بازدید 24851

قیمت خودرو 15 درصد کاهش می یابد؟

کد خبر: ۴۲۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹ 26 August 2014
با وجود کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی، برخی نمایندگان مجلس همچنان از کاهش میانگین 15 درصدی قیمت این محصولات خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، قصه قیمت‌گذاری خودرو در ایران علاوه بر آنکه بسیار طولانی شده چشم‌انداز تعیین تکلیف آن نیز نامعلوم است به‌گونه‌ای که اگرچه هفته گذشته رییس شورای رقابت از کاهش 3 درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ خبر داد اما این میزان کاهش قیمت‌ها رضایت نمایندگان منتقد به افزایش قیمت خودروها را جلب نکرد.

قصه قیمت‌گذاری خودرو به صورت اجمالی این است که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت معترض بودند، از تعیین قیمت‌ جدید این محصولات تا 22 مرداد ماه خبر داده بودند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه اظهارات متضادی از طرف مقابل شنیده شد.

در این زمینه حدود 10 روز پیش رضا شیوا - رییس شورای رقابت - اعلام کرد که قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی معتبر است و تغییر نخواهد کرد. محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت - نیز اظهار کرد که از نظر ما میزان افزایش قیمت خودروها ناچیز بوده و دلیلی برای کاهش قیمت این محصولات وجود ندارد.

با این حال دو روز بیشتر از این اظهارات نگذشته بود که رییس شورای رقابت در گفت‌وگویی اظهار کرد که طبق توافق صورت گرفته با دو شرکت بزرگ خودروسازی، قیمت محصولات پرتیراژ این شرکتها 3 درصد کاهش خواهد یافت.

پس از آن نیز ایران خودرو و سایپا قیمت سمند، پژو 405، تیبا و پراید را بین 2 تا 3 درصد کاهش دادند و به دنبال آن نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد که کاهش قیمت خودروها در پاسخ به خواست رییس‌جمهوری از خودروسازان در این زمینه صورت گرفته است.

با این حال این میزان کاهش قیمت نمایندگان منتقد به افزایش قیمت خودروها را راضی نکرد و برخی از نمایندگان همچنان از کاهش 15 درصدی قیمت خودروها ظرف دو هفته‌ آینده خبر می‌دهند.

در این شرایط مشخص نیست بازی قیمت‌گذاری خودرو سرانجام چه زمانی به پایان خواهد رسید و مصرف‌کنندگان کی می‌توانند با خیال آسوده از ثبات قیمت‌ها، خرید محصولات مورد نیاز خود را آغاز کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۰
انتشار یافته: ۱۴
برخی نماینده‌ها میگفتن که باید تا 30 درصد قیمت کاهش پیدا کنه، حالا به 15 درصد راضی شدن!
خدا به دادمون برسه!!
سلام.
چطور خودرو سازا 5درصد افزایش قیمت میدن میشه 7میلیون تومان بعد 3 درصد کاهش میدن میشه یک میلیون تومان
به نظر شما درصد افزایش با درصد کاهش فرق داره
کلا سر کار هستیم !!!!!.15 درصد هم کم بشه اینقدر کم تولید میکنندکه قیمتش بازهم سر به فلک میزاره .اگه دولت و مجلس راست میگن راه رو واسه ورود خودرو سازهای بین المللی باز کنند .
من می خوام یه پراید بخرم ، لطفاً تکلیف رو معلوم کنید.
بر اساس كدام فرمول اقتصادي قيمت خودرو بايد كاهش يابد
ولی نظر شخصی بنده این است که کارخانجات خودروسازی تعطیل گردد.....درست مثل فوتبال چیزی بجز ضرر و زیان برای ملت ایران ندارند
به تجربه ثابت شده در چنین مواقعی خودرو سازان از امکانات و کیفیت خودرو کم میکنند بروید ال ٩٠ اردیبهشت
امسال را با سال گذشته مقایسه کنید کیسه هوای کمک راننده برداشته شده,سنسور دنده عقب ندارد,صندلی ها حرکتهای چپ وراست ندارد و...... متاسفانه نبود رقیب در محصولات باعث شده است که هر کاری بخواهند انجام میدهند نرخ ارز گران شود خودرو گران میشود ارزان شود تغییری نمیکند تنها راه ورود خودرو با تعرفه بسیار پایین است بقول دوستی میگفت در منطقه ما که از شهر دور است قصاب محل هرچه پی و دنبه است را به خورد مردم میدهند آن که وضعش خوب است از شهر میخرد اما مردم که دارای وضعیت خوبی نیستند مجبورند چربی هارا به جای گوشت بخرند ودم نزنند
کاهش می یابد؟ نمی یابد؟ می یابد؟ فکر نکنم می یابد
تو راخدا درباره قیمت خودرو خبر نگذارید و با اعصابمون بازی نکنید نمی توانند کاری بکنند
خودرو، خودرو، خودرو... عجب!
کاهش 15 درصدی هم به درد ما مردم نمیخوره.
ما خواستار محصولات جدید با امنیت بالا و قیمت پایین و پرداخت قسطی بدون سود بهای خودرو هستیم (مشابه سایر کشورها)
بعد ضرر اینکه تو همین امسال چند نوبت خودرو سازها ماشینهاشونو به صورت فروش نقدی به قیمتهای بالا به مردم قالب کردند رو کی جبران میکنه؟!!!!
ثبات قیمت نمیخواهیم. قیمت پایین می خواهیم.
نمایندگان محترم توجه داشته باشند که خودرو سازان خودروهایی را که تولید می کنند نیز از ابتدا قیمت بالا تعین می کنند که به هیچ عنوان با قیمت تمام شده و سود آن همخوانی ندارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار