بازدید 3597

مقدم فر: فضای سایبر محل گله گذاری نیست

معاون فرهنگی واجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه در فضای مجازی باید بدنبال عمل بهنگام بود، گفت: بسیاری از گله ها و درد دل ها و بحث های داخلی را نباید در فضاهای سایبر مطرح کرد تا مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۲۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶ 23 August 2014
معاون فرهنگی واجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه در فضای مجازی باید بدنبال عمل بهنگام بود، گفت: بسیاری از گله ها و درد دل ها و بحث های داخلی را نباید در فضاهای سایبر مطرح کرد تا مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای انقلاب اسلامی در بوستان گفتگو تهران افتتاح شد.

در این مراسم حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی واجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این نمایشگاه را بهانه خوبی برای انسجام بخشی به جبهه مستحکم و توانای انقلاب نامید و گفت: امروزه فضای سایبر و دیجیتال و رسانه های اینترنتی نه تنها بخشی از رسانه ها نیستند بلکه رسانه اصلی به شمار می روند. اینترنت امروز مدیومی است که تمامی معیارهای رسانه را در خود جای داده و باید در جمهوری اسلامی به آن بیشتر توجه کنیم و روی آن سرمایه گذاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما امروزه در حوزه فضای مجازی در یک جنگ تمام عیار بسر می بریم. فهم این عرصه و میدان، نقطه ابتدایی ورود به آن محسوب می شود. آگاهی از پیچیدگی های اینترنت نیز برای همین موضوعات است که اهمیت پیدا می کند و بدون آن نمی توان به خوبی در برابر دشمن ایستاد و جنگید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه تلاش دشمن در این عرصه این است که مخاطب خود را وادار کند که آنطور که او می پسندد بیاندیشد و تصویری ذهنی که مد نظر خودش است در ذهن او جای دهد و در همین جاست که تکنیک های عملیات روانی در فضای مجازی اهمیت پیدا می کند و متاسفانه شاهدیم که گاهی ما در داخل هم فریب این عملیات را می خوریم.

وی گفت: دشمن برای ورود به این عرصه یک حقیقت  را در پوسته ای از یک حقیقت مجازی می پوشاند. مثلا اخیرا شنیده ایم که مجوز اکران فیلمی صادر شده که تحت پوشش واقعیت، چیزی جز تلخی و نا امیدی و سیاه نمایی از وضعیت کشور را نمایش نمی دهد. با عنوان نمایش آسیب های اجتماعی "قصه هایی را می خواهند نشان دهند که گفته می شود هدفش ظاهرا نمایش آسیب هاست اما در واقع کاری را می کند که هالیوود با میلیاردها دلار سرمایه گذاری در حال انجام آن است. به نظر این فیلم کاملا سیاسی است و با هدف عقده گشایی از ماجرای فتنه 88 ساخته شده. این حقیقتی است که در ظاهر نمایش آسیب های اجتماعی پوشانده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: برای حضور در این معرکه نبرد باید جبهه ای عمل کرد. یادمان باشد جبهه روبروی ما اتاق جنگ های ناپیدایی دارد که فرماندهانش مشخص نیستند و ما نیز چاره ای نداریم جز اینکه در برابر آنها جبهه ای عمل کنیم.

وی ادامه داد: جبهه سایبر انقلاب اسلامی بعد از ماجرای فتنه و به کوری چشم دشمنان بسیار خوب عمل کرد و امروز هم حزب الله کماکان در این عرصه فعال است اما نباید آسیب های خودمان را نیز در این زمینه از یاد ببریم که مهمترین آن غیر جبهه ای عمل کردن است. نباید کسی در این میدان بگوید یک وبلاگ یا سایت رسانه شخصی خودم است که آنطور که می خواهم اداره اش می کنم. امروز همه ما در یک کشتی هستیم که اگر گوشه ای از آن سوراخ شود همه مان غرق می شویم.

مقدم فر گفت: این جبهه یک سیستم هم افزار است که همه اجزای آن با هم مرتبط هستند و در عین حال عرصه ای بسیار پیچیده است. در این فضا باید سرعت تحلیل مان بالا برود.

وی در همین زمینه به ماجرای تشکیل گروه تروریستی داعش اشاره کرد و اظهار داشت: داعش با حمایت آمریکا و عربستان سعودی شکل گرفت و در سوریه و پس از آن در عراق فعال شد اما همه دیدیم که فاصله شکل گیری تا مخالفت آمریکا با آن چقدر بود و امروز کار به جایی رسیده که خود آمریکایی ها فهمیده اند تنها راه حل مقابله با داعش خود نیروهای سوری هستند. این به معنی آن است که آنها خالق نیروهایی هستند که کنترل آن را از دست داده اند. واقعیت این است که آمریکا امروز ناتوان است و ما قدرتمند هستیم. آنهایی که بدنبال خاورمیانه جدید بودند هر کاری کردند بر علیه آنها تمام شد و امروز همگی از جمله آمریکا معترف هستند که در منطقه خاورمیانه بدون ایران امکان تصمیم گیری وجود ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به اهمیت رسانه ها در جریان سازی برای این فضای نبرد اشاره کرد و گفت: در ماجرای جنگ غزه اولین اقدام اسرائیل بستن فضای رسانه ای به روی مردمش بود. علتش آن است که امروزه فضای تاثیرگذاری بر افکار عمومی یک قدرت است و کسی که بتواند بر روی مردم تاثیر بگذارد صاحب قدرت است.

مقدم فر در پایان تصریح کرد: در فضای جبهه ای نبرد سایبری، عمل بهنگام بسیار مهم است. گاه نباد همه گله ها و درد دلها را در رسانه ها گفت این فضا، فضای گله گذاری و مطرح کردن بحث های داخلی نیست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر