بازدید 1984

سازمان مدیریتی ما قادر به تأمین رضایت مردمی نیست

کد خبر: ۴۲۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ 27 August 2014
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: جامعه امروز با بسیاری از سازمان‌های اداری ما قهر است و سازمان مدیریتی ما قادر به تأمین رضایت مردمی نیست که باید برای آن چاره جویی کنیم.

به گزارش تسنیم، سیدشهاب الدین چاووشی در شورای اداری شهرستان‌های تهران که صبح امروز در ساختمان فرمانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد و رفتار برخی افراد که شایستگی بسیاری از کارها را ندارند سکولار پرور است. دین در فطرت مردم است و آنها دین گریز نیستند حتی کسانی که دین ندارند نیز به دین داری علاقه مند هستند اما چرا وضعیتی را مشاهده می‌کنیم که برخی افراد در جامعه دین ستیز هستند. دلیل ان این است که رفتار ما مطابق با شریعتمان نیست هر نقص و عیبی که وجود دارد در نوع مسلمانی و دینداری ما است.

وی افزود: نوع دینداری و مسلمانی ما است که مبنای مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و کارآمدی است در بحث کارامدی و کفایت همه ما اذعان داریم به عنوان مسئولان اجرایی جمعه در کارمان نقاط ضعف بسیاری وجود دارد و اگر بنشینیم دور هم و به خودگویی بپردازیم راه به جایی نمی‌بریم حکومت ما امروز علی رغم مشروعیت دینی و مذهبی‌اش، با حمایت‌های مردمی در جریان برگزاری انتخابات‌های مختلف با همه فراز و نشیب‌هایی که داشته یکی از حکومت‌های باثبات منطقه است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در منطقه کشوری با ثبات و امنیت ایران وجود ندارد، ادامه داد: این نکته را هم بیگانگان اعتراف کرده‌اند اما متأسفانه در درون با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به یکی از جملات امام خمینی(ره) مبنی براینکه خداوند با ما هیچ نسبت و قومیتی ندارد گفت: چنانچه ریش و تسبیحی داشته باشیم به معنای رفاقت خداوند با ما نیست و خدا با همه بنده‌های خود یکسان است هرکسی در مسیر سنت‌های آفرینش و پروردگار قرار گیرد خداوند نصرت خود را به او عنایت خواهد کرد و هرکه از آن مسیر خارج شود قاعدتا نمی‌تواند ادعای قرابت کند.

چاووشی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: خیلی راه داریم تا دستگاه‌های اجرایی کشور را به ایده‌های شهید رجایی و شهید باهنر بازگردانیم، جامعه امروز با بسیاری از سازمان‌های اداری ما قهر است و سازمان مدیریتی ما قادر به تأمین رضایت مردمی نیست که باید برای آن چاره جویی کنیم چرا که همه ما در قبال آن مسئول هستیم. اگر مردم به سازمانی مراجعه می‌کنند و حرف حساب و قانونی نمی‌شنوند، معطل می‌مانند ما مسئول هستیم.

وی ادامه داد: همه ما یک مجموعه هستیم و یک سیستم را بوجود آورده‌ایم، سه قوه در جمهوری اسلامی از یکدیگر تفکیک شده اما این به معنای تفکیک از نظام نیست بلکه برای این است که مسئولان این سه قوه دیکتاتوری نکنند و چارچوبی وجود داشته باشد. برای اینکه تقسیم کار و خودکامگی مهار شود تفکیک قوا را در قانون اساسی به رسمیت شناختیم چرا که هیچ تعارضی با آموزه‌های دینی‌مان نداشته است اما آیا مفهوم آن این است که هر قوه‌ای کار خودش را انجام دهد، مفهمومش این است که مجلس نسبت به قوه مجریه در بحرانی‌ترین شرایط کشور حمایتی نداشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: قانون اساسی محدوده هر یک از قوا را تعیین کرده است اما در این بین دستگاه‌های اجرایی بیش از 95 درصد سازمان‌های اداری کشور را به خودش اختصاص داده بنابراین اداره کشور مهم‌ترین بخش در قوه مجریه است و همدلی و همسویی سه نهاد تعیین شده بسیار حائز اهمیت است و طبق قانون اساسی این سه قوه تحت لوای واحدی به نام رهبری هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر هدف همه مسئولان مشترک باشد هیچ نزاع و اختلافی به وجود نمی‌آید گفت: امیدواریم دولت تدبیر که برآمده از امیدها و آرزوهای مردم است بتواند در صدد ایجاد انسجام بین قوا حرکت کند. هرچند مجلس در هفته دولت عیدی ماندگاری به دولت داد و وزیر علوم را استیضاح کرد. حرفی نیست استیضاح حق قانونی مجلس است اما باید به این نکته توجه داشت که اقناع افکار عمومی و اینکه وجدان عمومی جامعه بپذیرد اقدام مجلس اقدام پسندیده‌ای بوده بسیار مهم است اگر رئیس جمهور هم می‌خواست مانند برخی از دولت‌های گذشته نسبت به موضع استیضاح قهر کند و ارتباطش با قوه مقننه مخدوش شود چه اتفاقی می‌افتاد. دولت ما حاضر نیست حتی به بهانه‌های بزرگی روابط قوه مجریه با قوه مقننه شکننده شود.

چاووشی ادامه داد: باید حواسمان باشد به اینکه مجلس در دوره گذشته چه جفاها و بی مهری‌ها از سوی دولت دید و بنا به مسائل سیاسی و بین المللی کشور نتوانست دم بربیاورد. ریاست مجلس طی نامه‌ای 59 مصوبه قانونی مجلس که از سوی دولت قبلی اجرا نشده بود اعلام کرد اما این دولت یک مورد از مصوبات مجلس را معطل نگذاشت. هر قوه‌ای باید به وظایف و اختیارات قانونی خود تمکین کند، تداخل غیرقانونی قوا را در کار یکدیگر نمی‌پذیریم.

وی اظهار داشت: امروز نمونه کاملی از تعامل قوا برقرار است و همه متفق هستند که نظام جمهوری اسلامی یک پیکره واحد است مگر می‌شود قوه قضاییه مخدوش شود اما قوه مجریه اعتبار داشته باشد یا شورای نگهبان مورد بی اعتنایی قرار گیرد اما قوه مجریه عزیز باشد، مگر می‌شود رهبری در این جامعه تضعیف شود اما سایرقوا قدرت داشته باشند. اصلا چنین چیز‌هایی امکان پذیر نیست همه اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و باید تلاش کنیم در هر رده‌ای که قرار داریم حدود و حقوق دستگاه‌های دیگر را محترم بشناسیم و برای جامعه الگوسازی کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه اگر بخواهیم در دنیا حرف اسلام را بزنیم  باید تفکر اسلام هراسی را در دنیا براندازیم، اظهار داشت: امروز گروه‌های الحادی که ساخته و پرداخته موساد و سی آی ای به دنبال این هستند که تصویری خشن و خطرناک از اسلام به دنیا نشان دهند. امثال داعش افرادی هستند که با اره سرمی‌برند و هیچ یک از اقدامات آنها با اصول اسلام سازگار نیست. آنها به نام اسلام علم شدند تا ایران هراسی را در دنیا رواج دهند. اما ایران می‌خواهد الگوی متفاوتی را در دنیا ارائه دهد و امروز هم با همه فراز و نشیب‌ها تلاش کرده تا اثبات کند ما آن نوعی نیستیم که آمریکایی‌ها معرفی می‌کنند.

وی افزود: مطمئن باشید داعش، طالبان، القاعده و همه گروه‌هایی که می‌خواهند در افغانستان، عراق یا پاکستان باشند و همه کسانی که اهل افراط و تفریط هستند از قافله مدنیت اسلامی به دور هستند و تفکر دینی پیامبر که فلسفه بعثتش را برای تکریم مکارم اخلاقی تبیین می‌کند با این آموزه‌ها سازگار نیست.

چاووشی ادامه داد: تهران به عنوان یک ابرشهر نه به عنوان یک مرکز شهری یا پایتخت، ویژگی‌های خاص خودش را دارد. متأسفانه با وجود داشتن آب، برق و سایر امکانات لازم برای زندگی بسیاری از نقاط کشور خالی از سکنه شده است، توسعه ناموزون و بی تدبیری در مشی ما از گذشته تاکنون باعث شده نتوانیم آن چنان که شایسته است جامعه را مدیریت کنیم و اگر این نقص را نپذیریم تا 50 سال دیگر درجا می‌زنیم و اگر بگوییم بهترین مدیریت را داشته ایم اشتباه است.

وی اظهار داشت: تهران از مدیریت جزیره‌ای رنج می‌برد، کارخانه‌ها بی هیچ ملاحظه‌ای خودرو تولید می‌کنند، تعداد پرخاشگری و طلاق روز به روز افزایش می‌یابد و اینها موضوعاتی است که باید نسبت به آن تذکر داده شود تا برای رهایی از آنها فکری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل