بازدید 7200

نیروی انسانی داعش از اروپا تأمین می‌شود

طرفداران گروه داعش در بروکسل، لاهه یا لندن، پرچم‌های سیاه خود را در بسیاری از شهرهای اروپا به نمایش می‌گذارند.
کد خبر: ۴۳۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰ 28 August 2014
طرفداران داعش در بروکسل، لاهه یا لندن، پرچم‌های سیاه خود را در بسیاری از شهرهای اروپا به نمایش می‌گذارند و سخنان مبلغانی که در حقیقت نفرت را تبلیغ می‌کنند، در میان بخشی از جوانان در اروپا خریدار دارد.

به گزارش جام نیوز، روزنامه آلمانی «تاگس شاو» (Tags‌Shaw) در گزارشی آورده است که «طرفداران گروه داعش در بروکسل، لاهه یا لندن، پرچم‌های سیاه خود را در بسیاری از شهرهای اروپا به نمایش می‌گذارند.»

بر اساس این گزارش، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که چه تعداد افراد خود را از اروپا به گروه داعش می‌رسانند، گفت: «ما قطعا بیش از ۲۰۰۰ نفر تخمین می‌زنیم.»

به گفته او این افراد در سوریه و عراق آموزش نظامی می‌بینند، در خدمت داعش قرار می‌گیرند و زمانی نیز به اروپا بازمی‌گردند.

این روزنامه آلمانی می نویسد: «سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا تاکید می‌کند که این خطر بزرگی برای اروپاست. به گزارش دولت بلژیک تنها ۳۸۵ نفر در حال حاضر از این کشور در سوریه می‌جنگند که بیشترشان از هنگام اعلام "دولت اسلامی" به آنجا رفته‌اند. خیلی از آن‌ها بنا بر اطلاعات دولت بلژیک اهل بروکسل و انتورپن هستند.»
 
شریعت برای بلژیک

تاگس شاو در ادامه گزارش خود به سخنان یکی از مبلغان افراطی اسلامگرا در بروکسل، اشاره می کند و می نویسد: «وی که که از سردسته‌‌های جنبش "شریعت برای بلژیک" است می گوید: میزان بیکاری و فقر و جرم و جنایت در میان جوانان بروکسل بالاست. چشم‌اندازی برای آینده ندارند.»

فرد مورد اشاره تاگس شاو که یکی از روحانیون وهابی است، می گوید: «اعتیاد به قمار، مواد مخدر و الکل و روسپیگری در سراسر اروپا بیداد می‌کند» وی خواهان یک جایگزین برای این ناهنجاری ها شده و داعش  به عنوان جایگزین می‌دانند و طرفدارانش حاضرند برای این گروه بجنگند.»

از استانبول به سوریه

در ادامه گزارش «تاگس شاو» آمده است: «سخنان مبلغانی که در حقیقت نفرت را تبلیغ می‌کنند، در میان بخشی از جوانان در اروپا خریدار دارد. به عنوان مثال در میان جوانان محله فقیرنشین "شیلدرویک" در شهر "لاهه" در هلند در تظاهرات خود به راحتی برای جنگ با امریکا و یهودیان تبلیغ می‌کنند.»

این روزنامه آلمانی یادآور می شود که «اکنون نزدیک به ۱۴۰ هلندی در میان صفوف داعش در عراق و سوریه هستند. بیشتر کسانی که می‌خواهند به دولت اسلامی [داعش] بپیوندند، به ترکیه پرواز می‌کنند و به محله فاتح در شهر استانبول می‌روند.»

بر همین اساس، کارشناسان امنیتی اروپا به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد در دفتری که در این محله که در اصل کارچاق کن داعش است، به آن‌ها مبلغ ۴۰۰ دلار برای شروع کار و مدارکی برای عبور از مرز داده می‌شود. برخی از آن‌ها افرادی هستند که ظاهرا کاری عادی دارند و به مرخصی سالانه می‌روند.

در پایان گزارش تاگس شاو آمده است: «در کمپ‌های آموزشی داعش از این مردان جوان افرادی ساخته می‌شود به مراتب افراطی‌تر از قبل و آماده برای جنگ. خیلی‌از آن‌ها سعی می‌کنند بعد از یک دوره قرار گرفتن در صفوف تروریست‌ها، دوباره به اروپا بازگردند. این بازگشت تهدیدی برای اروپاست. در میان این افراد کسانی هستند که قادرند دست به عملیات انتحاری بزنند.»
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار