از علائم اصلی ابتلا به این سرطان‌ها است پس باید در صورت تکرار، آن را جدی گرفت.

مشکل در بلع

علاوه بر مشکل در بلع غذا، سایر اختلالات نظیر زخم شدن لب‌ها که در مدت زمان طبیعی التیام نمی‌یابد، گلودردهای مکرر یا مداوم، سرماخوردگی‌های مزمن یا مکرر، خونریزی غیرطبیعی یا دردهای بدون دلیل مشخص در دهان را نیز نباید نادیده انگاشت. بنابر اعلام انستیتو ملی سلامت آمریکا، علائم بالا می‌توانند از نشانه‌های سرطان‌های دهانی نظیر سرطان‌های حنجره، مری و زبان باشند. علاوه بر این سایر دلایل غیرسرطانی نیز می‌توانند منجر به بروز این علائم شوند.

کاهش وزن غیرطبیعی و بی‌دلیل


در حالی که این روزها شاهد همه‌گیر شدن چاقی مفرط در سراسر جهان هستیم لذا اگر فردی ناگهان دچار کاهش وزن غیرطبیعی و بدون دلیل شد، نگران‌کننده‌ است. اگرچه کاهش وزن به صورت طبیعی نشانه خوبی است اما اگر فردی مشاهده کرد بدون رژیم گرفتن، ورزش یا تغییر در سایر شیوه‌های زندگی دچار کاهش وزن می‌شود،‌ این کاهش وزن می‌تواند نشانه‌ سرطان باشد. بنابر اعلام انجمن سرطان آمریکا، این کاهش وزن ناگهانی می‌تواند از علائم سرطان معده، ریه، مری و پانکراس باشد. همچنین کاهش وزن ناگهانی و جدی می‌تواند ناشی از برخی مشکلات جدی در سلامتی باشد. اگر فردی یکی از علائم فوق را مشاهده کرد بهتر است هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کند. در واقع هر گونه تغییر محسوس و غیرعادی را باید جدی گرفت و هرچه سریعتر برای معاینات ضروری به پزشک مراجعه کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان