بازدید 6263

وزارتخانه‌هایی که طعم استیضاح را نچشیده‌اند

کد خبر: ۴۲۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳ 24 August 2014

وزرای اطلاعات، خارجه، صنعت و معدن، نفت، دفاع، دادگستری، ورزش و جوانان از وزاتخانه‌هایی بودند که تاکنون وزرای آنها طعم استیضاح نمایندگان مجلس را نچشیده‌اند.

به گزارش تسنیم، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه 28 مرداد با استیضاح و برکناری رضا فرجی‌دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری، بیست‌و‌دومین وزیر تاریخ انقلاب را استیضاح و درعین حال هفتمین وزیر را پس از پیرزوی انقلاب برکنار کرد.

در نگاه آماری به تاریخ وزرای استیضاح شده، بیبست‌و‌دو وزیر در طول انقلاب اسلامی استیضاح شده‌اند که از بین این بیست‌و‌دو نفر، هفت نفر توسط مجلس از سمت خود کنار رفته‌اند.

در این بین وزرای کشور و آموزش پرورش با 3 بار استیضاح بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند و وزاری اطلاعات،‌ خارجه، دادگستری، دفاع، صنعت و معدن، نفت و ورزش و جوانان تاکنون با استیضاح مجلس روبرو نشده‌اند.

ایرج فاضل در دولت هاشمی‌رفسنجانی، عبدالله نوری و و احمد خرم وزاری کشور و راه و ترابری در دولت محمد خاتمی، عوضعلی کردان، حمید بهبهانی و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزرای کشور، راه و کار در دولت محمود احمدی‌نژاد، و رضا فرجی‌دانا وزیر علوم حسن روحانی 7 وزیر برکنار شده توسط مجلس شورای اسلامی هستند.

شهاب‌الدین گنابادی وزیر مسکن و شهرسازی، علی‌اکبر ناطق‌نوری وزیر کشور و بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین در دوره نخست‌وزیر میرحسین موسوی، ایرج فاضل وزیر بهداشت، محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش، محمد سعیدی‌کیا وزیر راه و ترابری در دولت هاشمی‌رفسنجانی، عبدالله نوری وزیر کشور، عطالله مهاجرانی وزیر ارشاد، عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن، مسعود پزشکیان وزیر بهداشت، مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش، احمد معتمدی وزیر پست و تلگراف و احمد خرم وزیر راه ترابری در دولت محمد خاتمی، محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی، محمود فرشیدی، عوضعلی کردان، حمید بهبهانی، مجید نامجو، شمس‌الدین حسینی، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزرای جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، کشور، راه، نیرو، اقتصاد، و کار از وزرای استیضاح شده دولت‌های محمود احمدی‌نژاد بودند.

رضا فرجی‌دانا نیز تنها وزیر استیضاح شده دولت یازدهم در طول یکسال از عمر این دولت بوده است.

در این بین دولت‌های محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد با 7 وزیر بیشتر وزرای استیضاح شده و دولت احمدی‌نژاد با سه وزیر برکنار شده نیز بیشترین آمار برکناری در بین وزرا را به خود اختصاص داده است.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان