بازدید 4326

مخالفت بذرپاش با تصمیم لاریجانی

کد خبر: ۴۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ 24 August 2014

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با انتقاد از برخی اعتراضات نسبت به مصوبه کمیسیون فرهنگی در انتخاب ناظر در شورای نظارت بر مطبوعات گفت: درگذشته هم آقای مطهری به عنوان ناظرمجلس با همین روش انتخاب می‌شد و کسی هم اعتراضی نمی‌کرد.

به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی پارلمان و در جریان انتخاب عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: ما در جلسه هیئت‌رئیسه موضوع آئین‌نامه را به صورت مفصل مورد بررسی قرار دادیم و روی کلمه به کلمه آئین‌نامه صحبت کردیم.

وی ادامه داد: در موضوع انتخاب ناظران کمیسیون‌ها کمیسیون‌های ذیربط موظف‌اند حداقل به میزان دو برابر مورد نیاز از بین نمایندگان داوطلب واجد شرایط به مجلس معرفی کنند. در واقع با این واژه حداقل کمیسیون می‌تواند حداکثر 10 نفر را هم معرفی کند، پس عملاً تشخیص این بود که کمیسیون خلاف آئین‌نامه عمل نکرده و کمیسیون فرهنگی طبق نص آئین‌نامه عمل کرده است.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: طبیعتاً مجلس در هیئت‌ها و مجامع دیگر عضو ناظر دارد و سایر کمیسیون‌های مجلس یک سری ناظر معرفی می‌کنند. برای هیئت نظارت بر مطبوعات هم کمیسیون فرهنگی باید گزینه‌های خود را معرفی می‌کرد، لذا برای مطبوعات که به کمیسیون فرهنگی مربوط است، کمیسیون‌های دیگر نباید کسی را معرفی کنند، بنابراین اگر خود ما نمایندگان شأن کمیسیون‌ها را رعایت نکنیم چه کسی می‌خواهد رعایت کند؟

بذرپاش با اشاره به انتخاب ناظرین مجلس در شورای نظارت بر مطبوعات در دوره‌های گذشته، خاطرنشان کرد: قبلا هم آقای کامران و مطهری از سوی کمیسیون به مجلس معرفی شده بودند و کسی هم اعتراضی نکرد و حتی در مورد کمیسیون‌های دیگر و ناظرین دیگر نیز همیشه به این روال عمل شده و ما طبق یک سامانه توافق کردیم و تاکنون اعضای ناظر را انتخاب کرده‌ایم. حالا جای سؤال است که چرا این موضوع باید آن قدر مورد بحث قرار گیرد و چرا به خودمان اجازه می‌دهیم که چنین صحبت‌هایی مطرح شود؟ مگر آقای نوباوه و یا آقای کیایی‌نژاد و یا آقای شجاعی‌کیاسری از مردم رأی نیاورده‌اند؟

علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان نیز در پاسخ به این تذکر بذرپاش گفت: مشخص است که آرای نمایندگان در این باره کاملاً متفاوت است و دو نظر در مجلس وجود دارد.

وی ادامه داد: این بحث‌ها نشان می‌دهد که برداشت نمایندگان از آئین‌نامه مختلف است، البته در هیئت‌رئیسه همه آرا مختلف بود و هیئت‌رئیسه نتوانست به رأی واحد برسد، البته ما رأی‌گیری نکردیم و توصیه‌ای به کمیسیون فرهنگی صورت گرفت.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: معاونت نظارت هم به کمیسیون فرهنگی گفته بود که واژه حداقل در آئین‌نامه به این معناست که شما می‌توانید افراد بیشتری را معرفی کنید، لذا اکنون باید از نمایندگان رأی‌گیری صورت گیرد تا نظر مجلس مشخص شود.

به گزارش تسنیم، رئیس مجلس در این باره از نمایندگان رأی‌گیری استمزاجی کرد و نمایندگان هم با 100 رأی موافق، 94 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس بر این موضوع تأکید کردند که کمیسیون فرهنگی می‌تواند بیشتر از دو نفر به مجلس معرفی کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی