بازدید 8528

یک دردسر هولوکاستی برای «زارا»

در پی انتقادها از یکی از طرح‌های تولیدی «زارا» از تولیدکنندگان شناخته‌شده پوشاک در جهان، این شرکت اسپانیایی عذرخواهی کرده و گفته است که این طرح دیگر به بازار عرضه نمی‌شود.
کد خبر: ۴۲۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 28 August 2014
در پی انتقادها از یکی از طرح‌های تولیدی «زارا» از تولیدکنندگان شناخته‌شده پوشاک در جهان، این شرکت اسپانیایی عذرخواهی کرده و گفته است که این طرح دیگر به بازار عرضه نمی‌شود.

به گزارش «فرارو» به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: لباس بحث‌انگیز، یکی از طرح‌های زارا برای تی‌شرت نوزادان و کودکان زیر سه سال بود و می‌شد آن را به صورت آنلاین خرید اما از زمان آغاز عرضه، گروهی گفتند که این لباس برایشان یادآور لباس یهودیان در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌هاست.

طرح پارچه این لباس، راه‌راه آبی و سفید بود و یک ستاره شش‌پر زردرنگ با عبارت «کلانتر» روی سینه‌اش دوخته شده بود.

در دوره حکومت نازی‌ها بر بخش‌هایی از اروپا، یهودیان در مناطق تحت کنترل آنها موظف شده بودند همیشه ستاره‌ای شش‌پر به لباس‌های خود وصل کنند. ترکیب ستاره زردرنگ با طرح راه‌راه تی‌شرت مورد بحث که یادآور لباس‌های زندانیان در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها خوانده شده است، باعث شد عده‌ای آن را به هولوکاست ربط بدهند.

زارا گفته است که این طرح با الهام از فیلم‌های کلاسیک وسترن عرضه شده بود، هرچند اضافه کرده است که چون چنین طرحی ممکن است برای عده‌ای حساسیت‌برانگیز باشد، این تی‌شرت‌ها را دیگر به فروش نخواهد رساند.

این، اولین‌باری نیست که محصولات شرکت زارا بحث‌برانگیز می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۰۷ میلادی، فروش طرحی از کیف دستی زنانه را متوقف و آن را از بازار جمع کرد. روی این کیف‌ها طرح صلیب شکسته سبزرنگ وسط یک خورشید قرمزرنگ گلدوزی شده بود.

زارا تنها شرکتی نیست که در واکنش به خریداران ناچار به عذرخواهی می‌شود. از جمله تولیدکنندگان کفش هم موارد مشابهی داشته‌اند. در سال ۲۰۰۲ میلادی، شرکت آمبرو از اینکه نام طرح جدید خود را سیکلون گذاشته بود، عذرخواهی کرد. سیکلون یکی از گازهای مورد استفاده نازی‌ها در اتاق‌های گاز بوده است.

شرکت آدیداس هم به دلیل عرضه طرحی که پابندی مشابه پابند برده‌ها داشت، عذرخواهی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر