بازدید 11631

پیش‌بینی درآمد کلان عربستان از حج تمتع

کد خبر: ۴۲۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸ 26 August 2014

بر اساس یک بررسی که با پیش بینی حضور حدود ۲ میلیون مسلمان در مراسم حج سال جاری در مکه صورت گرفته است، درآمد عربستان سعودی از این مراسم به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مکه، اتاق بازرگانی مکه اعلام کرد که درآمدهای ناشی از بزرگترین گردهمایی سالانه مسلمانان جهان نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش خواهد یافت.

بررسی یاد شده بر اساس این ارزیابی صورت گرفته است که در سال جاری یک میلیون و ۹۸۰ هزار زایر به شهر مقدس مکه سفر خواهند کرد و از این تعداد یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن یا ۷۰ درصد آنان از خارج این کشور خواهند بود.

بر اساس این گزارش، هر زایر خارجی که برای ادای حج به عربستان سفر می‌کند، در طول این مراسم که ۵ روز طول می‌کشد به طور متوسط ۱۷ هزار و ۳۸۱ ریال سعودی (معادل ۴ هزار و ۶۳۳ دلارˈ) هزینه می‌کند.این در حالی است که هر زایر سعودی حدود ۴ هزار و ۹۴۸ ریال سعودی (معادل یک هزار و ۳۱۹ دلار) می‌پردازد.این هزینه‌ها شامل مسکن، مواد غذایی و آشامیدنی، خرید سوغاتی و مخارج برقراری ارتباط تلفنی است.

عربستان سعودی همچنین سالانه میزبان میلیون‌ها مسلمان است که برای ادای مراسم عمره مفرده به این کشور سفر می‌کنند.

به گفته مقام‌های سعودی، تنها در ماه رمضان سال جاری (که مصادف با ژوییه بود)، حدود ۶ میلیون مسلمان، عمره مفرده به جا آوردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان