بازدید 13616
۲

رژیم اسرائیل مدعی مقابله با حمله گسترده سایبری ایران شد

بدترین سناریوهای مورد نظر ارتش اسرائیل این است که مهاجمان بتوانند با نفوذ در سیستم‌های رایانه‌ای، کنترل پهپادهای اسرائیلی را از راه دور به دست گرفته و از آنها برای حمله به سرزمین‌های اشغالی بهره گیرند. هکرها نیز شاید به دنبال از کار انداختن بازار بورس و یا شبکه برق سرزمین‌های اشغالی باشند!
کد خبر: ۴۳۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸ 28 August 2014
رژیم اسرائیل مدعی مقابله با حمله گسترده سایبری ایران شد

ارتش و سرویس امنیت داخلی اسرائیل، مدعی مقابله با یک حمله سایبری گسترده در جریان تهاجم اخیر به غزه شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، بنا بر گزارش رسانه‌های رسمی ارتش اسرائیل، این حمله بی‌سابقه از سراسر دنیا و توسط هکرهای ضد اسرائیلی و با کمک دولت ایران انجام گرفته و ادعا شده این حمله همزمان با روز جهانی قدس اجرا شده است.

گفته می‌شود، بخش سایبری ارتش اسرائیل به کمک گرفته شده تا با حمله سیستماتیک برای پایین آوردن سایت‌های صهیونیستی مقابله شود. شین بت سرویس امنیت داخلی نیز ظاهرا به تازگی واحد نخبه ویژه‌ای را برای مقابله با چنین حملاتی راه اندازی کرده است.

صهیونیست‌ها اذعان کرده‌اند که همزمان با چالش حملات راکتی و شبکه تونلی نیروهای مقاومت، فضای سایبری اسرائیل نیز با تهدید واقعی از سوی دشمنی روبه روست که به نحو فزاینده‌ای خلاق است.

بنا بر این گزارش، یک سرهنگ ارتش اسرائیل، حمله روز قدس را واقعیت جدیدی دانسته و اظهار داشته برای نخستین بار ارتش اسرائیل مجبور شده است، همزمان با درگیری نظامی، در فضای سایبری نیز به مقابله با حملات طرف مقابل بپردازد.

در حالی که حملات سایبری گذشته به اسرائیلی‌ها توسط هکرهای تنها و به گونه‌ای آماتوری اجرایی می‌شده، حمله اخیر بسیار حرفه‌ای‌تر ارزیابی شده است.

این افسر اسرائیلی مدعی شده که در جریان حمله جدید، مهاجمان به سرعت در حملات خود به اسرائیل به هماهنگی و اقدام دسته جمعی رسیده‌اند و حمله آنها از حیث گستردگی و کیفیت، ارتقای بسیاری یافته و این نشان‌دهنده توانایی فنی و سرمایه بزرگی است که برای این حمله به کار گرفته شده است.

اما نکته نگران‌کننده برای صهیونیست‌ها این است که روند حمله سایبری با تحرکات میدانی نظامی هماهنگ بوده است.

همچنین هرچند منابع اسرائیلی، مدعی دفع این حمله شده‌اند، ولی اذعان دارند که حملاتی از این دست ادامه خواهد یافت.

بد‌ترین سناریوهای مورد نظر ارتش اسرائیل این است که مهاجمان بتوانند با نفوذ در سیستم‌های رایانه‌ای، کنترل پهپادهای اسرائیلی را از راه دور به دست گرفته و از آن‌ها برای حمله به سرزمین‌های اشغالی بهره گیرند. هکرها نیز شاید به دنبال از کار انداختن بازار بورس و یا شبکه برق سرزمین‌های اشغالی باشند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲
تا زمانیکه این حملات به سیستمهای کنترل تأسیسات زیربنایی اسرائیل صورت نگیره، حمله به سایر سایتها فایده ای نداره.
بدترین سناریویی که گفتید اصلا عملی هست؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل