بازدید 17907
وقتی جام‌جهانی، قطری‌ها را به دردسر می‌اندازد؛

همکاری عجیب رائول با قطری‌ها در صید بازیکن خارجی برای تیم ملی

هم اکنون رائول گونزالس به عنوان مدیر استعدادیابی درفدراسیون فوتبال قطر مشغول شده است. وی مأمور شده تا بازی فوتبالیست‌های نوجوان و جوان کشورهای صاحب سبک فوتبال اروپا امثال انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و ایتالیا را پیگیری کرده و بازیکنان بااستعداد آنها را به فدراسیون فوتبال قطر معرفی کند.
کد خبر: ۴۲۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵ 25 August 2014
همکاری عجیب رائول با قطری‌ها در صید بازیکن خارجی برای تیم ملیحضور بازیکنان غیربومی در تیم ملی قطر، موضوعی عادی است که در سال‌های اخیر به وفور ‌دیده‌ایم. قطری‌ها در مقطعی می‌خواستند با در اختیار گرفتن بازیکنان معروف باشگاه‌های اروپایی، خودشان را با نیم دوجین بازیکن برزیلی، افریقایی و اروپایی به قدرت اول آسیا تبدیل کنند؛ اما خیلی زود فیفا با وضع قوانینی در خصوص تغییر تابعیت، جلو‌ این کار آنها را گرفت. اکنون قطری‌ها به فکر حل این مشکل به صورت بنیادی افتاده‌‌ و می‌خواهند، بازیکنان خارجی را از نوجوانی و جوانی به خدمت بگیرند.

به گزارش «تابناک»، در سال‌های اخیر، بار‌ها و بار‌ها شاهد انتشار اخباری مبنی بر تغییر تابعیت بازیکنان برای حضور در تیم ملی قطر روی خروجی وب‌سایت‌های خبری بوده‌ایم؛ برای نمونه، دی ماه سال گذشته بود که «کریم بوضیاف» و «بوعلام خوخی» دو بازیکن الجزایری با تغییر تابعیت در ترکیب تیم ملی قطر، برابر بحرین، نخستین بازی ملی خود را انجام دادند.

همچنین همین یک ماه پیش، ‌احمد عبدالمقصود، بازیکن مصری تیم السد ‌با تغییر تابعیت به ترکیب تیم ملی بزرگسالان قطر دعوت شد.

اما اگر گمان می‌کنید تنها بازیکنان عرب هستند که با تغییر تابعیت به تیم ملی قطر اضافه می‌شوند، سخت در اشتباهید، زیرا با به یاد آوردن ‌بازی‌های تیم ملی ایران و قطر‌ در سال‌های اخیر، نام‌هایی چون مرکو امیرال و سباستین سوریا را به خوبی به خاطر می‌آورید که سال‌هاست از آمریکای جنوبی در ترکیب تیم ملی قطر حاضرند.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون هشت تن از بازیکنان تیم ملی قطر، یکی از حریفان کشورمان در جام ملت‌های آسیا را بازیکنانی با تابعیت دوگانه تشکیل می‌دهند که البته این موضوع در تیم‌های ملی هندبال و بسکتبال قطر، ‌موضوعی رایج است.
.

همکاری عجیب رائول با قطری‌ها در صید بازیکن خارجی برای تیم ملی

اما هم‌اکنون ماجرا ‌برای قطری‌ها از یک ماجراجویی کوتاه‌مدت به یک استراتژی بلند‌مدت در ورزش تبدیل شده است و این کشور با سرمایه‌گذاری روی استعدادهای خارجی، قصد ساخت تیم ملی قدرتمندی در سال‌های آینده از بازیکنان غیر قطری را دارد.

آن‌ها به تازگی رائول گونزالس را ‌مأمور استعدادیابی برای فدراسیون فوتبالشان ‌کرده‌اند تا از آن‌ها را در‌ شناسایی و به خدمت گرفتن استعدادهای بزرگ فوتبال دنیا برای تیم ملی این کشور یاری کند.

بنا به گزارش سایت کوره، رائول گونزالس که ‌سال‌های پایانی فوتبالش را در السد قطر پیگیری می‌کند، در حکم مدیر استعدادیابی در فدراسیون فوتبال قطر مشغول شده است. وی مأمور شده تا بازی فوتبالیست‌های نوجوان و جوان کشورهای صاحب سبک فوتبال اروپا امثال انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و ایتالیا را پیگیری و بازیکنان ب استعداد آن‌ها را به فدراسیون فوتبال قطر معرفی کند.

همان گونه که در بالا گفته شد، فدراسیون فوتبال قطر، ‌سال‌هاست ‌به دنبال وسوسه بازیکنان با‌استعداد غیرقطری برای تغییر تابعیت و پیوستن به تیم ملی این کشور هستند و حالا که آن‌ها میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ شده‌اند، به دنبال ‌برنامه‌‌ای بلندمدت برای تقویت تیم ملی کشورشان برآمده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، قطری‌ها با راه‌اندازی آکادمی اسپایر دوحه ـ که بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین آکادمی فوتبال آسیاست ـ جوانان و نوجوانان بسیاری را از ده‌ آفریقایی ‌زیر نظر گرفته‌اند تا در آینده از آن‌ها در رده‌های تیم ملی و باشگاه‌های قطر به عنوان بازیکنان بومی بهره گیرند.

بنا به گزارش‌های موجود، نزدیک‌ ۶۰ تا ۹۰ درصد ترکیب تیم‌های پایه قطر را بازیکنانی با تابعیت دوگانه تشکیل می‌دهند. با ‌وجود این و در حالی که استراتژی تغییر تابعیت در رشته‌هایی چون پینگ‌پنگ و قایقرانی و دو‌و‌میدانی، قطری‌ها را صاحب مدال‌های جهانی کرده،‌ این کشور در مسابقات فوتبال، هیچ توفیق چشمگیری به دست نیاورده ‌است.

گفتنی است، هم‌اکنون ‌که قطری‌ها با پرداخت رشوه، میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورده‌اند، امیدوارند با تلاش بازیکنانی چون رائول و به کمک دلارهای نفتی و گازی‌شان، بتوانند تیم ملی آبرومندی ‌برای این جام‌جهانی دست و پا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی