بازدید 26867
تیم ملی والیبال به رقابت‌های جهانی خوشبین نیست؛

ماجراجویی فدراسیون در آمریکا، چشم اسفندیار تیم ملی می‌شود؟

او از خستگی ملی‌پوشان می‌گوید؛ موضوعی که در این مدت و پس از بازگشت تیم ملی از اردو‌ تدارکاتی در آمریکا، بارها از زبان بازیکنان شنیده شد. اردویی که کواچ تأکید می‌کند، نقشی در تدارک آن نداشته است و نمی‌توانستند آن را لغو کنند.
کد خبر: ۴۲۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ 27 August 2014
ماجراجویی فدراسیون در آمریکا، چشم اسفندیار تیم ملی می‌شود؟در حالی تیم ملی والیبال ایران به لهستان رسیده و خود را بری بازی‌های مهم هفته بعد در رقابت‌های جام‌جهانی آماده می‌کند که متأسفانه اخبار خوبی از اردو‌ تیم ملی به گوش نمی‌رسد و از بازیکنان تا سرمربی، همه با چاشنی ناامیدی از رقابت‌های جهانی سخن می‌گویند؛ مسأله‌ای که در آستانه رقابت‌های جهانی لهستان، علاقه‌مندان به این رشته را نگران کرده است.

به گزارش «تابناک»، وقتی تیم ملی والیبال ایران، تهران را به مقصد بلهاتوف، محل برگزاری کمپ تمرینی خود در لهستان ترک می‌کرد، تقریبا کسی نبود که از آمادگی کامل برای درخشش در این رقابت‌ها سخن بگوید. خیلی‌ها این موضوع را به حساب تمرین‌های سخت تیم ملی در روزهای گذشته گذاشتند، ولی وقتی سید محمد موسوی، یکی از بهترین مدافعان جهان تصمیم گرفت، تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی نکند، همه فهمیدند که در اردو‌ تیم ملی خبرهایی است. البته پیشنهاد استراحت موسوی در رقابت‌های جهانی لهستان با موافقت مسئولان فدراسیون همراه نشد و «سید» با تیم ملی راهی لهستان شد، ولی باز هم از گوشه و کنار، اخباری از خستگی و ناآمادگی بازیکنان تیم ملی به گوش می‌رسد.

بنا بر این گزارش، کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان مثل همیشه رک حرف می‌زند و بدون هیچ رودربایستی، شرایط تیم ملی والیبال را پیش از آغاز رقابت‌های جهانی چندان خوب نمی‌داند: «تیم ملی ایران شرایط خوبی ندارد. پس از بازی‌های لیگ جهانی مصدومیت‌ها زیاد شد. بازیکنان هم خسته بودند. یک سفر طولانی هم داشتیم. بازیکنان از آن شرایطی که همیشه داشته‌اند، دور هستند. این نظر شخصی من است. امیدوارم اشتباه کرده باشم. باید به لهستان برویم تا خوب بازی کنیم‌».

‌سعید معروف می‌گوید: «خودمان دوست داریم با مدال برگردیم اما اگر واقع‌بین باشیم، باید به صعود از گروه بیندیشیم. بازی با ایتالیا و آمریکا واقعا سخت است. همه در لیگ جهانی بازی آن‌ها را دیده‌اند. سایر حریفان ایران هم اصلا دست و پا بسته نیستند. مطمئن باشید، ما برای ‌بهترین بازی خود به میدان می‌رویم؛ اما خیلی به این سفر خوشبین نیستم‌».
 
این سخنان در حالی از سوی بازیکنان و بزرگان تیم ملی والیبال ایران مطرح می‌شود که در سال‌های گذشته و در کوران رقابت‌های آسیایی و جهانی به هیچ وجه شاهد این بی‌انگیزگی و ناامیدی از سوی بازیکنان تیم ملی نبودیم و والیبالیست‌های ایرانی، همیشه بمب ر‌وحیه بودند. این مسأله، شاید یا به تأثیر کواچ در تزریق روحیه به اردو‌ تیم ملی ارتباط داشته باشد و یا به مد‌یریت فدراسیون والیبال که نتوانسته به خوبی والیبالیست‌ها را برای حضور در رقابت‌های جهانی شارژ کند. جالب اینجاست که والیبالیست‌های خسته ایرانی باید در فاصله کوتاهی پس از جام‌جهانی لهستان به مسابقات آسیایی اینچئون هم بروند.

باید گفت، این مسأله بی‌انگیز‌گی در تیم ملی والیبال ایران البته صدای کواچ را هم درآورده است. او البته توپ را به زمین فدراسیون انداخته و بازی تدارکاتی با تیم ملی آمریکا را عامل اصلی این مسأله دانسته است. دو سه روزی تا شروع مسابقات جهانی والیبال ‌نمانده‌ و در این فاصله، سخنانی از سوی سرمربی تیم ملی والیبال شنیده می‌شود که خیلی خوشایند نیست؛ سخنانی که نگران‌کننده و ناامید‌کننده است. او از خستگی ملی‌پوشان می‌گوید، موضوعی که در این مدت و پس از بازگشت تیم ملی از اردو‌ تدارکاتی در آمریکا، بار‌ها از زبان بازیکنان شنیده شد؛ اردویی که کواچ تأکید می‌کند، نقشی در تدارک آن نداشته ‌و نمی‌توانستند آن را لغو کنند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، اما با وجود این، او از ملی‌پوشان کشورمان می‌خواهد‌ حرفه‌ای فکر کنند، زیرا ملی‌پوشان در بالا‌ترین سطح جهانی مسابقه می‌دهند: «ما در بالا‌ترین سطح مسابقات والیبال کار می‌کنیم. همه تیم‌ها حرفه‌ای هستند و باید تیم ایران هم حرفه‌ای رفتار کند. می‌دانم که خیلی‌ها از اردو‌ آمریکا انتقاد می‌کنند، ولی این مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی والیبال ایران لازم بود. ما فرصت زیادی برای آماده‌سازی نداشتیم. متأسفانه برنامه بازی‌های دوستانه با بلغارستان هم مشخص نبود. شاید اگر خود من می‌خواستم برنامه‌ریزی کنم ترجیح می‌دادم با تیم‌های اروپایی بازی کنیم؛ اما برنامه بازی با آمریکا تنها گزینه پیش روی ما بود‌».
 
شاگردان کواچ در مرحله گروهی با ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پورتوریکو و بلژیک همگروه هستند. میزبان بودن لهستان در این دوره از رقابت‌ها به ضرر ایران تمام شده، زیرا بنا بر قاعده، میزبان سرگروه شده و باعث گشته در یکی از گروه‌ها، دو تیم از جمع چهار تیم بر‌تر جهان حضور داشته باشند که از قضا قرعه به نام ایران در‌آمده و در گروه D تیم‌های آمریکا و ایتالیا قرار گرفته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی