بازدید 6324

یک نماینده برای یزد کافی نیست

کد خبر: ۴۲۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 24 August 2014

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انتخابیه یزد با 620 هزار نفر جمعیت که 60 درصد جمعیت استان را شامل می شود یک نماینده دارد.

به گزارش ایرنا ˈمحمدصالح جوکارˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران یزد، با تایید ناهمگون بودن ترکیب حوزه های انتخابیه کنونی مجلس شورای اسلامی در یزد از برخی مسوولان که یک نماینده را برای حوزه یزد کافی می دانند، انتقاد کرد.

استان یزد هم اکنون چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که در طرح جدید یک نماینده به استان اضافه شده و طرح هایی برای تفکیک آنها به وزارت کشور و دولت ارسال شده است.

وی گفت: نباید برای رضایت برخی ها حرفهایی زد باید منافع مردم و نه عده ای خاص تامین شود.

جوکار، همچنین به موضوع مهم و حساس آب استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده، خط دوم انتقال آب استان اجرایی و قرار داد آن هم منعقد شده و مسوولان استان هم در این موضوع همراه و مددکار هستند.

به گفته وی تغییر مسیر آب، قطعی شده و جریان انتقال آن از بهشت آباد به یزد به نتیجه رسیده و اجرایی می شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر یادآور شد: دولت باید به موضوع آب که مشکل اساسی مردم استان است توجه ویژه و جدی داشته باشد.

وی اضافه کرد: انتقال آب از خلیج فارس به یزد هم با وزیر مربوطه در میان گذاشته شده و قرار شده 500 میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص یابد که امیدواریم عملیاتی شود.

جوکار، به موضوع استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و گفت: استیضاح، حق مجلس و ابزار نظارتی نمایندگان است.

وی اضافه کرد: تا وقتی که مدیریتها در مسیر خود حرکت کند خوب است، اما وقتی که وزیری به مجلس و کمیسیونهاتی تخصصی دعوت و اشکالات گفته می شود و توجهی نمی کند مجلس بناچار به سمت استیضاح می رود.

این نماینده مجلس به وجود 2600 هکتار بافت تاریخی در یزد اشاره و اظهار کرد: این بافتی که به آن افتخار می کنیم در حال تخریب است و محل جرم خیزی و بزهکاری شده است.

وی با بیان اینکه مردم ما مطالبات و خواسته هایی دارند که تخصیص عادلانه اعتبارات از جمله آنها است گفت: میلیارد ها تومان برای یک طرح در استان هزینه و سپس تعطیل می شود.

به گفته وی میلیارد ها تومان برای کتابخانه مرکزی هزینه میشود و بعد فرد دیگری می آید و می گوید طبقه دوم آن را تخریب کنید.

نماینده مرم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید هر سلیقه ای برای استان تصمیم بگیرد و باز فرد دیگری بیایید و تصمیم دیگری اتخاذ کند.

جوکار گفت: بافت تاریخی، سیاسی شده و برای آن برنامه ای نداریم.

وی با بیان اینکه مردم استان، گلایه هایی دارند و کارشان پیش نمی رود افزود: مراجعات مکرر مردم به دفتر نماینده، گواه این مطلب است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل