بازدید 2037

اخراج چندین مقام دولتی در لیبریا به خاطر ابولا

رییس جمهوری لیبریا، وزیران و مقام های بلندپایه دولت این کشور که از دستور صادر شده مبنی بر بازگشت به کشور و کمک به کنترل بحران ابولا سر باز زده بودند را اخراج کرد.
کد خبر: ۴۲۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ 27 August 2014
رییس جمهوری لیبریا، وزیران و مقام های بلندپایه دولت این کشور که از دستور صادر شده مبنی بر بازگشت به کشور و کمک به کنترل بحران ابولا سر باز زده بودند را اخراج کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ˈفرانسهˈ، دفترˈالن جانسون سرلیفˈ رییس جمهوری لیبریا در بیانیه ای اعلام کرد که ˈهمه مقام های دولتی در سمت وزارت یا معادل آن اعم از مدیران عامل، معاونان، دستیاران و سمت های معادل آن ها، کمیسر و دیگر مقام های بلندپایه دولتی که از اجرای دستور صادره مبنی بر بازگشت به کشور سر باز زده اند، از این لحظه از سمت خود برکنار می شوند.ˈ

رییس جمهوری لیبریا به وزیران و مقام های دولتی که خارج از این کشور حضور داشتند، دستور داده بود که ظرف مدت یک هفته پس از اعلام وضعیت فوق العاده از تاریخ ششم آگوست (15 مرداد)، به کشور بازگردند.

وی تاکید کرده بود که در شرایط بحرانی کنونی، اتخاذ تدابیر فوق العاده لازمه بقای دولت است.

در این بیانیه شمار وزرای برکنار شده و اسامی آن ها اعلام نشده است.

با این حال، به گفته یک مقام نزدیک به دولت، تنها معاونان وزیران و مقام های بلندپایه بخش های دولتی مشمول حکم برکناری می شوند و اعضای کابینه در سطح وزیران در فهرست برکنار شدگان نیستند.

دفتر سرلیف در بیانیه خود اعلام کرد که روز دوشنبه گذشته با هیات اعزامی مراکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، از جمله ˈتام فریدنˈ که ریاست جهانی آن را بر عهده دارد، درباره راه های کنترل این بحران گفت و گو کرده است.

بر اساس این بیانیه، فریدن بر ضرورت ارسال تجهیزات درمانی بیشتر به لیبریا تاکید کرده است.

لیبریا بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از ابولا را ثبت کرده که بالغ بر 624 مورد می شود.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، یک هزار و 427 نفر در غرب آفریقا در اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار