بازدید 2765
العالم خبر داد؛

توافق صنعا با رهبران الحوثی برای برکناری دولت

شبکه خبری العالم از توافق هیأت اعزامی ریاست جمهوری یمن با حوثی‌ها درباره استعفای دولت خبر داد. سخنگوی کمیته ریاستی یمن در صعده، عصر شنبه در مصاحبه با شبکه العالم تأکید کرد، هیأت ریاست جمهوری با رهبران حوثی درباره استعفای دولت «باسندوه» توافق کرده است.
کد خبر: ۴۲۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷ 23 August 2014
با السیسسی در خصوص چارچوب راه‌حل نهایی مذاکرات به توافق رسیده‌ایمشبکه خبری العالم از توافق هیأت اعزامی ریاست جمهوری یمن با حوثی‌ها درباره استعفای دولت خبر داد. سخنگوی کمیته ریاستی یمن در صعده، عصر شنبه در مصاحبه با ‌العالم تأکید کرد: هیأت ریاست جمهوری با رهبران حوثی درباره استعفای دولت «باسندوه» توافق کرده است.

به گزارش «تابناک»، بنا بر این توافق، دولت باسندوه، طی یک ماه استعفای خود را تقدیم می‌کند. قرار است پس از استعفای باسندوه، دولتی با حضور افراد توانمند و با صلاحیت تشکیل شود.

پیش از این رویترز به نقل از منابع دولتی یمن گزارش داد، ‌دولت این کشور به منظور پایان دادن به اعتراضات جنبش حوثی‌ها، امروز شنبه پیشنهاد داد که تا یک ماه استعفا داده و تصمیم خود مبنی بر قطع یارانه سوخت را دوباره بررسی کند.

این در حالی است که روز گذشته (جمعه) شهر صنعا، پایتخت یمن، شاهد برگزاری تظاهرات ده‌ها هزار یمنی بود که در تجمعی اعتراضی، خواستار استعفای دولت و لغو دستور قطع یارانه‌ سوخت شدند.

راهپیمایی اعتراضی روز گذشته پس از یک هفته تظاهرات علیه دولت این کشور برگزار شد.

این منبع که از ‌اعضای‌ کمیته تعیین شده از سوی رئیس جمهوری یمن است، اعلام کرد که مقامات دولت پیش‌نویس طرحی را به حوثی ارائه کرده‌اند که شامل پیشنهادی برای تشکیل یک حکومت جدید در یک ماه و تشکیل یک کمیته اقتصادی برای بررسی موضوع یارانه سوخت است.

به گفته این منبع، این طرح پیشنهادی در صورتی اجرایی می‌شود که حوثی‌ها چادر‌ها و اماکن تجمع خود را از صنعا برچینند.

بر پایه این گزارش، هیچ پاسخ فوری از سوی حوثی‌ها نسبت به این طرح پیشنهادی داده نشده است.

چندی پیش نیز خبرهایی مبنی بر استعفای دولت یمن منتشر شده بود که دفتر نخست‌وزیری یمن، این اخبار را تکذیب کرده بود.

روز چهارشنبه منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن از استعفای نخست وزیر این کشور خبر دادند. پایگاه خبری حیات‌پرس به نقل از منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که محمد سالم باسندوه نخست وزیر این کشور در پی اعتراضات مردمی علیه دولت این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرده است؛ اما یک منبع مسئول در دفتر محمد سالم باسندوه نخست وزیر یمن درستی اخبار منتشره درباره استعفای نخست وزیر را تکذیب کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها