بازدید 3559

تشریح جزییات دستاوردهای طرح مشارکتی اکو

کد خبر: ۴۳۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷ 28 August 2014
مدیر بازرگانی شرکت کفش ecco و نیز مدیر عامل موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا (س) درنشست مشترکی که صبح امروز در محل این شرکت برگزار شد، به بیان دستاوردها و بازخوردهای طرح جلب مشارکتهای مردمی اکو برای حمایت از مددجویان پرداختند.

به گزارش «تابناک»، این طرح که از سه شنبه هفته گذشته آغاز و تا فردا نیز ادامه دارد، شرایطی را در برگرفته که مردم نیکوکار با خرید هرجفت کفش اکو، یک جفت کفش به کودکان تحت پوشش موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) اهدا کنند. در این طرح که در تمامی فروشگاه های اکو اجراشده، 4 هزار جفت کفش خریداری شده و در فروشگاه ها توزیع شده است .

رضا کوثری، مدیر بازرگانی کیف و کفش اکو با بیان اینکه گزارشهای میدانی حاکی از استقبال گسترده مردم از اجرای این طرح است، گفت: خوشبختانه استقبال مردم از این طرح فراتراز حد انتظار بود به طوری که بسیاری از شهروندان با برقراری تماسهای مکرر خواستار تمدید این طرح مشارکتی شدند.

این فعال حوزه اقتصادی با بیان اینکه این طرح تحرک گسترده‌ای را درسطح فروشگاه های این شرکت ایجاد کرد، گفت: سیاست اصلی ما در اجرای چنین طرحی معرفی و شناساندن موسسه خیریه حضرت زهرا(س) به نیکوکاران و ایجاد ارتباط بین مددجویان و مردم نیکوکار بود که خوشبختانه هر دو هدف به صورت توامان محقق شدند.

کوثری خاطرنشان ساخت: در روند برگزاری این طرح بسیاری از نیکوکاران اذعان داشتند که این اقدام زمنیه مساعدی برای آشنایی با تشکیلات موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) شد به طوری که بسیاری از آنها برای قبول سرپرستی مددجویان این موسسه اعلام آمادگی کردند.

این کارشناس اقتصادی در عین حال گفت: قرار شده که هرساله چنین طرح هایی در دستور کار داشته باشیم و حتی در صورت فراهم شدن زمینه های لازم، امیدوارم که بتوانیم به صورت فصلی این طرح را اجرایی کنیم.

وی گرویدن دیگر شرکتها به اجرای چنین طرحی و الگوبرداری این شیوه را دور از ذهن ندانست و  افزود: پیش بینی می‌شود که شرکتهای دیگر با الگوبرداری از این طرح زمینه مساعدی برای جذب مشارکتهای مردمی برای مددجویان فراهم کند.

در ادامه این نشست، سیدمحمود آذین، مدیر موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) نیز با مطلوب ارزیابی کردن این طرح، تاکید کرد: در روند اجرای این طرح از چندین فروشگاه ecco بازدید شد که خوشبتختانه استقبال و تحرک خوبی در بین مردم نیکوکار مشاهده شد.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات خیریه از موارد شاخص ایفای مسوولیت اجتماعی شرکتها است، گفت: متاسفانه به رغم اینکه در اکثرکشورهای پیشرفته شرکتهای بزرگ در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی خود به موسسات خیریه کمک می‌کنند، اما این رویه در کشور ما مرسوم نیست و شاهدیم که عمده بنگاه های اقتصادی بزرگ عموما با هدف تبلیغاتی از باشگاه های ورزشی حمایت می‌کنند.

آذین با اشاره به اینکه انجام مسئولیت اجتماعی سازمانها با کسب اعتبار اجتماعی برای آنها همراه است، افزود: مهمترین عایدی از اجرای طرحهای مسئولیت اجتماعی در جامعه، گروههای هدفی هستند که منابع به منظور کمک رسانی به آنها صرف می‌شود و اجرای این طرح مشارکتی نشان داد که مردم ما از پتانسیل بسیار خوبی برای حمایت از مددجویان موسسات خیریه برخودار هستند؛ تنها لازم است که سازوکاری تعریف شود که امکان هدایت مردم نیکوکار به این مسیر فراهم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل