بازدید 18487
۳
پنجمین لیگ برتر فوتبال ایران؛

استقلال با پیکان به صدر رسید

استقلال تهران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر با سه گل از سد پیکان تهران گذشت تا با دوازده امتیاز به صدر جدول راه یابد. آبی‌پوشان تهرانی در دیداری که در تهران برگزار می‌شد، مهمان پیکان بودند و برای همین در تختی به مصاف خودروسازان تهرانی رفتند و سرانجام با سه گل از سد حریف خود گذشتند.
کد خبر: ۴۲۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱ 24 August 2014
استقلال تهران و پیکان تهران؛ یاران قدیمی به استقلال رسیدندتقابل امیر قلعه‌نویی با بازیکنان سابقش ـ که این تیم را با ناراحتی در فصل نقل و انتقالات ترک کرده بودند ـ به سود یاران ژنرال به پایان رسید. استقلال تهران در یک بازی خوب برتر نسبت به حریف تهرانی خود با سه گل به برتری رسید تا هم چهارمین بازی از پنج بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته باشد و هم به صدر جدول راه یافته باشد باشد.

به گزارش «تابناک»، امیر قلعه‌نویی به تیم امسال خود بسیار امیدوار است و این تیم هم تا اینجای فصل، نمایش قابل قبولی از خود نشان داده است. به جز بازی با سپاهان که نبود دو مدافع اصلی این تیم به روشنی روی عملکرد این تیم اثر گذاشت، استقلالی‌ها در سایر بازی‌ها بسیار خوب و امیدوارکننده ظاهر شدند و بازی‌های این تیم با فصل گذشته، اصلا قابل مقایسه نیست و یکی از دلایل این ماجرا، میدان دادن قلعه‌نویی به چهره‌های جدید در این تیم است. چنان که در این بازی نیز به مانند بازی قبل، تأثیر انکار‌ناشدنی کرار جاسم و میلاد فخرالدینی و تمید ابراهیمی به وضوح دیده می‌شد.

ترکیب استقلال تهران

محسن فروزان، مگوییان، هاشم بیک زاده، یعقوب کریمی، میلاد فخرالدینی، مهدی کریمیان، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، جاسم کرار،محمد قاضی و سجاد شهباززاده.

سرمربی: امیرقلعه‌نویی


ترکیب پیکان تهران‌

سیدمهدی رحمتی، علیرضا محمد، محمد نصرتی، آرمان قاسمی، حمید دیوسالار، جی‌لوید ساموئل، محمد سوراکا، وحید حیدریه، امیرحسین فشنگچی، مجید خدابنده‌لو و سعید دقیقی.

سرمربی:
منصور ابراهیم‌زاده

گزارش بازی‌


۰۰: ۰۰
با ضربه سجاد شهباززاده و محمد قاضی بازی آغاز شد.

* سیدمهدی رحمتی و ساموئل مقابل در رختکن‌ بازیکنان دو تیم برخورد گرمی با هم داشتند و رحمتی بازیکنان استقلال روبوسی کردند. رحمتی با خسرو حیدری، محمد قاضی و بازیکنان استقلال دست داد و سپس راهی زمین شد.

* سید مهدی رحمتی با شاخه‌های گل سفید که گل یاس بود به سمت هواداران استقلال رفت و گل‌ها را به آن‌ها داد و سپس راهی زمین شد و توجهی به نیمکت استقلال نکرد. تماشاگران استقلال در واکنش به حرکت رحمتی، امیر قلعه‌نویی را تشویق کردند.

۱۰:‌۰۰
ده دقیقه ابتدایی بازی بسیار آرام و بدون ایجاد خطر روی دروازه‌ها پشت‌ سر گذاشته شد.

۲۸:‌۰۰
موقعیت برای استقلال. سجاد شهباززاده در مقابل دروازه پیکان نمی‌تواند به خوبی از سانتر کرار جاسم استفاده کند. البته استقلالی‌ها در این صحنه به خطای پنالتی روی شهباززاده اعتقاد داشتند که داور با آن‌ها موافق نبود.
 
۲۹:‌۰۰
گل برای استقلال. خسرو حیدری دروازه پیکان را باز می‌کند و استقلال را پیش می‌اندازد. استقلالی‌ها دقایقی است که در محوطه جریمه پیکان خیمه زده‌اند و سرانجام مزد برتری خود را در یک حمله پرشمارد دیدند؛ جایی که خسرو حیدری با یک بغل‌پای دیدنی، دروازه رحمتی را باز می‌کند.

۳۲:‌۰۰
کرار جاسم یک بار دیگر دروازه پیکان را تهدید و روی یک کاشته دیدنی دروازه رحمتی را به سختی تهدید می‌کند.

۴۱:‌۰۰
هاشم بیگ‌زاده، نخستین بازیکن اخطاری این بازی ‌و در همین نیمه نخست با کارت زرد داور جریمه شد.

۴۵:‌۰۰
موقعیت برای بازیکنان استقلال در محوطه جریمه پیکان که دیو‌سالار با همکاری رحمتی توپ را از محوطه جریمه به بیرون می‌زند. استقلالی‌ها در این لحظه به برخورد توپ با دستان دیوسالار اعتراض داشتند.

پایان نیمه نخست بازی با برتری یک بر صفر استقلال برابر پیکان


۴۷:‌۰۰
نخستین تعویض استقلال در دقایق ابتدایی نیمه دوم به این ترتیب انجام می‌شود که خسرو حیدری، زننده تک گل استقلال تا اینجا جای خود را به پدیده این روزهای استقلال، علیرضا رمضانی می‌دهد.

۴۸:‌۰۰
موقعیت برای بازیکنان استقلال با حرکت تکنیکی سجاد شهباز‌زاده که محمد قاضی پاس شهباززاده را از دست می‌دهد.

۵۰:‌۰۰
اولین تعویض برای پیکانی‌ها هم به این ترتیب انجام می‌شود که میلاد نوری به جای خدابنده‌لو به میدان می‌آید.

۵۳:‌۰۰
گل برای استقلال. یعقوب کریمی برای استقلال گلزنی می‌کند. فرار خوب کریمی از تله آفساید روی پاس دیدنی کرار جاسم و یک بغل پای حساب شده برای دومین بار دروازه رحمتی باز می‌شود.

۵۷:‌۰۰
حرکت خوب بازیکنان پیکان می‌توانست این تیم را در محوطه جریمه صاحب یک موقعیت گلزنی کند اما کمک داور آفساید دقیقی را اعلام کرد تا او نتواند از موقعیت تک به تکی که با فروزان به دست آورده بود، استفاده کند.

۶۱:‌۰۰
گل برای استقلال با ضربه سر سجاد شهباززاده. بازیکن شماره ۱۰ استقلال روی یک ضربه کرنر و با یک ضربه سر دیدنی سومین گل استقلالی‌ها را به ثمر می‌رساند.  

۶۲:‌۰۰
میلاد فخرالدینی با کارت زرد داور جریمه می‌شود تا استقلالی‌ها دومین کارت زرد خود در این بازی را هم دریافت کنند.

۶۳:‌۰۰
دومین تعویض پیکانی‌ها به این ترتیب انجام شد که اتروویچ به جای حیدریه به میدان آمد.

۶۵:‌۰۰
محمدنصرتی به دلیل انجام خطا روی جاسم کرار توسط داور جریمه شد.

۶۶:‌۰۰
ضربه فنی امید ابراهیمی با فاصله کمی از کنار دروازه رحمتی به بیرون می‌رود تا پیکانی‌ها گل چهارم را دریافت نکنند.

۶۸:‌۰۰
آندرانیک تیموریان به‌جای یعقوب کریمی به میدان آمد.

۷۲:‌۰۰
امید ابراهیمی با یک شوت دیدنی دروازه رحمتی را برای بار دیگر تهدید کرد.

پایان بازی با برتری سه بر صفر استقلال


پیش‌بازی

 
هرچند استقلال در چند وقت اخیر روی ساق پاهای خسرو حیدری می‌چرخیده، در این بازی و بعد از گل اولی که خسرو برای آبی‌پوشان به ثمر رساند، در آغاز نیمه دوم تعویض شد تا قلعه‌نویی به بازیکنان جوان و جویای نامی مانند رمضانی میدان دهد و نتیجه این کار را هم با دوگلی که در نیمه دوم زد و چند گلی که نزد دید. آنچه مسلم است امسال استقلال متفاوت‌تری از سال گذشته را در میدان خواهیم دید و شاید همین نمایش‌های امیدوارکننده موجب شود تا در هفته‌های اینده شاهد حضور تماشاگران بیشتری در ورزشگاه‌ها باشیم.
 
میزبان این دربی پایتخت، پیکان است و استقلالی‌ها دومین بازی خود در لیگ چهاردهم را باید در ورزشگاه تختی انجام دهند. آبی‌پوشان تهرانی در نخستین دیدار در این ورزشگاه، راه‌آهن را شکست دادند و هرچند در این بازی هم میهمان هستند اما به لطف حضور تماشاگران پرشمار، به نوعی میزبان هستند، به همین دلیل به فکر رسیدن به یک پیروزی دیگر، با تکیه بر امتیاز میزبانی خواهند بود.

به گزارش «تابناک»، شاگردان امیر قلعه‌نویی که هفته پیش شکست مقابل سایپا را با عملکرد خوب بازیکنانی نظیر امید ابراهیمی با برد عوض کردند و تنها با تفاضل کمتر نسبت به سپاهان و فولاد در رده سوم قرار گرفتند، امیدوارند در این هفته که این دو تیم شهرستانی برابر هم به میدان می‌روند و احتمال دارد هر دو تیم امتیاز از دست بدهد، به لطف پیروزی مقابل پیکان، نخستین صدرنشینی خود در لیگ چهاردهم را تجربه کند.

البته آن‌ها مقابل حریفی به میدان می‌روند که بازیکنان مطرحی‌ دارد؛ اما یکی از ناکامان فصل جاری لقب گرفته است. پیکان هم که جزو پنج تیم بدون برد این فصل است، برای جبران ناکامی و فرار از مثلث فانوس بدستان، باید در این بازی پیروز شود زیرا شکست یا مساوی وضعیت این تیم را بد‌تر از اوضاع کنونی خواهد کرد. آن‌ها که در این فصل دوباره به لیگ بر‌تر راه یافته‌اند، برای اینکه دوباره جزو مدعیان سقوط نباشند، باید شروع بد خود در لیگ را با موفقیت در این بازی پایان بخشند. این تیم تهرانی اگر در این بازی ببازد، شاید حتی ‌هفته پنجم را هم با قعرنشینی به پایان ببرد.

در کنار مسائل فنی اما این بازی یک حاشیه بزرگ هم دارد و آن هم رویارویی سیدمهدی رحمتی یکی از تأثیرگذار‌ترین بازیکنان چند فصل اخیر استقلال، با این تیم آبی‌پوش؛ رحمتی که در فصل نقل و انتقالات لیگ چهاردهم، از جمع آبی‌پوشان تهرانی جدا شد و به پیکان پیوست که این انتقال با مصاحبه این دروازه‌بان علیه قلعه‌نویی و واکنش سرمربی استقلال همراه شد و بازتاب منفی بسیاری ‌داشت.

رحمتی که با جدایی‌اش از استقلال، شوک‌ بزرگی برای هواداران این تیم و خلأیی مشخصا در درون دروازه این تیم پرطرفدار تهرانی ایجاد کرد، اکنون باید مانع گلزنی بازیکنان تیم سابقش شود؛ افزون بر اینکه جی‌لوید ساموئل هم که فصل پیش برای استقلال بازی می‌کرد، در این فصل به پیکان آمده و انگیزه زیادی مقابل تیم سابقش به ویژه امیر قلعه‌نویی خواهد داشت.

در این بازی حتی می‌توان این موضوع را هم در نظر گرفت که کوچک‌ترین حرکتی از این دو بازیکن، واکنش‌های بسیاری را از سوی هواداران استقلال ‌به همراه خواهد داشت و شاید آن‌ها که فصل پیش چهره‌های محبوبی برای استقلالی‌ها بودند، در این بازی مورد انتقاد و یا حتی فحاشی تماشاگران قرار بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۳
استقلال سوراخه
استقلال قهرمان همینه همینه
***تیم>>>دقت کنید: ....تیم....فقط فولاد

اینهمه بازیکن از دست داد

اینهمه داستان براش ساختن

بازم.....تیمه

از صمیم قلب برای این تیممممم آرزوی موفقیت دارم.

قیچی برگردون رفیعی هدیه به همه طرفداران فوتبال زیبا***
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان