بازدید 15119

استیضاح فرجی دانا، فراکسیون «فدای ملت» را تشکیل می دهد؟!

نمایندگان بر این باورند با تشکیل فراکسیون جدید، تعاملات دولت و مجلس بهبود می‌یابد. حال به نظر می‌رسد، پس‌لرزه‌های استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم در مجلس اصولگرای نهم، پیامدهای فروانی داشته است. از جمله اینکه زمزمه‌های انشقاق در فراکسیون رهروان ولایت به سمت واقعیت حرکت کرده است
کد خبر: ۴۲۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸ 26 August 2014
استیضاح فرجی دانا، فراکسیون «فدای ملت» را تشکیل داد؟!از آغاز دولت يازدهم همواره احتمال  تشكيل  فراكسيون جدید در مجلس به گوش می رسید. در واقع برخی ‌‌نمايندگان حامي دولت در مجلس نهم ترجيح مي‌دهند، هويتي جدا بيابند تا بتوانند آن گونه كه تمايل دارند از دولت حمايت كنند.

به گزارش«تابناک»، نمایندگان بر این باوند با تشکیل فراکسیون جدید، تعاملات دولت و مجلس بهبود می‌یابد. حال به نظر می‌رسد، پس‌لرزه‌های استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم در مجلس اصولگرای نهم، پیامدهای فروانی داشته است. از جمله اینکه زمزمه‌های انشقاق در فراکسیون رهروان ولایت به سمت واقعیت حرکت کرده است.

پیش از استیضاح وزیر علوم، برخی از نمایندگان اعلام کرده بودند، در صورتی که فراکسیون رهروان ولایت بخواهد تصمیم به همراهی با استیضاح فرجی‌دانا بگیرد، ما فراکسیون جدید شکل خواهیم داد. در همین زمینه، کاظم جلالی، رئیس فراکسیون اکثریت رهروان در واکنش به این خبر‌ها گفت: «اساساً فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در استیضاح به اجماع نظر و وفاق نرسید، که نتیجه آن را بتوان بر اساس موفقیت و یا عدم موفقیت فراکسیون مورد قضاوت قرار داد».

در همین زمینه، عابد فتاحی، نماینده مجلس از موافقان تشکیل فراکسیون جدید در گفت‌و‌گو با تابناک به علل تشکیل این فراکسیون پرداخت.

استیضاح فرجی دانا، فراکسیون «فدای ملت» را تشکیل داد؟!

وی نخست با تأیید خبر تشکیل فراکسیون جدید در مجلس گفت: تشکیل فراکسیون جدید در مجلس حقیقت دارد. ما ‌‌روز چهارشنبه گذشته انتظار داشتیم، با اشاره دکتر لاریجانی که خط و مشی معتدل دارد، استیضاح رأی نیاورد، ولی احساس می‌کنیم در بدنه رهروان در انتخابات اخیر، نوعی شرایط خاصی پدید آمده است؛‌ یعنی شماری از نمایندگان که احساس می‌شد در بدنه رهروان هستند، به نفع طرف مقابل رأی دادند.

فتاحی ادامه داد: به این دلیل تصمیم گرفتیم یک فراکسیون جدید در شرایطی که مسائل جناحی مطرح می‌شود؛ فقط با توجه به منافع ملی و حفظ ارزش‌های نظام تشکیل دهیم. نخست قرار بود، نام این فراکسیون «اعتدال» باشد. بعدا یکسری از افراد ما را متهم به وکیل‌الدوله کردند. در حالی که مطلقا این گونه نیست. بیشتر ما مستقل هستیم و وابستگی حزبی و جناحی نداریم. این استقلال به این معنا نیست که ما نظاره‌گر و بی‌تفاوت باشیم. مردم به ما رأی دادند که در رابطه با مسائل کشور اظهار نظر کنیم.

وی افزود: پس از این ماجرا‌ها، برخی از دوستان نام جدید «فدای ملت» را برای این فراکسیون مطرح کردند که این بعد از اسامی ‌که مطرح شده است، انتخاب شد. البته ما به دنبال اسم نیستیم. چیزی که برای ما خیلی اهمیت دارد، این است فراکسیونی تشکیل بدهیم که از کارهای جناحی و سیاسی خارج شویم. ما در این فراکسیون این رویه را که به هر قیمتی اقدامات این دولت یا دولت گذشته را زیر سؤال ببریم، ‌درست نمی‌دانیم. ما بر این باوریم که در برخی ‌جا‌ها دولت تنهاست و باید گاهی که حرکت دولت درست است، از دولت حمایت شود.

این نماینده مجلس در ادامه پیرامون کارکرد این فراکسیون گفت: این فراکسیون یک فراکسیون معتدل و بدون گرایش‌های حزبی و جناحی است. ما می‌خواهیم در چهارچوب وحدت در مجلس حرکت کنیم. ما از این التهابات در درون مجلس حمایت نمی‌کنیم. الان حجم سؤالات از وزرا بدون دلیل زیاد است. البته سؤال و استیضاح حق نماینده است؛ اما نباید مجلس در رأس امور بودنش را فدای منافع حزبی و گروهی کند، ولی این بدین معنا نیست که ما در این فراکسیون تمام قد از دولت حمایت کنیم و اگر کمبودی ‌ببینم، آن را ابزار نکنیم.

فتاحی گفت؛ تا کنون بین ۷۰ تا ۸۰ تن به ما چراغ سبز نشان دادند و احتمالا عضو این فراکسیون شوند. اما هنوز تعداد افراد قطعی نیست. شاید در طول زمان، تعداد افراد کم یا زیاد‌تر شود. تعداد برای ما اهمیت ندارد، چرا که برای ما موضوعات اکثریتی و اقلیتی مهم نیست.

این نماینده مجلس در پایان گفت: گویا آقای لاریجانی در مورد این انشقاق نظری خاصی ندارند اما موافق هم نیستند، زیرا فراکسیون اکثریت مجلس از هم می‌پاشد، ولی برای حل این مشکل پیشنهاد دادیم ‌کسانی که به این فراکسیون بپیوندند، می‌توانند در فراکسیون قبلی نیز ‌باشند. ‌ما نمی‌خواهیم کار سیاسی و جناحی انجام دهیم؛ یعنی نمایندگان هم می‌توانند در رهروان و هم در این فراکسیون باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۲۳
به این میگن حذب باد!!!
هر دولتی میاد نمایندگان، فراکسیون موافق با اون تشکیل میدن!!!

آقا جان، ملت فدایی نمی خوان، نماینده می خوان!
شما هم اگر فدایی ملت بودی، جلو خرابکاری های دولت قبل رو می گرفتی!

الان هم این دولت پشتوانه ملت رو داره و به وکیل الدوله نیاز نداره!

خودمون میدونیم اسفند 94 چه جوری باید "فدای ایران" بشیم!

می دونم کلا فقط نظرهای خنثی را منتشر میکنی، ولی لطفا این نظر رو چاپ کن تا بعضی فکر نکنن ملت جیگر هستن!
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
بابا این بنده خدا که حرف بدی نزد اینقدر آتشی شدی حالا بده یک عده نخوان سیاسی عمل کنند تا مثل استیضاح قبلی ناهماهنگی نباشه
بي سواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
اي خدا از اين غلط املايي ها
اينجا كه همه خودشونو عالم و دانشمند ميدونن ديگه چرا !؟!؟!؟!؟!؟!
حزب حزب حزب حزب حزب حزب حزب حزب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
اولا حزب نه حذب!!!!!!
دوم اینکه فکر کنم صدای ملت باشه نه فدای ملت!
ناشناس 14:12
| Netherlands |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
بخاطر غلط املایی پوزش می خوام،
از بس نظراتم جز دسته "غیر قابل انتشار" قرار میگیره، یادم میره یکبار بازخونی کنم که غلط املایی و دستوری نداشته باشه!
موضوع جالبی است. به نظر مانند شورای شهر تهران می شود که هر کس جناحش مشخص است. ولی شاید واقعا یک وزیر و یا هر کاری واقعا درست نباشد اما فرد به دلیل جناحش بر خلاف میلش رای دهد.
فدای ملت؟
فدای خودت !
فرجی دانا کسی بود که در زمان زلزله رودبار کل هزینه ارزی یکساله خود را درکانادا به زلزله زدگان هدیه کرد .در زمان جنگ تحمیلی از فرماندهان جنگ و از همرزمان سردار فضلی بوده است حیف نیست اینگونه افراد را از مسئولیت بر میدارند. روز قیامت چه جوابی دارند؟
بوی پوپولیسم میاد!
ای خداااااا کی میشه تو این کشور یه دولت معتدل واقعــــــــــــــــی بیادرو کار. خسته شدیم ب مولا
آقای تابناک فکر نمی‌کند بیش از حد این موضوع چسبیدی؟
استیضاح حق مجلس است و بیش از حد گیردادن به این موضوع باعث تنش و ایجاد اختلاف بین مسوولان محترم خواهد شد.
من پیشنهاد میدم فراکسیون من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود راه بندازین
تابناك لطفا با اقاي نجفي مصاحبه كن و ازش بپرس برنامش در مورد ورود قليون به داخل بوفه دانشگاه چيه.شنيدم كه از اول مهر امسال تو دانشگاهها قليون ازاد ميشه
عزیز بزرگوار که اولین نظر ارسال نموده اید به نظر اینجانب نظر خوبی است ولی حزب با حرف زمی نویسند نه حرف ذ
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
همين قدر كه فهميدي حزب نوشته كافيه!!!
زمینه چینی برای انتخابات ۹۴ .... اما ملت آگاهند اکثر نمایندگان این دوره رای نخواهند آورد .... چون خانم راستگو.... را فراموش نکرده ایم ...
اسوشون رو زبان ملت بزارن بهتره
همان فراکسیون وکیل الدوله مناسب حال این افراد است
از اسمش معلوم که عوام فریبیه.
این انشقاق و اختلاف اصلآ درست و به جا نیست خوب است درون فراکسیون به نظر همه احترام گذارند،دیستهایی در کار است.
اصلا به نظر من که جای چنین فراکسیونی خالیه چون دولت تدبیر و امید معتدله و از هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا طرفدار داره و برای هماهنگی بیشتر طبیعیه که فراکسیون جدیدی ناخودآگاه ایجاد خواهد شد که بیشتر اصلاح طلبها و طیفی از اصولگراها در اون هستند.
بعد هم چه اشکالی داره که همفکران دولت با هم هماهنگ باشند؟ مخالفان هم که هماهنگ هستند.
سوم. همفکر بودن کلی با دولت طبیعتا به معنای دربست قبول کردن همه تصمیمات و رویه های دولت نیست که. مگه شماها دربست یک دولت رو قبول میکنید؟
وزیر علوم به خاطر گرایش سیاسی استیضاح شد شایستگیش مهم نبود
خودتونو خسته نکنید آقایون باصطلاح نماینده! هم این مجلس و هم ریاستش روزهای آخر قدرت نماییشونه و دارن سعی میکنن برای رأی گرفتن دوباره سر ملتو کلاه بذارن. ولی اسفند 94...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها