بازدید 14618
چهار روز تا آغاز جام‌جهانی بسکتبال؛

آسمان‌خراش‌های ایرانی به دنبال درخشش در سرزمین ماتادورها

جام‌جهانی بسکتبال در نخستین ساعات روز یکشنبه، نهم شهریورماه با بازی تیم ملی ایران و اسپانیای میزبان افتتاح خواهد شد تا آسمان‌خراش‌های ایرانی در دومین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی به دنبال نتایج بهتری از گذشته باشد؛ هرچند آن‌ها در گروه مرگ این رقابت‌ها حضور دارند.
کد خبر: ۴۲۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲ 26 August 2014
آسمان‌خراش‌های ایرانی به دنبال درخشش در سرزمین ماتادورهاجام‌جهانی بسکتبال در نخستین ساعات روز یکشنبه، نهم شهریورماه با بازی تیم ملی ایران و اسپانیای میزبان افتتاح خواهد شد تا آسمان‌خراش‌های ایرانی در دومین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی به دنبال نتایج بهتری از گذشته باشد؛ هرچند آن‌ها در گروه مرگ این رقابت‌ها حضور دارند.

به گزارش «تابناک»، تیم ملی کشورمان در دومین حضور خود در رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال با تیم‌های برزیل، مصر، فرانسه، صربستان و البته اسپانیای میزبان همگروه است و در نخستین دیدار این رقابت‌ها ساعت سی دقیقه بامداد روز یکشنبه و در دیدار افتتاحیه باید به مصاف اسپانیایی برود که امیدوار است به کمک میزبانی در این رقابت‌ها، بتواند‌ قهرمان شود؛ این دومین دوره حضور ایران در جام جهانی است و بسکتبالیسیت‌ها با شرایطی متفاوت نسبت به گذشته، راهی این رقابت می‌شوند.

بنا بر این گزارش، بر خلاف دوره گذشته، صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی به همراه حامد آفاق در ترکیب تیم ملی هستند و بازی خواهند کرد.

آسمان‌خراش‌های ایرانی به دنبال درخشش در سرزمین ماتادورها

بسکتبالیست‌های ایرانی ـ که این روز‌ها آخرین مراحل تمرین و آماده‌سازی خود را پشت‌ سر می‌گذارند ـ به زودی از میان سیزده بازیکن حاضر در اردو، ترکیب دوازده نفره خود را می‌شناسند؛ البته در تعیین این ترکیب، نیم‌‌نگاهی به بازی‌های آسیایی اینچئون ـ که کمی پس از این رقابت‌ها آغاز خواهد شد ـ هم بی‌تأثیر نیست.
 
بر همین اساس، مهمد بچیروویچ با نیم‌‌نگاهی به بازی‌های آسیایی اینچئون و همچنین المپیک ریو، بازیکنان جوانی را نیز به ترکیب تیم ملی اضافه کرده که صد البته پاسخ اعتماد بچروویچ را در بازی‌های تدارکاتی پیش از این به خوبی داده بودند؛ برای نمونه، در کاپ‌آسیا سه بازیکن جوان چون آرمان زنگنه، ‌بهنام یخچالی و سجاد مشایخی را در ترکیبش استفاده کرد، نتیجه نیز گرفت و حالا آن‌ها را به جام جهانی نیز برده است. هم‌اکنون هم برای جام جهانی بچیروویچ بازیکنانش را انتخاب کرده است. شاکله اصلی تیم ملی بسکتبال ایران که مشخص است و در کنار مهره‌های اصلی چند بازیکن جوان نیز ‌خواهند بود.

حضور ایران در رقابت‌های جهانی بسکتبال اما مورد توجه رقبای ایران هم قرار گرفته است و رسانه‌های اسپانیایی که تیم کشورشان باید دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها را در برابر ایران برگزار کنند، در گزارش‌هایی به تحلیل وضعیت تیم ملی ایران پرداخته‌اند. سایت اسپانیایی «پلنتادپورته» یکی از این رسانه‌هاست که در تحلیل خود از تیم ایران آورده است: ما ‌دقیق و جزئی به بررسی تیم ملی، حریف تیم بسکتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴ می‌پردازیم. همچنین درباره نقاط ضعف و قوت تیم ایران آنالیزهایی خواهیم داشت؛ افزون بر اینکه نام ستارگان این تیم و بازیکنانی که در لیست تیم هستند، ‌می‌‌آ‌وریم.
 
این گزارش می‌افزاید: تیم ایران امیدوار است، قهرمان قاره آسیا در بازی‌های جام جهانی اسپانیا شود و بدرخشد. حامد حدادی، بازیکن و ستاره NBA یکی از مهره‌های اصلی تیم ایران است. حضور حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی در محوطه زمین نیز می‌تواند باعث به دست آوردن امتیاز برای ایران شود.
 
این وب‌سایت با اشاره به رقبای قدرتمند ایران در این گروه، کار ملی‌پوشان ایرانی را در اسپانیا سخت توصیف می‌کند و نداشتن جایگاه جهانی در بسکتبال را مهم‌ترین نقطه ضعف ایران می‌داند و می‌نویسد: «نقطه ضعف تیم ملی ایران این است که هنوز جایگاه خود را در سطح جهانی تثبیت نکرده است. با وجود اینکه ایران از سال ۲۰۰۷ سه بار قهرمان آسیا شده، هنوز حتی جایگاه شانزدهمی خود در جهان را نیز تثبیت نکرده است!

همچنین کم بودن تجربه این تیم و حضور او در گروهی سخت می‌تواند مشکلاتی برای این تیم به بار آورد. تیم ایران دچار بی‌نظمی است و در حمله نظم و ساماندهی خوبی ندارد و بیشتر فعالیت آن بر پایه حملات فردی است. بی‌گمان کمبود کار تیمی در تیم ایران، یکی از ضعف‌های آن است. یکی دیگر از ضعف‌های این تیم، نداشتن دفاعی یکپارچه است؛ چیزی که تیم ایران باید بر ‌آن بسیار تمرکز کند. هنوز تیم ایران در این زمینه کیفیت خود را افزایش نداده و نتوانسته است دفاعی محکم داشته باشد‌».
 
با این حال در میان بازیکنان تیم ملی ایران همچنان حامد حدادی ـ که در NBA بازی می‌کند ـ معروف‌ترین چهره میدان است که درباره او می‌خوانیم: وجود حامد حدادی به عنوان یک ستاره در مرکز زمین ایران، یکی از نقاط قوت این تیم است. این بازیکن سال‌ها در NBA در کنار مارگ گسول بازی کرده است.

حدادی در حال حاضر در لیگ پایین‌تر در چین (CBA) بازی می‌کند؛ اما هنوز هم در حال پیشرفت است و توانسته در لیگ چین خوب حاضر شود. یکی از نقاط قوت این بازیکن، قد و هیکل تنومند اوست که باعث می‌شود، بر دیگران برتری داشته باشد، ولی مهم‌ترین ضعف این بازیکن، ناتوانی او در حمله تک به تک پشت به حلقه است. او توانایی خوبی در حرکات برش به سمت سبد دارد.

با ۲۹ سال سن و دو متر و ۱۸ سانتی‌متر قد، حدادی مهره حمله خوبی برای تیم ایران است. قد بلند او کمک می‌کند تا ریباندهای زیادی داشته باشد.

برنامه بازی‌های ایران در جام‌جهانی اسپانیا

 
یکشنبه نهم شهریور ۱۳۹۳: اسپانیا ـ  ایران، ساعت ۰۰:‌۳۰ بامداد به وقت تهران،
یکشنبه نهم شهریور ۱۳۹۳: برزیل ‌ـ‌ ایران، ساعت ۲۰:‌۳۰ به وقت تهران
دوشنبه دهم شهریور ۱۳۹۳: ایران‌ ـ‌ صربستان، ساعت ۱۷:‌۳۰ به وقت تهران،
سه‌شنبه یازدهم شهریور ۱۳۹۳: استراحت،
چهارشنبه دوازدهم شهریور ۱۳۹۳: مصر  ـ  ایران، ساعت ۱۸ به وقت تهران،
و پنجشنبه سیزدهم شهریور ۱۳۹۳: ایران  ـ  فرانسه، ساعت ۲۰:‌۳۰ به وقت تهران.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان