بازدید 2686

ضامن بقای شوراها برگرداندن کیفیت به شهر است

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، تأکید کرد: اینکه شوراها بتواند کیفیت را به شهر برگرداند ضامن بقای شورا خواهد بود و اگر این اتفاق نیافتد باید به شورا نقد وارد کرد.
کد خبر: ۴۲۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰ 27 August 2014
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، تأکید کرد: اینکه شوراها بتواند کیفیت را به شهر برگرداند ضامن بقای شورا خواهد بود و اگر این اتفاق نیافتد باید به شورا نقد وارد کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در سومین مجمع مشورتی روئسای شوراهای کلان شهر و مراکز استانها که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، تصریح کرد: حیثیت زندگی در شهرها رو به کاهش است و نمی توان گفت ظرف چند دهه پیش کیفیت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تا اواخر دهه سی تنها یک کلان شهر درایران وجود داشت، افزود: اکنون بیش از هشت شهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر داریم و علی رغم پایین بودن درآمد سرانه، نرخ رشد شهرنشینی بسیار بالا است که این موضوع می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه با افزایش تمرکز تمام منابع را به نفع کلان شهرها مصادره می کنیم، گفت: زمانی که شهر تهران را گسترش می دهیم منابع آبی کرج ،‌ شهریار و ... به سمت تهران سوق داده می‌شود و بخش دیگری از توسعه محروم خواهند شد.

حناچی با بیان اینکه هر زمان مشکل تمرکز مطرح شده به این سمت رفته‌ایم که عده‌ای را از تهران بیرون ببریم، تأکید کرد: اگر بخواهیم در تهران تمرکز ایجاد نشود باید در بقیه نقاط جاذبه ایجاد کنیم.

وی افزود:‌ این کاری است که ما تلاش می کنیم در کمیسیون رسیدگی به امور کلان شهرها در دولت زمینه هایش را ایجاد کنیم و برای این موضوع نیازمند به گفت‌و‌گوی بسیار هستیم.

حناچی همچنین درباره کیفیت معماری و شهرسازی در کشور، تأکید کرد: همه شهرها دارد شبیه هم می شوند در حالی که در قدیم کاملاً‌ متفاوت عمل می کنیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه زمانی که شهرسازی ضعیف می‌شود حقوق شهروندی نیز تضعیف می‌شود،گفت: ما در شرایط عادی به سر نمی بریم و حجم کثیری از نقدینگی کشور به سمت مسکن و ساختمان رفته که زمینه‌ساز این موضوع فروش شهر و شهرسازی بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه رقابت در شهرها بر اساس حجم ساخت و ساز و حجم بودجه که عمدتاً‌ وابسته به ساخت و ساز است ایجاد شده است، گفت: معنای این موضوع کاهش کیفیت زندگی شهری است و ما باید این قاعده را اصلاح کنیم.

حناچی افزود:‌ در شهرهای کوچک ما زمانی رکود صنعت و ساختمان رخ می دهد و شهرداری نمی تواند حقوق کارکنانش را پرداخت کند، این یعنی ما شهر را می‌فروشیم تا حقوق کارمندان شهرداری را بدهیم.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه خطاب به رئساهای کلان شهرها و مراکز استانها اعلام کرد:‌ دولت آماده است که پیشنهاد جدید دریافت کند و هر پیشنهاد جدید مابه‌ازایی دارد که آن افزایش کیفیت زندگی در شهر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل