بازدید 26173

ضرغامی تذکر کتبی گرفت

عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیما برای عملکرد این رسانه در حوزه آگهی های بازرگانی از سوی شورای نظارت بر این رسانه تذکر کتبی گرفت.
کد خبر: ۴۲۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ 24 August 2014
عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیما برای عملکرد این رسانه در حوزه آگهی های بازرگانی از سوی شورای نظارت بر این رسانه تذکر کتبی گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این تذکر به دلیل به روند پخش پیام های بازرگانی، تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد ابلاغ به ضرغامی شده است.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیام های بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد را نا مناسب ارزیابی و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در تذکر خود، این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان نموده که نیازمند اصلاح سریع این رویه است .

ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت طلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مال اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه کشی محصولات، ذائقه سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه گرایش های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله ی موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیام های بازرگانی بوده است که باعث نقض صریح بندهای دستورالعمل های اجرایی تولید، تامین و پخش برنامه ها شده است.

مراتب این تذکر، طی نامه ای از سوی رئیس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۱۵
به موارد فوق، این دو سه مورد زیر رو هم باید افزود:
1- تبلیغ زندگی اشرافی در پیام‌های بازرگانی و فیلم‌ها و سریال‌های داخلی (مادر بنده در منزل برنامه‌های رنگارنگ صداوسیما را با آه و حسرت تماشا می‌کند و گمان میبرد که اکثریت جامعه زندگی آنچنانی دارد و ما باید بریم بمیریم!)؛
2- همیشه موقع شروع آگهی بازرگانی، صدای تلویزیون یه دفعه میره بالا و ماهم مجبوریم کلاً صداشو قطع کنیم؛
3- از جمله وظایف صداوسیما یافتن زنان با حجاب در فوتبال و والیبال و یافتن زنان بی‌حجاب در روزهای راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس و انتخاباته؛
4- صداوسیما سازمانیه که تا بیاد مصلحت‌سنجی انجام بده و یه خبر جدید منتشر کنه، خودمون میریم از اینترنت و ماهواره متوجه میشیم قضیه از چه قراره؛
5- صداوسیما اخیراً فیلم و سریال‌های جدید غربی رو تحریم کرده و رفته سراغ محصولات چشم بادامی که به هیچ وجه اهل کتاب نیستن!
آقا اگر تبليغ اين جوايز هنگفت اشكال دارد به طريق اولي دادن خود اين جوايز كه اشكال بيشتري دارد. به خود اين شركتها كاري نداريد؟
تذکر کتبی راه به جائی نمیبرد باید برخورد جدی صورت گیرد چرا که از حد گذرانده اند و هر کالایی که فاقد کیفیت است و هر کالایی که قیمت بیشتری نسبت به کالای مشابه را دارد را تبلیغ میکنند کفش تنتاک وسایل ورزشی برنجها و جایهای فاقد کیفیت و اجناس مضر تلوزیون شده تبلیغ فقط گاهی برنامه پخش میشود
در برخی موارد زمان پخش پیامهای بازرگانی از خود سریال یا فیلم و یا ... بیشتر است و آنقدر پیامهای بازرگانی تکراری پخش می شود که حال و اعصاب تماشاگر را خراب می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
بازم خدا خیرش بده که وسط آگهی‌ها یه چند دقیقه ای فیلم و سریال نشون میدن!!!
اين تبليغاتها با همون بليط بخت آزمائي قبل از انقلاب فرقي نداره
آیا این حجم قرعه کشی واین مبالغ هنگفت یک نوع قمارمحسوب نمیشود؟آیا همان بخت آزمایی سابق با رنگ ولعاب دیگری نیست؟
خیلی زحمت کشیدن این شورای نظارت!!!!!
چه عجب ... هر چند با تأخير ، ولي بالاخره صداي اين شورا هم دراومد!!!!
خفه شديم از اين همه تبليغات بي‌محتوا و مسخره اين رسانه به ظاهر ملي
اصلاازاین حرفهاباکیش نیست
احسنت
دیگراین تذکرات نخ نما شده همانند تذکر به خودرو سازیها ومواد غذایی مانند لبنیات سوسیس و کالباس وووآموزش و پرورش مسائل ورزشی بانکها......
دست مریزاد شورای نظارت بر صدا وسیما ،،احسنت ،افرین ،به نظرم رییس صدا وسیما خودشرا تافته جدا بافته میداند ،حقشبود تازه یک تذکر کم است ،با ید چندین تذکر بهاو بدهند،،
آیا "تلویزیون " برای تبدیل شدن به " دانشگاه " ، مسیرش را به درستی شناخته و برگزیده ؟!؟!؟!؟!؟
"تبلیغات " در اوایل دهۀ 60 ، حرام و ممنوع بود ؛ بعد ها امکان پخش پیدا کرد (البته بدون هیچگونه تصویری از زنان !!!!) و امروز...........!!!!!؛
در شعار های آنروز ما ها این بود : مهمترین و مؤثرترین توطئۀ دشمنان از طریق "استعمار فرهنگی" صورت می گیرد ؛ ولی امروز جای جا و بخش بخش رسانۀ ملی (و غیر ملی) انباشته است از واژگان خارجی که نام کالا های تبلیغاتیست و یا آنهائیکه از دهان مجریان و گزارشگران به روی آنتن می تراود !!!!؛
امروز ، با پیروی از تبلیغات بیشتر !!!! برای مصرف !!!! بیشتر کالا ها (که یا تولید خارجند و یا بدون ذره ای تردید، ماده اولیۀ تولید ایرانی!!!!! آنها ، خارجی و وارداتی اند) ، گلچینی (بخوانیم: خارچینی !!!!) از واژگان و فرهنگ خارجی را ازآنتن ملی "ایران- گستر" ، به جای جای کشور روانه کرده و همگان را بر می انگیزیم تا با مصرف "هرچه بیشتر" ، شانس !!!! خود را "هرچه بیشتر" کنند؛
چه عجب شورای نظارت یه واکنشی یه این مشکل بزرگ نشان داد! البته نمایندگان مجلس که ماشالله همیشه نامه تشویق و تشکر به رئیس صدا و سیما می نوشتند!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار