بازدید 5454
۱

کلاهبرداری از مسافران اروپا

کد خبر: ۴۲۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ 28 August 2014
مردی که با تهیه ویزای جعلی از مسافران اروپا کلاهبرداری می‌کرد به دام افتاد.

به گزارش شرق، ما مردی اوایل مرداد با مراجعه به دادسرای ناحیه‌پنج‌ تهران از کلاهبرداری‌ای که مدتی قبل از او شده بود خبر داد و گفت: «پسرم چندی قبل تصمیم گرفت به اروپا سفر کند اما هرچه تلاش کرد نتوانست ویزا بگیرد تا اینکه چندی پیش مقابل سفارت آلمان با فردی آشنا شد که مدعی بود می‌تواند برای متقاضیان ویزای شینگن بگیرد.»

شاکی ادامه داد: «پس از مدتی رفت‌وآمد به دفتری در غرب تهران مبلغ 30‌میلیون‌تومان به آن مرد دادیم و قرار شد او ظرف مدت‌کوتاهی ویزای پسرم را بگیرد که همین‌طور هم شد. پسرم پس از اخذ ویزا راهی سفر شد. قرار بود ابتدا به قطر برود و از آنجا راهی آلمان شود اما وقتی از ایران خارج شد حدود یک‌ماه از او بی‌خبر بودیم تا اینکه پس از پیگیری‌های زیاد متوجه شدیم او را در قطر به جرم داشتن ویزای جعلی دستگیر کردند و در آن کشور در زندان به سر می‌برد، در نهایت با پیگیری‌های ما پسرم به ایران بازگردانده شد.»

بازپرس شعبه12 دادسرای ناحیه‌پنج‌ پس از تشکیل پرونده، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی را مامور شناسایی متهم کرد. ماموران آگاهی نیز پس از شنیدن اظهارات شاکی از او خواستند بار دیگر با مردی که برای پسرش ویزای جعلی تهیه کرده بود قرار بگذارد.

مرد کلاهبردار با این تصور که ممکن است مشتری دیگری برایش پیدا شده باشد سر قرار رفت و به دام افتاد. متهم 43ساله که فرشاد نام دارد پس از دستگیری هرگونه اطلاع از جعلی بودن ویزا را منکر شد و فرد دیگری به نام امیر را به‌عنوان متهم اصلی معرفی کرد.

 او گفت: «من حدود پنج‌سال است که با امیر همکاری می‌کنم و حتی پسر دیگر همین شاکی را برای تحصیل به اتریش فرستاده‌ام و الان بدون هیچ مشکلی در آنجا مشغول تحصیل است. اما نمی‌دانم چرا امیر با من این کار را کرد.»

کارآگاهان برخلاف ادعای متهم مدارکی مبنی بر گناهکار بودن او به‌دست آوردند. در ادامه تحقیقات فرد دیگری با مراجعه به پلیس گفت: «این مرد قرار بود برای من نیز ویزای اروپا بگیرد اما از من هم کلاهبرداری کرده و از او شکایت دارم.»

با طرح دومین شکایت و احتمال تعدد کلاهبرداری‌ها توسط این متهم، بازپرس پرونده از افرادی که در غرب تهران به‌ویژه میدان صادقیه، بزرگراه اشرفی‌اصفهانی، آیت‌الله کاشانی با این شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، خواست با مراجعه به تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، متهم را شناسایی کنند یا با شماره‌های 63957760 و 63957761 تماس بگیرند.

گفت‌وگو با متهم

فرشاد ادعا کرد بی‌گناه است. این گفت‌وگوی کوتاه را بخوانید:

‌چرا مسافران را با ویزای جعلی به سفر می‌فرستادی؟

باور کنید من هم از جعلی‌بودن ویزا خبر نداشتم. من فقط یک واسطه‌ام و آن را از یکی از همکارانم گرفته بودم. با ماموران و شاکی به محل زندگی امیر رفتیم اما او فرار کرده بود.

‌امیر را از کجا می‌شناسی؟

یکی از همکارانم او را به من معرفی کرد. من فقط واسطه بودم. آن فرد الان 40شاکی دارد و دومیلیارد کلاهبرداری کرده اما من فقط یک شاکی دارم. باور کنید من هم نمی‌دانستم ویزا جعلی است.

‌تا حالا چند نفر را به خارج فرستادی؟

کارم همین است. ویزای توریستی، تجاری و تحصیلی اروپا، شینگن و ژاپن برای مشتریانم می‌گیرم.
خودم هم می‌خواستم چندوقت دیگر به ژاپن بروم.

‌آیا سابقه داری؟

یک مورد خیانت در امانت که البته تبرئه شده‌ام.

‌اما در پرونده‌ات یک مورد کلاهبرداری دیگر هم ثبت شده است.

سکوت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
چه قدر به قضات محترم بگوییم که این شیادان اصلاح پذی نیستند ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها