بازدید 3829

بانک‌ها رباخواری را در کشور نهادینه کرده‌اند

کد خبر: ۴۲۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ 24 August 2014

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: با سودمحوری و بنگاه‌پیشگی بانک‌ها، تحقق اقتصاد مقاومتی شبیه افسانه است، بانک‌ها ملتی را مدیون خود و با قانون‌گریزی، رباخواری را در کشور نهادینه کرده‌اند.

به گزارش فارس، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر علوم یک بار دیگر استحکام هویت مجلس، همدلی نمایندگان و پافشاری آنها بر اصول و ارزش‌های اسلام و نظام و نیز معادباوریشان را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: تأکید رئیس‌ جمهور بر تعامل دولت و مجلس تسلیم به رأی قانونی خانه ملت قابل تقدیر است و انتظار می‌رود که در ساحت رفتار و عمل نیز همین‌گونه باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: نزدیک به 70 هزار عضو هیأت علمی و هزاران استاد و دانشیار و استادیار، ظرفیت بزرگی است که سکان وزارت مهم علوم حتی برای فرصتی موقت به آنها بسپاریم تا چرخه علم، تربیت نیروی انسانی ماهر و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان معنادار شود.

جعفری تصریح کرد: رسالت‌های دانشگاه آموزش، پژوهش و تربیت بر مبنای دین و فرهنگ و آموزه‌ها و آداب نیکوی بومی است که این همه را فرزندی از متن دانشگاه بهتر به پیش خواهد برد.

وی ادامه داد: این موضوع یادآور می‌شوم که مجلس و کمیسیون‌ها و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، وظیفه نظارتی خود را همچنان ادامه خواهد داد.

نماینده بجنورد در مجلس بیان داشت: تحولات جاری در صحنه بین‌الملل و عرصه ملی، سرعتی باورنکردنی دارد، حوادث فرگوسن آمریکا که نمایشی از آپارتاید مدرن، سیاه‌کشان و تنفرسازی از رنگین‌پوستان است، کوس رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر و حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تروریست‌پروران بی‌شرم را از بام به پایین انداخت.

جعفری اضافه کرد: امید است به زودی شاهد پیروزی نهایی جبهه حق در سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن و سایر بلاد بر ظالمان و دست‌پروردگان وحشی‌شان باشیم.

وی بیان کرد: با این رویه جاری، سودمحوری و بنگاه‌پیشگی بانک‌ها، تحقق اقتصاد مقاومتی شبیه افسانه است، بانک‌ها ملتی را مدیون خود و با قانون‌گریزی، رباخواری را نهادینه کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در ادامه گفت: خبرگزاری خانه ملت باید خانه ملت باشد و در خدمت نمایندگان، آقای رئیس! لطفاً نظارتی بر این امر صورت پذیرد و ضمناً اینجانب اجتهاد در مقابل نص ماده 218 آیین‌نامه داخلی از سوی رئیس مجلس را من پذیرفتنی نمی‌دانم.

نماینده بجنورد در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی به آنها شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل