بازدید 11549

آمریکا کمک به ترکمن‌های شیعه را بررسی می‌کند

عملیات کمک به ترکمن ها در آمرلی در صورت تایید می تواند شبیه اقدام نظامی باشد که امریکا پیشتر طی ماه جاری برای کمک به هزاران تن از ایزدیهای آسیب پذیر در کوهستان سنجار یک منطقه دیگر در شمال عراق انجام داده است.
کد خبر: ۴۲۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰ 28 August 2014
مقامات واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کردند: آمریکا در حال بررسی برای کمک به ترکمن های شیعه ی منطقه امرلی است که در شمال عراق در محاصره نیروهای داعش قرار دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این مقامات خاطرنشان کردند: عملیات کمک به ترکمن ها در آمرلی در صورت تایید می تواند شبیه اقدام نظامی باشد که امریکا پیشتر طی ماه جاری برای کمک به هزاران تن از ایزدیهای آسیب پذیر در کوهستان سنجار یک منطقه دیگر در شمال عراق انجام داده است.

هواپیماهای باری امریکا برای ایزدی ها مواد غذایی و آب فروریختند و در عین حال جنگنده های امریکا نیز مواضع شبه نظامیان داعش را بمباران کردند.

یک مقام دفاعی امریکا گفت :ˈ هنوز هیچ تصمیم نهایی ˈ گرفته نشده و دولت کماکان می کوشد تصویری واضح تر از رویدادهای این شهر شمالی دریافت کند.

این مقام که به شرط عدم افشای هویت خود سخن می گفت، افزود : ما هنوز در وضعیت تجزیه و تحلیل حقایق قرار داریم.

مقامات سازمان ملل در مورد کمبود فزاینده مواد غذایی و آب در آمرلی و خطر رویارویی ترکمن های شیعه با یک «قتل عام احتمالی» درصورت غلبه داعش بر این شهر هشدار داده اند.

نیروهای امنیتی و شبه نظامیان شیعه عراقی با تجمع در شمال و جنوب آمرلی قصد دارند این شهر را پس از متجاوز از دوماه پایداری از محاصره داعش خارج کنند.

یک مقام دیگر دفاعی نیز به شرط عدم افشای هویت خود گفت : امریکا سناریوهای مختلفی را بسته به نیاز ها و درخواست بغداد مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود : ممکن است عملیات و کمک امریکا به منطقه امرلی بشردوستانه و هم نظامی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر