بازدید 11935

حاجی زاده: پهپاد ساقط شده از نوع هرمس است

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به تجاوز پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حق هر گونه پاسخی را برای خود محفوظ می‌دانیم.
کد خبر: ۴۲۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 25 August 2014
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به تجاوز پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حق هر گونه پاسخی را برای خود محفوظ می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، سردار حاجی زاده در تشریح جزییات نفوذ این پهپاد و نحوه ساقط کردن آن اظهار کرد: روز شنبه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه ساقط شد.این هواپیمای بدون سرنشین ساخت رژیم صهیونیستی و از نوع "هرمس" بوده که قادر است تا شعاع 800 کیلومتری عملیات انجام دهد .همچنین با یک بار سوخت‌گیری تا 1600 کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

وی در ادامه افزود: فاصله بال تا بال این هواپیما 5/5 متراست که نشان می دهد که از نوع متوسطه است. پهپاد ساقط شده مجهز به دو دوربین جلونگر و پهلونگر است و به دلیل آنکه با هدف جاسوسی طراحی شده امواج رادار را جذب کرده و قابل رهگیری نیست.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ساقط کردن این پهپاد جاسوسی اظهار داشت: پس از اعلام خبر از سوی شبکه یکپارچه پدافند کشوری که مسئولیت آن با ارتش است و رهگیری توسط رادارهای منطقه، این پهپاد جاسوسی با موشک زمین به هوای پدافند نیروی هوا فضای سپاه ساقط شد.

وی با بیان این‌که نمونه قبلی این پهپاد در سوریه ساقط شده بود، اما این پهپاد از نوع پیشرفته‌تر است تصریح کرد: برد عملیاتی این پهپاد جاسوسی نشان می‌دهد که از سرزمین های اشغالی حرکت نکرده، بلکه مبدا پرواز یکی از کشورهای منطقه بوده است و در این خصوص سرنخ‌هایی به دست آورده‌ایم که در حال بررسی آن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از نیروهای مسلح ما اعم از سپاه و ارتش در بخش های شناسایی و رهگیری در آمادگی کامل به سر می برند و در صورتی که این گونه اقدامات تکرار شود متجاوزان با پاسخ کوبنده ما مواجه خواهند شد.

حاجی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح به این تجاوزگری چه خواهد بود گفت: ما تسلیح کرانه باختری را تسریع خواهیم کرد و حق هرگونه پاسخی را برای خود قائل هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل