بازدید 12607
۳
اذعان یک مقام ارشد صهیونیست؛

قادر نیستیم جلو‌ موشک‌های مقاومت را بگیریم

در حالی که حملات رژیم اسرائیل علیه غزه همچنان پراکنده ادامه دارد و در عمل، مذاکرات آتش‌بس نتوانسته جلو‌ تجاوزات این رژیم را بگیرد، اقدامات متقابل مقاومت نیز ادامه داشته و به طور جدی اسباب نگرانی مقامات اسرائیلی را فراهم آورده است. در این زمینه، یک مقام ارشد این رژیم، از ناممکن بودن جلوگیری از اصابت موشک‌های حماس به سرزمین‌های اشغالی سخن گفته است.
کد خبر: ۴۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱ 26 August 2014
قادر نیستیم جلوی موشک‌های مقاومت را بگیریمدر حالی که حملات رژیم اسرائیل علیه غزه همچنان پراکنده ادامه دارد و در عمل، مذاکرات آتش‌بس نتوانسته جلو‌ تجاوزات این رژیم را بگیرد، اقدامات متقابل مقاومت نیز ادامه داشته و به طور جدی اسباب نگرانی مقامات اسرائیلی را فراهم آورده است. در این زمینه، یک مقام ارشد این رژیم، از ناممکن بودن جلوگیری از اصابت موشک‌های حماس به سرزمین‌های اشغالی سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، یک مقام ارشد نظامی رژیم اسرائیل ـ که نخواسته نامش فاش شود ـ به روزنامه «هاآرتص» گفته، در اوضاع کنونی، مناطقی از سرزمین‌های اشغالی که به غزه نزدیک‌ترند، همچنان با خطر برخورد راکت‌ها و موشک‌های مقاومت روبه‌رو هستند و راهی برای توقف کامل این روند، چه از طریق عملیات زمینی و یا هوایی وجود ندارد.

در عین حال، این مقام اسرائیلی با بیان اینکه طی دو روز اخیر، این رژیم برای مقابله با موشک‌های مقاومت بر خشونت اقدامات خود افزوده، اظهار داشت: هم‌اکنون تمرکز اصلی بر به دست آوردن اطلاعات از سکوهای پرتاب موشک مقاومت است تا از این راه، حمله به این سکو‌ها آسان‌تر شود.

بنا بر این گزارش، نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده، در چند روز اخیر، حماس عمدتاً مشغول پرتاب خمپاره و راکت‌های کوتاه‌برد به ‌سرزمین‌های اشغالی بوده و در این مدت، حجم پرتاب راکت‌های با برد متوسط یا بلند که امکان رسیدن به تل آویو را دارند، کاهش داشته است. با این حال، به گفته مقام اسرائیلی یاد شده، همین خمپاره‌ها اکنون به دردسر اصلی این رژیم در رویارویی با حماس تبدیل شده است.
 
وی ضمن اذعان به اینکه اقدام هفته گذشته رژیم اسرائیل در ترور یکی از رهبران شاخه نظامی حماس، مستقیم‌ با هدف ضربه زدن به این گروه انجام گرفته، ابراز امیدواری کرده، بخش اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل بتواند اطلاعات لازم را برای هدف قرار دادن دیگر رهبران مقاومت نیز فراهم کرده و در اختیار مقامات این رژیم گذارد.
 
از جمله دیگر نکات جالب توجه در مصاحبه این مقام اسرائیلی با روزنامه هاآرتص، تلاش دوباره برای توجیه جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غیرنظامی و کودکان غزه است. وی مدعی شده سیاست رژیم اسرائیل، خودداری از وارد کردن تلفات به غیرنظامیان است؛ اما از آنجا که حماس مراکز پرتاب موشک خود را در نزدیکی مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مسکونی قرار داده، چاره‌ای جز وارد کردن تلفات به غیرنظامیان نیست.

از سوی دیگر، از گفته‌های این مقام نظامی چنین برمی‌آید، ‌با توجه به اصابت شمار بسیاری از موشک‌های مقاومت به اهداف مورد‌نظر در سرزمین‌های اشغالی، ناکارآمدی سیستم‌های پدافندی کنونی این رژیم آشکار شده و به همین دلیل، موضوع استقرار سیستم‌های پدافندی جدید که بتوانند به ویژه در برابر شلیک خمپاره اندازهای مقاومت بازدارندگی ایجاد کنند، در دستور کار قرار گرفته است.

به هر حال، گفته‌های این مقام نظامی اسرائیلی بار دیگر ثابت می‌کند که با وجود جنایات فراوان رژیم اسرائیل در غزه طی هفته‌های اخیر، این رژیم نتوانسته در دستیابی به اهداف اصلی مورد‌نظر خود در این منطقه موفق عمل کند و شدت این ناکامی، آن‌ها را حتی به بازنگری در سیستم‌ها و همچنین راهبردهای نظامی خود کشانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۳
شاید اگر ترکیه یا عربستان یا مصر بجای غزه بودند تا حالا تسلیم اسراییل شده بودند !
واقعا باید به مردم غزه آفرین گفت. بد نیست مردم استانهایی که در عراق جلوی داعش تسلیم شدند غیرت رو از غزه یاد بگیرند .
بابا كاش اونجا بودم 2روزه اسراييلو شكست ميدادم.
اگه فلسطين يها بيان فقط خمپاره بندازن اونم شده باشه فقط روكش(يعني مواد منفجره اصلي داخلش نباشه)
گنبد اهنين اونو ره گيري ميكنه و با ضد موشك اونو ميزنه
خوب اين وسط چه اتفاقي ميفته ؟
خرج خمپاره خالي شايد 50000تومان باشه ولي خرج اون موشكي كه اينو ميزنه بالاي چند ميليونه
با اين روش ميشه مخزن گنبد اهنينو موقت خالي كرد وموشكهاي اصلي مقاومتو انداخت به تل اويو
در ضمن با كسري بودجه مواجه ميشه و مجبوره شكستو قبول كنه
برا همينه اسراييل دنبال سامانه جديد مقابله با خمپاره هست تا كمتر هزينه داشته باشه.
درود بر ايراني
درود بر اسلام
درود بر ارايي
خدایا روز شکست اسراییل را ببینم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل