بازدید 21386

چکار کنیم که بچه ها لوس نشوند؟

خانواده‌ها (پدر و مادر) در روزهای پرکار و دردسرساز دیگر حوصله سر و صدای کودک خود را ندارند و برای رهایی از جیغ زدن او و به دست آوردن آرامش به خواسته های کودک تن می دهند.
کد خبر: ۴۲۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳ 27 August 2014
اینگونه رفتار کنید تا فرزندتان لوس نشوداگر می خواهید از لوس شدن فرزندتان جلوگیری کنید این پیشنهادات را جدی بگیرید.

به گزارش گروه سبک زندگی سیمرغ ، خانواده‌ها (پدر و مادر) در روزهای پرکار و دردسرساز دیگر حوصله سر و صدای کودک خود را ندارند و برای رهایی از جیغ زدن او و به دست آوردن آرامش به خواسته های کودک تن می دهند. 

 به عنوان مثال شما هنگامی که در فروشگاهی مشغول خرید هستید برای جلوگیری از اوقات تلخی کودکان، حاضرید اسباب بازی موردنظر او را فراهم کنید.

یا این که به هنگام صرف غذا به او اجازه می دهید هرچه می خواهد بخورد تا شما بتوانید غذای خود را در آرامش صرف کنید و به ندرت پیش می آید که بین «خواستن» و «به دست آوردن» برای کودکان فاصله ای به وجود بیاید.

این امر باعث می شود کودک فرصت رشد عاطفی را از دست بدهد. اگر فرزندان فرصتی برای کنار آمدن با «نه» گفتن والدین نداشته باشند، مطمئن باشید که در آینده از مشکلات بزرگ تری لطمه خواهند خورد. کودکی که به راحتی صاحب جدیدترین بازی های ویدئویی است، در آینده چگونه می تواند قبول کند که در اولین روز کاری جای دلخواه خود را به دست نیاورد!
 
با رعایت نکات زیر شاید راه حلی برای این معضل پیدا شود

1 - منشاء مشکل را تشخیص دهید
هر چند که اقرار به لوس کردن فرزندان سخت است، اما باید بدانیم که ما گاه به بهانه جبران چیزهایی که در کودکی از آن محروم بودیم برای جلب نظر کودکان یا جبران احساس گناه، همه امکانات را برای آ ن ها فراهم می کنیم.در واقع باید علت لوس کردن فرزندان را در خودمان جست و جو کنیم.
 
2 - مقررات و عواقب آن را تعیین کنید
عبارت «اگر با ادب باشی به تو جایزه می دهم» را به عبارت «بیا این جایزه را بگیر و با ادب باش» تبدیل کنید. برای اثربخشی این نوع برنامه «تقاضا و جایزه»، باید مقررات جدیدی را اعمال کرد. برای مدتی کودک خود را تحت نظر بگیرید تا بفهمید در چه مواردی پرتوقع است و حاضر به همکاری نیست.

آیا در خصوص ساعت خواب، درخواست خرید اسباب بازی جدید یا هله هوله است. به عنوان مثال، دختر شما تا وقتی که دسر موردنظرش را نخورد حاضر به نشستن سر میز شام نیست. اینجا وقت آن است که مقررات و عواقب آن را تعیین کنید. به عنوان مثال و برحسب سن فرزند، او را از بازی با رایانه محروم کنید.

از همکاری همسرتان در این خصوص نیز مطمئن شوید زیرا که در این گونه مواقع بچه ها از عاطفه پدر و مادر به نفع خود استفاده می کنند. مقررات را برای او تشریح کنید مثلا هر کسی که سر میز شام با ادب باشد، در آخر هفته حق خوردن بستنی را دارد از او بخواهید که این جمله را تکرار کند تا مطمئن شوید که حرف شما را کاملا فهمیده است.
 
3 - لازم نیست تصمیم خود را توجیه کنید
والدین تصور می کنند که اگر به فرزندشان علت برخی از کارها و تصمیماتشان را توضیح دهند، کودک از خواسته خود دست برمی دارد اما چنین امری اتفاق نمی افتد. پس به جای توضیح دادن، قاطعانه بگویید «نه» و به او اجازه ندهید که سوال «چرا؟» را مطرح کند.
 
4 - آماده نافرمانی او باشید
چند بار اول که به خواسته هایشان جواب رد دهید، برای خود کودک و اطرافیان دردناک خواهد بود. از آنجا که ممکن است کودک نافرمانی کند خود را برای یک واکنش ملایم و بی تفاوت آماده کنید این راه را ادامه دهید تا کودک متوجه شود که روش او عملی نیست.
 
5 - در لذت انتظار با آن ها سهیم باشید
در زمان قدیم، برای دیدن فیلم و یا سریالی کودکان باید یک هفته و یا بیشتر انتظار می کشیدند اما با وجود فناوری امروزه انتظار تماشای برنامه و یا فیلم دلخواه معنی ندارد.
 در واقع این امر باعث شده است آن هیجان انتظار دیگر وجود نداشته باشد. کارشناسان معتقدند که انتظار کشیدن فرزندان برای برنامه های شادی بخش باعث می شود تحمل آن ها بیشتر شود و تمرکز پیدا کنند. این ۲ مهارت اساسی برای موفقیت در تحصیل ضروری است.
 
6 - به شادی های غیرمادی رو آورید
شما می توانید کودکانتان را با روش های مختلفی مانند کتاب خواندن، تماشای برنامه تلویزیونی و گوش دادن به حرف های او تشویق و همراهی کنید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۹
چاره کار، کشیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
فقر فرهنگی
دبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
معلومه توی بچگی زیاد زدنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
اره از همین تفکراته که فرهنگ ما داره نابود میشه دقت کردید خود شما هم همین تفکر بچگانه دارید درست مثل بچه های قلدر کلاس که کسی به انها اعتراض بکنه لت و پار می کنند
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
اونایی که کشیده خوردن باید یه روزی هم عقده هاشونو تخلیه کنن تا دچار تورم عقده ها نشن حداقل!!
اسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
ممدجعفر تویی؟؟؟؟ !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
امان از جهل و ناداني
هرازگاهی یکی زیر گوشش بخوابونید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
خدایی زمان ما از این قرطی بازیا نبود. از دهه 70 به بعد این کارا باب شد.
پدر مادر ماه باج نمی‌دادند. همین الان هم بین نوه‌هایی که مادرم بزرگشون کرده و بقیه نوه‌ها یک دنیا تفاوت تو ادب و گستاخی و سطح توقعاتشون وجود داره...
به جای توضیح دادن، قاطعانه بگویید «نه» و به او اجازه ندهید که سوال «چرا؟» را مطرح کند.


آیا میدانید همین موضوع منشاء اصلی مشکلات در ممکت ماست

چیزهایی که شما میفرمایید خیی بی-مایه و سطحی هست
خواهشا تجدید نظر فرمایید
برای بچه های ایرونی فقط کتک جواب میده
به جای این حرفها روایتی را که می فرماید
تا هفت سال همچون غلام فرزندتان باشید
و بعد هفت سال رفتاری کنید که گوئی او غلام شماست
و بعد از آن هفت سال چون وزیر با او رفتار کنید...الخ
را با شرح کامل در اینجا بیاورید.
یاذش بخیر بچه هایی که کتک میخوردن وعاشق بابا هاشون بودن.الان همش ناز ونوازش و دریغ از محبت بچه و احترام به حرف بزرگترها.حاجی وقتی تا 30 سالگی بچه ها رو تر وخشک میکنیم و ما ایرانیا که اتاق خواب بچه هارو هم ابدا جدا نمیکنیم چه انتظار
پس گردنی هم خوب جواب داده
باید کودک را یه شکم کتک جانانه زد تا حساب کار دستش بیاید ....
سلام علیکم از منطقه 5 تهران
بچه ام پسره یک سال برده ام مهد مربی تربیتی به ما والدین می گفت بچه را اجبار به سلام و خدا حافظی نکنید بچه عقده ای میشود ایا به بچه سلام علیک و یا اداب درست یاد دادن نقصی در بچه بوجود می اورد هر روز هم توی یک برگه می نویسند 30هزار یا 50هزار برای فلان چیز بدهید خودتان فکر کنید کام عنوانات نقیصه است
بعضي پدر مادرا تحمل يه قطره اشك بچشون ندارند! بابا با گريه كردن كسي نمرده. بهش نده بذار يه ساعت گريه كنه. دوبار اينجوري كردي بار سوم ديگه دست از اين كاراش بر ميداره.
چاره کار اینه که اصلا صورت مسئله رو پاک کنی ، یعنی اصلا ازدواج نکنی که بخوای با بچه سروکله بزنی .
به نظر منطقی نیست علت کارها را به بچه توضیح ندهیم و یا در یک انتظار ساختگی آنها را زجر دهیم. لوس کردن بچه خوب نیست ولی این روشهای شما بچه ها را عقده ای و خانه را شبیه پادگان میکند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس