بازدید 22536

تیراندازی قایق گشتی آمریکایی به کشتی ایرانی

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از رویارویی یک گشتی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس با یک کشتی ایران خبر داده و اعلام کرد نیروهای آمریکایی یک بار نیز به سمت کشتی ایرانی شلیک کرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹ 27 August 2014
وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از رویارویی یک گشتی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس با یک کشتی ایران خبر داده و اعلام کرد نیروهای آمریکایی یک بار نیز به سمت کشتی ایرانی شلیک کرده‌اند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک قایق گشتی نیروی دریایی این کشور روز سه‌شنبه با یک کشتی ایرانی تقابل داشته است.

در جریان این حادثه که در خلیج فارس رخ داده، نیروهای آمریکایی به سمت کشتی ایرانی تیراندازی کرده‌اند، اما مشخص نیست که این تیراندازی به کشتی ایرانی آسیب رسانده است یا نه.

پنتاگون مدعی است که تیراندازی به سمت کشتی ایرانی اقدامی دفاعی بوده و طرف ایرانی پیش از آن قایق آمریکایی را نشانه رفته است. در بخشی از بیانیه پنتاگون که در آن از نامی مجعول برای خلیج فارس استفاده شده، آمده است: «یک قایق گارد ساحلی ایالات متحده که در آب‌های بین‌الملی خلیج (فارس) فعالیت می‌کرد، امروز به سمت یک کشتی ایرانی تیراندازی کرد. مقامات آمریکایی می‌گویند این اقدام تدافعی بوده و پس از آن صورت گرفته که خدمه کشتی ایرانی با نیتی خصومت‌آمیز، طرف آمریکایی را با مسلسل نشانه رفتند.»

به ادعای بیانیه‌ای که ناوگان پنجم ارتش آمریکا مستقر در بحرین صادر کرده، قایق آمریکایی در حال انجام «یک عملیات معمول امنیتی» بوده است. بنا بر این گزارش، این قایق یک بار به سمت کشتی ایرانی تیراندازی کرده است.

به گفته پنتاگون، قایق آمریکایی پیش از این حادثه با هدف بررسی کشتی ایرانی به سمت آن حرکت کرده است. واشنگتن مدعی است که این اقدامی معمول بوده و هدف آن تأمین امنیت خلیج فارس است.

در همین حال «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز به حادثه واکنش نشان داده و گفته است که گارد ساحلی آمریکا به سمت یک کشتی ماهیگیری ایرانی تیراندازی کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با این حادثه منتشر نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۹
نیش عقرب نه از راه کینه است اقتضای طبیعتش این است این شیطان بزرگ هر کاری که بخواهد می کند بعد اعلام می کند جهت دفاع از خودمان بود آخر مگر آبهای خلیج فارس مربوطه به آمریکا است که می خواهد تامین امنیت در آن بوجود بیاورد این شیطان هر کجا پا گذاشت بجز فتنه و کشتار چیزی دیگر ندارد که به کشتی ایرانی تیراندازی و مورد حمله قرار می دهد و به فرمایش حضرت امام ره که فرمودند ما هر چه بدبختی داریم از این شیطان بزرگ است مرگ بر آمریکای جنایتکار آتش افروز
اقا چی میشه یه بارم ما اول شلیک کنیم البته اشتباهی .مثلا یکی دوتا موشک بزنیم به گشتی های امریکایی بعدش بگیم إ شمائید .
سلام بايد در اين شرايط حساس حساب شده عمل كرد ونبايد بهانه ي به دست دشمن داد درعين حال به دشمن فهماند كه اينجا بيشه شيران است نه جاي ديگر در ضمن اگر دشمن خيال ديگري در سر دارند بهتر است ده ها هزار تابوت براي جنازه سربازان خودش آماده كند.
آمریکا غلط کرده که در خلیج همیشه فارس به گشت زنی می پردازد و ادعای تامین دارد.
آمريكا لازم نيست امنيت خليج فارسو تامين كنه اگه راست ميگه داعشيهاي حيوانيرو كه بوجود آورده مهاركنه.
امریکایی ها دنبال دعوان، وحشی ها. اگر کشتی ایرانی شما رو نشانه رفته بود چرا پس از شلیک شما، اونا شلیک نکردند؟؟؟!!!اخه این عقلانیه؟؟؟
تو خليج فارس ما بايد گشت امنيتي بزنيم نه امريكا؟!جريان چيه؟
کشتی ! ماهیگیری ایرانی مسلسل داشته یا باز هم مانند حمله به ایرباس آمریکایها چپ دیده و گند زده اند !
چطور قایق ایرانی برای دفاع از خود به آنها شلیک نکرد؟ اونها از آن طرف دنیا حق دارند که بیایند در سرزمین ما از خود دفاع کنند اما ما حق نداشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟
مرگ بر آمریکا
بی همه چیزها در خلیج خودمون کشتی ما رو می خواستن بازرسی کنن . ! .
خیلی زوره واقعا
این یک اعلام جنگ نیست؟ از اون سر دنیا اومدن اینجا دارن تو آبهای کشور خودمون مارو میکشن غلط کردن همچین کاری کردن حالا که اینجوره ایران چند صد قایق تند رو مجهز به موشک انداز بفرسته اطراف اینها ببینه حالا هم جرات دارن از این غلطا بکنن
یکی نیست بگوید گشتی آمریکایی در خلیج همیشه فارس چه کار می کند ؟
چطوره ما هم بريم امنيت خليج مكزيك رو تامين كنيم
امریکایی های بدبخت باید بالاخره یه غلطی کنن تا به دوست روانیشون وفاداریشونو اثبات کنن وبگن این به پهباد در!
کشور آمریکا هزاران کیلومتر اون طرفتره ، اینا اینجا چکار می کنند ؟
خوبه ما هم بریم سواحل بین‌المللی آمریکا گشت معمولی امنیتی بزنیم ؟!؟!
این بیچاره ها در وهم هستند مگر ماهیگیران ایرانی با مسلسل ماهی میگیرند
سریعا پاسخ دهید / از اونور دنیا امدن تو خلیج فارس به سمت ما دارن تیراندازی می کنند /
!!!!!!!!??????
جالب است که آمریکا به حدی از گستاخی رسیده که کشتی ما را در داخل آب های منطقه خود ما بازرسی می کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل