بازدید 4137

جهانگیری:ازمشکل آب بهره‌برداری سیاسی نشود

برخی از نخبگان و یا فعالان سیاسی از این مشکلی که اکنون متوجه مردم است می خواهند بهره برداری سیاسی کنند که این انصاف نیست.
کد خبر: ۴۲۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷ 27 August 2014
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه 12 استان بزرگ ما با مشکل آب مواجه هستند گفت: برخی از نخبگان و یا فعالان سیاسی از این مشکلی که اکنون متوجه مردم است می خواهند بهره برداری سیاسی کنند که این انصاف نیست.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح تاسیسات فاضلاب شهر قدس افزود: استان هایی همچون تهران، اصفهان، مشهد، کرمان، فارس، البرز از مشکل آب رنج می برند و این حق نیست که برای مباحث انتخاباتی دست بر روی این مشکل بگذاریم بلکه باید همه دست به دست هم دهیم تا اینگونه مشکلات برطرف شود و دولت هم در این زمینه جدی است.

وی با بیان اینکه نحوه استفاده و صرفه جویی آب باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود ادامه داد: رسانه ها و رسانه ملی باید این موضوع را به عنوان یک فرهنگ عمومی تبلیغ کند تا به یک موضوع جدی عمومی تبدیل شود.

معاون اول رییس جمهوری بازگرداندن پساب های آب را یکی از برنامه های مهم دولت دانست و گفت: در این زمینه هم دولت منابع کافی را اختصاص خواهد داد و هم لازم است بخش خصوصی حضور جدی داشته باشند.

آب شرب، 6 درصد آب مصرفی است


معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه وضعیت بارندگی در کشور نامتعادل است گفت: در این سال ها برداشت آب زیاد بوده است و باید فکر جدی کرد تا این فکر به اولویت جدی نظام تبدیل شود.

وی میزان مصرف آب در بخش آب شرب را 6 درصد اعلام کرد و گفت : ما همواره برای کم مصرف کردن در این بخش تبلیغ می کنیم که البته صرفه جویی خوب است اما بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود که اگر موفق به صرفه جویی در 6 درصد آن بشویم دیگر موضوعی به نام کم آبی مطرح نخواهد بود.

رشد 250 درصدی بودجه عمرانی

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای دولت در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت توانست تورم را بسیار عالی کنترل کند و این بحث یک شخص نیست بلکه بحث نظام است. سال گذشته تورم نقطه به نقطه 45 درصد بود و الان به حدود 12 درصد رسیده است.

جهانگیری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان امسال دستاورد خوبی در کنترل تورم داشته باشیم اضافه کرد: یکی از دغدغه های جدی مردم و همچنین دولت موضوع بیکاری و اشتغال است اما می توان امیدوار بود با خروج از رکود و رسیدن به رونق اقتصادی که انشاالله تا پایان امسال و یا سال آینده شاهد آن خواهیم بود مشکل اشتغال و بیکاری هم حل شود.

جهانگیری برای رسیدن به رونق اقتصادی دو موضوع مهم را اشاره کرد و گفت: ایجاد فضا برای بخش خصوصی با بهبود شرایط کشور در رونق اقتصادی و همچنین استفاده از اعتبارات دولتی و تخصیص به موقع بودجه بتوانیم از رکود خارج شده و به مرحله رونق برسیم.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته 210 میلیارد تومان برآورد شده بود افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم بودجه را اصلاح کرده و آن را به 150 میلیارد تومان کاهش دادیم تا یک بودجه واقعی شود و برای بودجه سال 93 هم می توان گفت: با حرکتی که انجام داده ایم بیش از 90 درصد آن وصول خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در بخش فروش نفت علیرغم اینکه مشکلات فراوانی وجود دارد توانسته ایم میزان صادرات را افزایش دهیم و با بودجه ای که در خزانه داریم می توان گفت تخصیص بودجه عمرانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 250 درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در این هفته و هفته آینده هم بودجه عمرانی استانی و هم بودجه عمرانی پروژه های ملی تخصیص یابد تا شاهد یک حرکت جدی باشیم.

حمایت های رهبری بزرگترین دستاورد دولت

معاون اول رییس جمهوری کاهش تحریم را یکی از موضوعات مورد اهتمام دولت در سال گذشته برشمرد و گفت: تحریم فشارهای ظالمانه و ناجوانمردانه ای را علیه ملت ایران ایجاد کرده بود.

جهانگیری همچنین در توصیف فضای پیش از آغاز به کار دولت یازدهم گفت: علاوه بر موضوع تحریم، وضعیت اقتصادی کشور با تغییرات لحظه ای نرخ ارز، افزایش تورم و رکود مواجه بود و در فضای سیاسی داخلی هم اختلافات و تنش ها خصوصا بین دولت و مجلس وجود داشت.

وی افزود: امروز از زبان مردم علما و بزرگان می شنویم که دولت در همه زمینه ها توفیقات خوبی داشته است هم آرامش در فضای بین المللی را شاهدیم و هم شاهد همدلی بیشتر قوا هستیم.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در شرایط فعلی ایران به عنوان قدرت تاثیرگذار منطقه و بین الملل مطرح است و مقامات کشورهای غربی به خوبی اذعان دارند که مسائل منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست.

جهانگیری ایران را لنگرگاه سقوط منطقه توصیف کرد و گفت: نه تنها ایران باثبات است بلکه می تواند در حل مشکلات منطقه ای تاثیرگذار باشد و این را همان کشورهایی که موضع دشمنی با ایران دارند بارها اذعان کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها کاهش یافته است اما همچنان ادامه دارد اظهار داشت: با تلاش دولت میزان قابل توجهی از منابع ارزی آزاد شد و بخش صنعت هم فرصت یافت تا مشکلات را حل کند و اینها در فضای گفت و گو و تعاملی است که دولت تدبیر و امید در چارچوب سیاست های تصویب شده رهبر معظم انقلاب و رعایت خطوط قرمز نظام داشته است.

معاون اول رییس جمهوری همچنین حمایت های مکرر رهبر معظم انقلاب از ملت را بزرگترین دستاورد دولت یازدهم دانست که در پیشرفت مذاکرات هسته ای کمک کننده بوده است.

تصفیه خانه و تاسیسات فاضلات شهرقدس و 85 پروژه آب و فاضلاب استان تهران با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال عصر سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر نیرو، و استاندار تهران به بهره برداری رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها