بازدید 4535

ركوردي نو از پيروزي ملت فلسطين

رژيم صهيونيستي با عنوان عمليات «صخره سخت» قرار بود حماس را خلع سلاح و غزه را غيرنظامي اعلام كند. آنها نه تنها به اين هدف نرسيدند بلكه مجبور شدند از محاصره غزه هم صرف نظر كنند.
کد خبر: ۴۲۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱ 28 August 2014
محمدكاظم انبارلويي در سرمقاله رسالت نوشت:

سرانجام جنگ چهارم واقعي اعراب و رژيم صهيونيستي به پايان رسيد. 50 روز مقاومت زير بمباران وحشيانه هواپيماها، 50 روز استقامت زير گلوله‌باران توپ‌ها و تانك‌ها از زمين و دريا، چهارمين پيروزي مقاومت اسلامي بر اسرائيل را رقم زد. پيش از اين جنگ 33 روزه، 22 روزه و هشت روزه در تاريخ مبارزات ملت‌هاي مسلمان در منطقه رقم خورده بود و رژيم صهيونيستي براي اولين بار در هماوردي با اعراب فقط در اين سه جنگ، طعم تلخ شكست را چشيده بود. اما اين بار ركوردي تازه در شكست رژيم صهيونيستي به ثبت رسيد. منطق اين پيروزي، منطق «پيروزي خون بر شمشير» بود. مردم غزه اين بار با تمامي مال و جان و ناموس خود به نبرد آمده بودند. بدن‌هاي تكه‌تكه شده كودكان و زنان و مردان، آنها را از ادامه نبرد باز نداشت. آنها در اين نبرد چيزي نداشتند از دست بدهند. اگر مي‌كشتند پيروز بودند و اگر هم كشته مي‌شدند هم پيروزي بود. رژيم صهيونيستي در برابر اين راهبرد الهي زانو زد و تن به تسليم داد.

رژيم صهيونيستي با عنوان عمليات «صخره سخت» قرار بود حماس را خلع سلاح و غزه را غيرنظامي اعلام كند. آنها نه تنها به اين هدف نرسيدند بلكه مجبور شدند از محاصره غزه هم صرف نظر كنند.

رژيم صهيونيستي در اين عمليات به هيچ يك از اهداف خود نرسيد، فقط توانست به فهرست «جنايات جنگي» خود بيفزايد و خشم و نفرت جهاني را برانگيزد. اكنون گرد مرگ ناشي از شكست از مردم فلسطين و غزه در سرزمين هاي اشغالي به خوبي ديده مي‌شود و در عوض، موج شادي و پايكوبي از پيروزي بزرگ و غلبه بر صهيونيست‌ها در خيابان‌هاي غزه بازتاب جهاني پيدا كرده است.

پيروزي حماس و جهاد اسلامي در سايه وحدت و وفاق ملي روي آرمان‌هاي اسلامي و آرمان آزادي قدس به دست آمد. در حالي‌كه در سرزمين‌هاي اشغالي اختلاف و تشتت در دولت و پارلمان در خصوص شكست اخير را مي‌توان از روزنامه‌هاي رژيم صهيونيستي به خوبي مشاهده كرد.

پيروزي مردم غزه در حالي به وقوع پيوست كه ارتجاع در كنار رژيم صهيونيستي بود، اما دولت و رهبري و ملت ايران در كنار مردم غزه بودند.

مقاومت 50 روزه در برابر ارتش صهيونيستي كه چهارمين ارتش قدرتمند جهان است همانند زلزله‌اي در منطقه و جهان ستون‌هاي كاخ سفيد و كاخ‌نشينان صهيونيست‌ در سرزمين‌هاي اشغالي را به لرزه در آورده و آثار و نتايج آن اكنون در پنج قاره جهان از سوي صاحب نظران نظامي در حال بررسي و ارزيابي است.

رژيم صهيونيستي با پذيرش شرايط آتش بس حماس و جهاد اسلامي تن به شكست خفت باري داد. رفع محاصره، سيل كمك‌هاي مردمي از سراسر جهان را به غزه سرازير مي‌كند. در مدت كوتاهي همه ويراني‌ها آباد و خانه‌ها و مساجد و مدارس غزه دوباره بهتر از گذشته ساخته خواهد شد.بزودي از شهدا تجليل به عمل آمده و مجروحان اين نبرد تاريخي به عنوان قهرمانان ملت فلسطين تكريم و تعظيم خواهند شد. زيرساخت‌هاي دفاعي مردم غزه محكم‌تر از گذشته بازسازي خواهد شد. خط توليد انواع موشك و سلاح‌هاي پيشرفته براي بازدارندگي و دفاع با سرعت و دقت بيشتري احيا و راه‌اندازي مي‌شود.

مردم و رهبران فلسطيني با اعتماد به نفس و با حس پيروزي مي‌روند تا حماسه‌اي بزرگ‌تر از حماسه جنگ 50 روزه را تدارك ببينند. رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط، در امر فروپاشي به شمارش معكوس افتاده است. چهار جنگ گذشته، رژيم صهيونيستي را فرسوده كرده و آثار اين فرسايش در تمامي سرزمين‌هاي اشغالي قابل رويت است.

براي اولين بار در جنگ اخير هيچ نقطه‌اي از سرزمين‌هاي اشغالي امن نبود. تمام شهرها و شهرك‌ها و مراكز نظامي و استراتژيك زير برد موشكي مبارزان فلسطيني غزه قرار داشت. 50 روز اشغالگران در پناهگاه‌ها محبوس بودند. فعاليت‌هاي اقتصادي متوقف شده بود. موج مهاجرت و فرار از سرزمين‌هاي اشغالي روزبه‌روز افزايش يافته بود. تظاهرات و اعتراض به ادامه نبرد در غزه در تل‌آويو و ديگر شهرها به اوج خود رسيد.

فرودگاه تل‌آويو تعطيل و پروازها از ديگر نقاط جهان به سرزمين‌هاي اشغالي متوقف شد. براي اولين بار موج نفرت و خشم مردم جهان از جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در پنج قاره جهان همه روزه شنيده مي‌شد. بالاخره سران رژيم صهيونيستي با خفت و خواري تن به پذيرش شكست دادند و بعيد است بار ديگر شانس خود را در نبرد ديگر با فلسطين به آزمون برسانند.

يك سئوال كليدي همواره ناظران جهاني را به خود مشغول داشته است و آن اينكه چرا پيروزي‌هاي ملت فلسطين و حزب‌الله در برابر رژيم صهيونيستي به صورت يك دومينو ظهور كرده است؟

پاسخ آن روشن است؛ صهيونيست‌ها اگر در برابر مسلمانان قرار گيرند، اگر مقاومتي در كار باشد و تفنگ‌هايشان را از فشنگ قبلا خالي نكرده باشند و خيانتي در كار نباشد و خنجري از پشت به آنان فرود نيايد، حتما فلسطينيان پيروز هستند. شكست‌هاي اعراب در برابر اسرائيل غاصب طي 50 سال گذشته بيشتر محصول خيانت و سازش رهبران عرب بوده است. پيروزي رژيم صهيونيستي در سالهاي آغاز اشغالگري بيشتر ناشي از نفوذ در دستگاه‌هاي دولتي برخي كشورهاي اسلامي و ضعف رهبران اسلامي و بي‌ديني آنها بوده است. امروز كه شاهد پيروزي را در آغوش مي‌گيريم، هيچ كس ترديد ندارد كه اين پيروزي حاصل اعتقاد به اسلام و اعتقاد به شهادت و نيز عدم سازش با كفار و ملحدين و متجاوزين بوده است.

پيروزي ملت غزه بر ماشين جنگي صهيونيست‌ها را تبريك مي‌گوييم و براي شهداي آنها علو درجات و براي رهبران آنها صبر و مقاومت بيشتر آرزومنديم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار