بازدید 7167
۲

نگاه شما: حادثه در پرواز مشهد به تهران

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ 27 August 2014
از ذكر نام شركت مربوطه در اين دست نوشته خودداري ميكنم چون تنها دليل اين دست نوشته گوشزد كردن نكاتي بود از يك پرواز براي رسيدن به گوش افرادي كه جان و مال مسافران به دست آنهاست.

 امروز در اولين لحظات با مداد دومين روز از شهريور ماه عده اي از زائران امام رضا (ع) مهماني پروازي بودند كه از طرف يكي از ايرلاينهاي بنام كشور انجام شد.. نكاتي جالب در اين پرواز رخ داد كه شايد درد هر روزه مسافران پروازي است و عده اي هم به واسطه تجربه زياد دغدغه اي از بابت اين اتفاقات ندارند اما هستند كساني كه وضعيتي دلهره آور را تجربه مي كنند.

اين نوشته با توجه به استانداردهاي موجود پروازي ،‌سقف ساعات پروازي ،‌ درد و رنج حاصل از تحريم و ساير مسائل مربوطه نوشته شده است. ضمن تشكر از كادر محترم پرواز و خدمه زميني اين ايرلاين در فرودگاه مبداء پرواز فوق الذكر با تاخير 80 دقيقه اي به دليل  تاخير در ورود هواپيما كه بعدا توسط كاپيتان پرواز تاخير در ورود مهندس پرواز قبلي اعلام گرديد برگزار شد.

از موضوعات پذيرايي و حتي اعلام تاخير پرواز در فرودگاه مبداء نيز صرفه نظر مي كنيم تا به اصل موضوع برسيم . بعد از برگزاري مرسومات ابتدايي پرواز و پس از برخاستن از باند فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد ،‌هواپيما با گردش به چپ وارد كريدور پروازي مربوطه گرديد ،‌ پس از اوج گيري پرواز با به صدا در آمدن آلارم مربوطه و خاموش شدن چراغ كمربند سعي در جابجايي پشتي صندلي داشتيم كه متوجه عدم كار كرد صحيح صندلي شديم و جالب اينكه كليه صندلي هاي رديفهاي  2A,B ،‌3A,B  ،‌4A,B  داراي وضعيتي مشابه بودند از اين گذشتيم،  در ادامه پرواز به  علت سرد بودن كابين اكثر مسافرين درخواست پتو از مهماندار و سرمهماندار پرواز داشتند كه به علت تعدد درخواستها ( خارج از استاندارد ) تصميم به گرم كردن كابين از طريق سيستم تهويه گرديد كه در اين هنگام ناگهان در قسمت جلوي هواپيما مملو از دود شد كه باعث نگراني و تشويش مسافران خصوصا سالمندان حاضر در پرواز گرديد ، افرادي كه تنها منابع اطلاعاتيشان اخباري است از سقوط هواپيما دارند و از بررسي هاي كارشناسي تعيين علت سقوط اطلاعي ندارند.

متاسفانه يا به دليل حادثه پيش امده در پرواز و يا هر دليل ديگري يكي از مسافران پرواز دچار اختلال نفسي گرديدند ، كادر محترم پرواز با هر آنچه داشتند در تلاش براي بهبود وضعيت اين فرد برآمدند اما.. گويا كپسول اكسيژن موجود در هواپيما دچار مشكل شده بود و به صورت كامل قابل استفاده نبود و مسافر نيز مجبور به استفاده از كپسول معيوب جهت جلوگيري از ايجاد وضعيتي به مراتب بدتر گرديد.

همه اينها به پايان رسيد و پس از فرود و مسافر گيري بيش از ظرفيت اتوبوس مربوط به جابجايي مسافرين از آشيانه هواپيما به محل سالن خروجي ،‌ با توجه به اينكه آشيانه ايرلاين مربوطه تا محل ورودي ترمينال 4 فاصله زيادي دارد اين فاصله با سرعتي سرسام آور طي شد. سرعتي كه واقعا در صورت بروز حادثه ميتوانست افراد زيادي را دچار وضعيتي نا معلوم كند.

حال سوال بنده اين است كه واقعا كداميك از ايرادات و سلسله موارد مطرح شده در اين پرواز به تحريم ها مربوط بود آيا تعميرات صندلي هم به تحريم ها ربط دارد و يا ورود دود به كابين و يا خرابي كپسول اكسيژن موجود در هواپيما و يا سرعت بيش از حد اتوبوس حمل مسافر و ... واقعا ناشي از عملكرد ضعيف واحدهاي پشتيباني ايرلاين بود يا موضوع تكراري تحريم ..آن هم براي هواپيماي فوكر 100 . آيا جان مسافراني كه در ارتفاع 30000 پايي جز توكل به خداوند متعال و كادر پرواز دلگرمي ديگري ندارند انچنان بي ارزش است كه از توجه به اين مسائل پيش پا افتاده اما حياتي صرف نظر كنيم.

از طرف يك مسافر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲
خدایاسفر رابرماآسان فرما خصوصانوع هوایی آن را
مطالب بجايي را مطرح فرموديد. خوب است كه همگي در قبال وظايفي كه داريم احساس مسئوليت كنيم و از فرافكني دست برداريم همه تقصيرها را به گردن تحريم و عوامل خارجي نياندازيمو ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی