بازدید 4999
۵

محاکمه ۵ زورگیر به اتهام «مفسد في الارض»

کد خبر: ۴۲۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 25 August 2014
 ۵عضو يک باند خطرناک زورگيري که در شهرهاي مختلف کشور، اموال و طلاهاي زنان را با آزار و اذيت از آنان سرقت مي کردند، به زودي به اتهام «مفسد في الارض» محاکمه مي شوند.

به گزارش خراسان، دادستان مشهد روز گذشته ضمن بيان اين مطلب افزود: همان طور که به مردم شريف مشهد قول داده بوديم دستگاه قضايي ريشه امنيت‌سوزان را مي سوزاند و با مجرماني که به جان و مال و ناموس مردم دست درازي کنند با قاطعيت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا معدود افرادي موجب ايجاد ناامني و سلب آسايش و آرامش مردم شوند.

قاضي «غلامعلي صادقي» اضافه کرد: دادستان در همه پرونده هايي که با «امنيت مردم» گره خورده است، ضمن نظارت دقيق بر روند تحقيقات قضايي، به عنوان مدعي العموم نيز در کنار مردم قرار مي گيرد.

اين مقام ارشد قضايي در بخش ديگري از سخنانش به پرونده «دزدان مخوف» نيز اشاره کرد و در پاسخ به سوال خراسان درباره آخرين وضعيت اين پرونده گفت: پس از تکميل تحقيقات درباره ۵متهم اصلي اين پرونده که يکي از آنان زن ۲۴ساله اي است و همچنين ۱۱عضو ديگر مرتبط با اين باند در شعبه ۸۰۸ مجتمع قضايي شهيدقدوسي مشهد، اتهام افساد في الارض به اعضاي اصلي باند تفهيم و پرونده به شعبه اظهارنظر ارجاع شد.

قاضي «صادقي» با اشاره به رسيدگي دقيق پرونده در مرحله دادسرا و بررسي همه جوانب موضوع به دليل حساسيت و اهميت ماجرا، تصريح کرد: کيفرخواست اين پرونده نيز در دادسراي عمومي و انقلاب مشهد صادر شد که طي آن ۴ نفر مرد که عضو اصلي اين پرونده هستند متهم به «افساد في الارض» از طريق شرکت در آدم ربايي و شرکت در سرقت هاي مقرون به آزار و نيز تجاوز به عنف هستند و متهم زن نيز که از عوامل اصلي باند به شمار مي رود متهم به افساد في الارض به صورت معاونت در ارتکاب موضوع تجاوز به عنف و ديگر جرايم ارتکابي است.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: با وجود آن که تعدادي از طعمه هاي اعضاي اين باند به دلايل مختلف اعلام شکايت نکرده اند اما اين پرونده با ۳۶شاکي به دادگاه ارسال شد.

وي درباره چگونگي ارتکاب جرم توسط «دزدان مخوف» اين پرونده نيز گفت: در پي گزارش هاي متعدد شهروندان به دستگاه قضايي و پليس آگاهي مبني بر اين که از سوي اعضاي يک باند مخوف مورد آزار و اذيت و سرقت هاي به عنف قرار گرفته اند، شکايت هاي آنان در شعبه ۸۰۸ مجتمع قضايي شهيدقدوسي مورد رسيدگي قرار گرفت که در نهايت عمليات پليس با دستورات قضايي در حالي به شهرهاي ديگر کشور گسترش يافت که مشخص شد زن جواني نيز پژوسواران را در ارتکاب جرايم خشن همراهي مي کند.

قاضي «غلامعلي صادقي» يادآور شد: پس از آن که متهمان با شگردهاي پليسي در شمال کشور دستگير و به مشهد منتقل شدند، قاضي پرونده پا به تاريکخانه اين پرونده حساس گذاشت و مشخص شد که باند تبهکاران خشن جرايم وحشتناک ديگري مانند تجاوز به عنف را در پوشش مسافربر مرتکب شده اند و طلافروشاني نيز طلاهاي مسروقه را بدون فاکتور از اعضاي باند خريده اند.

وي گفت: بررسي هاي بيشتر نشان داد، ۵عضو اين باند خطرناک در شهرهاي آمل، بابل، ساري، گرگان، کردکوي، بجنورد، مشهد، نيشابور و ... نيز مرتکب جرم شده اند و با سوار کردن زنان بر خودرو، طلاها و اموال آنان را همراه با آزار و اذيت ربوده اند. اين در حالي بود که برخي از قربانيان اعضاي اين باند، پرده از جرايم ديگر آنان در مواجهه حضوري با متهمان برداشتند به طوري که برخي از مالباختگان با ديدن اعضاي باند از وحشت به خود مي لرزيدند و حاضر به بازگو کردن آن چه بر آنان گذشته، نبودند.

قاضي غلامعلي صادقي در پايان توصيه کرد: شهروندان و به ويژه خانم ها از سوار شدن به خودروهاي عبوري که داراي علايم و مشخصات قانوني مانند بغل نويسي و يا تابلوي تاکسي نيستند، خودداري کنند و سعي کنند از وسايل نقليه عمومي براي رفت و آمد استفاده کنند.

سابقه خبر

اعضاي اين باند بيست و يکم تير سال گذشته با سرقت به عنف خودروي يک پزشک و اخاذي ميليوني از وي، با آن خودرو جرايم زيادي را انجام دادند.

با گزارش اين حادثه به پليس آگاهي و تکرار جرايمي مانند آدم ربايي، سرقت هاي به عنف و آزار و اذيت مالباختگان، سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) دستور داد تا گروهي از کارآگاهان ورزيده اداره عمليات ويژه آگاهي به فرماندهي سرهنگ جوانبخت (رئيس اداره عمليات ويژه آگاهي خراسان رضوي) پيگيري جدي سرقت هاي به عنف را در دستور کارقرار دهند.

کارآگاهان پس از جمع آوري مدارک با انجام يک سري فعاليت اطلاعاتي و هماهنگي با پليس استان گلستان، متهمان را در حالي که سوار بر خودروي پژو بودند در استان گلستان دستگير و براي ادامه تحقيقات به مشهد منتقل کردند. رسيدگي به پرونده اعضاي اين باند خطرناک توسط قاضي علي اکبر صفائيان (قاضي شعبه ۸۰8 مجتمع قضايي شهيدقدوسي) آغاز شد که در ادامه تحقيقات نيز ۱۱متهم و عوامل مرتبط با اين باند دستگير شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
از قضات محترم خواهشمندیم برای زورگیران و سارقان سابقه دار، تنها حکم اعدام صادر نمایند.
مفسد فی الارض یک واژه بیگانه است
فقط اعدام
دست قضات محترم درد نکند ممنون
امیدوارم دیگر به جامعه باز نگردند...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان