بازدید 6414
۲

پاسخ آموزش وپرورش به مخاطب ناراضی از شهریه زیاد مدارس

کد خبر: ۴۲۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 26 August 2014
سرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:
پسر اینجانب در مدرسه غیر دولتی  واقع در منطقه 2 تهران به آدرس خ جلال آل احمد؛ بعد از پل آزمایش در پایه پنجم تحصیل میکند و بایستی برای پایه ششم ثبت نام گردد.مدیر مدرسه با اعلام اینکه هزینه های مدرسه بسیار بالاست و بدون اضافه کردن خدمات خاصی نسبت به سال تحصیلی 93-92؛ مبلغ شهریه را که در تاریخ 93/01/31 طی جلسه ای اعلام کردند ( مبلغ 7 میلیون تومان بدون هزینه سرویس که در سال تحصیلی 93-92 مبلغ 4300000 تومان بود) حدود بیش از 60٪ افزایش داده ( برخلاف اعلام رسمی حداکثر افزایش مجاز شهریه تا سقف 25٪ که طی کد خبر 394277 مورخ 93/01/31 در سایت تابناک نیز منتشر گردید) و همچنین زودتر از موعد قانونی اعلام شهریه ها و زمان ثبت نام از طرف سازمان مدارس غیر انتفاعی؛ شروع به ثبت نام نموده و مهلت یک تا دو هفته از تاریخ اعلام شهریه نیز در نظر گرفتند ( حدود اواسط اردیبهشت ماه 93).
این مسئله با اعتراض اینجانب و برخی از اولیاء دیگر مواجه شد و اعلام کردند که شرایط همین هست و اگر در موعد مقرر کسی ثبت نام نکند؛ از دانش آموزان بیرون مدرسه جایگزین خواهد شد؛ این مسئله طی نامه شماره 123/102220 مورخ 93/02/08 به همراه اسناد مثبته به  آموزش و پرورش منطقه 2 اعلام گردید سپس با مراجعه حضوری به سازمان مدارس غیر انتفاعی جناب آقای زینی وند این مسئله منتقل شد ولی متاسفانه علیرغم پیگیریهای این مسئولان و کارشناسان مربوطه؛ مدیر این مدرسه کماکان بر روال سابق خود عمل میکند و در ضمن در پایه حساس ششم ابتدایی ما را تحت فشار گذاشته تا از حق خود کوتاه آمده و اقدام به ثبت نام کنیم و اعلام نمودند که درصورت عدم ثبت نام تا 93/03/08 دیگر امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت.
از آنجاییکه تغییر مدرسه در این مقطع حساس پایه ششم صدمات جبران ناپذیری بر پیشرفت دانش آموزان خواهد گذاشت؛ لذا خواهشمند است جهت احقاق حق و جلوگیری از عملکردهای غیرقانونی؛ این مسئله را پیگیری فرمایید.
با تشکر

پاسخ:
باسلام واحترام
عطف به نامه شماره 1245/ت مورخ93/03/10 آن رسانه محترم به اطلاع می رساند،عملکرد آموزشگاه مذکور ابتدا توسط اداره آموزش وپرورش منطقه2 تهران بررسی وبه علت عدم رعایت آیین نامه های ابلاغی،تذکر داده شده تا ضمن عودت مبالغ اخذ شده درسال تحصیلی فعلی،درخصوص اعلام شهریه درسال تحصیلی آتی،وفق مقررات عمل نمایند لیکن با توجه به عدم تاثیر اقدام مذکور،بازرسین اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران وناظرین تعزیرات حکومتی به صورت حضوری موضوع رابررسی ومقرر گردیده درمهلت تعیین شده اضافه وجوه دریافتی به اولیا مسترد ودرغیر این صورت پرونده دبستان تلاش تواما به شورای نظارت آموزش وپرورش شهر تهران واداره تعزیرات ارجاع تا جهت برخورد با متخلف تدابیر لازم اتخاذ گردد.

علیرضا جدایی
رئیس مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲
با سلام
لطفا اقای جدایی فقط یک مورد را نظارت نکنید تمام مدارس غیر انتفاعی باید کنترل شود پرداخت شهریه های 12 و 14 میلیونی و ... آیا درسته!!!!!!!!؟ لطفا اگه فقط یه نفر شکایت کرد به همون شکایت فقط رسیدگی نشود مطمین باشید که همه گیر است(قابل توجه)
از سايت وزين تابناك و مسئولين محترم بخش سرويس با بينندگان مخصوصا مسئول سرویس با بینندگان به خاطر پيگيريهاي خوبشان در اين زمينه تشكر ميكنم.
اميدوارم اين پيگيريها باعث شود تا قانونمداري در مدارس و ساير جاها نهادينه شده و قانون گريزي به حداقل برسد.
باتشكر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی