بازدید 21824
۷
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطین

واکنش وزارت خارجه ایران به ماجرای پهپاد رژیم اسرائیل، اظهارات یکی از فرماندهان سپاه درباره تسریع روند مسلح کردن فلسطینی‌ها، سفر معاون وزیر خارجه ایران به عربستان، به تعویق افتادن نمایشگاه قراردادهای نفتی ایران در لندن و تکمیل گام‌های اعتمادساز مورد توافق ایران و آژانس، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۲۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 26 August 2014
از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطینواکنش وزارت خارجه ایران به ماجرای پهپاد رژیم اسرائیل، اظهارات یکی از فرماندهان سپاه درباره تسریع روند مسلح کردن فلسطینی‌ها، سفر معاون وزیر خارجه ایران به عربستان، به تعویق افتادن نمایشگاه قراردادهای نفتی ایران در لندن و تکمیل گام‌های اعتمادساز مورد توافق ایران و آژانس، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطین

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی درباره ایران، به موضوع پهپاد سرنگون شده رژیم اسرائیل در ایران و حواشی مربوط به این موضوع اختصاص دارد.

خبرگزاری کویت، موضع رسمی وزارت خارجه ایران درباره اقدام رژیم اسرائیل در فرستادن پهپاد به ایران را بازتاب داده و می‌نویسد، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اقدام رژیم اسرائیل را کاری خصمانه خوانده است. این خبرگزاری به نقل از مرضیه افخم می‌نویسد: «این اقدام خصمانه، نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ایران است. ایران حق دارد اقدامات دفاعی لازم را انجام داده و موضوع را در دادگاه‌های بین المللی ذی‌صلاح پیگیری کند». 

از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطین

از سوی دیگر، برخی مطبوعات و رسانه‌ها، از جمله «نیشن» پاکستان، با اشاره به اظهارات برخی فرماندهان نظامی ایران، از تسریع مسلح کردن فلسطینی‌ها از سوی ایران در واکنش به ارسال پهپاد مذکور از سوی رژیم اسرائیل خبر داده‌اند.

نیشن به نقل از سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا ـ فضای سپاه می‌نویسد: «ما روند مسلح کردن کرانه باختری را سرعت می‌بخشیم و حق دادن هر گونه پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانیم».

این روزنامه می‌افزاید، ماه گذشته، آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران، از جهان اسلام خواسته بود به منظور مقابله با نسل‌کشی اسرائیل در غزه، نسبت به مسلح کردن فلسطینی‌ها اقدام کنند. 

از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطین

در میان دیگر مطالب، موضوع سفر معاون وزارت خارجه ایران به عربستان نیز در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه «نشنال» امارات می‌نویسد، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه تهران را به مقصد ریاض ترک کرد تا نخستین سفر یک مقام ارشد ایرانی به عربستان از زمان روی کار آمدن دولت جدید در این کشور را انجام دهد.

این روزنامه به نقل از منابع خبری داخلی ایران می‌نویسد، قرار است امیرعبداللهیان در این سفر با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و درباره موضوعات مربوط به دو کشور با وی گفت‌و‌گو کند. 

از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطین

در مطلبی در حوزه نفت و گاز، روزنامه «وال استریت ژورنال» از به تعویق افتادن نمایشگاه قراردادهای نفتی ایران تا سال ۲۰۵ خبر داده است. این روزنامه به نقل از یک مقام مربوطه ایرانی می‌نویسد، ایران نمایشگاه قراردادهای نفتی خود را که بنا بود برای ارائه این قرارداد‌ها به شرکت‌های غربی در لندن برگزار شود، به سال آینده موکول کرده است. این روزنامه می‌نویسد، دلیل این امر، حاضل نشدن توافق جامع هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در بازه زمانی اولیه تعیین شده است و این تأخیر، سبب شده شرکت‌های آمریکایی و اروپایی ناچار شوند کار بازگشت خود به عرصه نفت و گاز ایران را به تعویق بیندازند. 

از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطین

در پایان، در مطلبی در موضوع هسته‌ای، خبرگزاری «رویترز» ضمن بازتاب سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از تکمیل گام‌های مورد توافق ایران و آژانس خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، ایران در فرایند تکمیل ساز‌و‌کارهای شفافیت‌ساز مربوط به برنامه هسته‌ای خود است که پیش از این با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر آن توافق شده بود. با این حال، رویترز مدعی است ‌به گفته دیپلمات‌های غربی حاضر در آژانس، کار تحقیق و بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران به کندی پیش می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۷
مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل
یکی توصیح بده چرا هیچ وقت مقامات عربستانی برای ارتباط برقرار کردن به ایران نمیان؟ همیشه این مقامات ایرانی بودن که به عربستان می رن؟!!
وزارت امور خارجه نباید به کشور جنایت کار عربستان نماینده می فرستاند
تمامی مشکل سوریه عراق لبنان پاکستان و... عربستان است
صهاینه به دنبال بهانه های جدید برای متهم ساختن ایران به داشتن برنامه تولید جنگ افزارهای هسته ای هستند. در هر حال باید ان شاءالله خود را برای احتمال هر اقدام خطرناک از جانب دشمن و رفع یا دفع آن آماده کنیم.
اسرائیل تمام قوانین بین المللی را نقض میکند .مثلا ایران از این کار آنها شاکی باشد. حالا این شکایت نامه را به چه کسی ارجاع دهد.نتیجه چه میشود؟فقط باید بیشتر و دقیق تر باشیم.
برتن کردن اشکار لباس نوکری صهیونیستها بر وهابیون خادم حرمین مبارک .
مهم اينكه كه به حركت گستاخانه صهيونيست ها واكنش نشون داده بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار