بازدید 43790
خبری که پیشتر تکذیب شده و حتی به اتهام زنی هم رسیده بود؛

تأیید شهادت «جمشید دانایی‌فر» و چند پرسش بی پاسخ!

اگر خودمان را جای خانواده داغ دیده گروهبان شهید بگذاریم و موج تکذیب‌ها بر شهادت وی را شنیده و در مقابل هیچ گواهی از سلامت عزیزمان نبینیم، سخت نیست که حال رفته بر ایشان را درک کرده و شدت استیصالی را که به آن گرفتار آمده بودند، تصور کنیم. تکیه بر همین موارد کافی است تا اکنون از مسئولان بخواهیم چرایی تکذیب‌هایشان را بازگو کرده و واکنشی عاجل به اتهام‌زنندگان نشان دهند.
کد خبر: ۴۲۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲ 23 August 2014
خبر شهادت «جمشید دانایی‌فر» که اواخر سال گذشته توسط گروهک تروریستی جیش گروگان گرفته شده بود، بار دیگر تأیید شد تا آشکار شود که اعتبار چندانی به بسیاری تکذیبیه‌ها نیست!

به گزارش «تابناک»، به فاصله ۱۲۰ روز از انتشار خبر شهادت یکی از پنج مرزبان کشورمان که یک ماه و نیم از گروگان گرفته شدنش از سوی یک گروهک تروریستی در مرزهای شرقی کشور می‌گذشت، سرانجام در حالی خبر شهادت وی تأیید شد که پیشتر بار‌ها و بار‌ها این خبر به شیوه‌های گوناگون از سوی مسئولان‌ تکذیب شده بود و حتی برخی برای اثبات مدعای خود، مسائل عجیب و غریبی مطرح می‌کردند.

علی اصغر میرشکار، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان امروز در گفت‌وگو با ایرنا، در حالی این خبر را تأیید کرد که شنیده‌های «تابناک» به نقل از منابع آگاه حکایت از آن دارد که شهادت وی‌ هگامی رخ داده که تروریست‌ها خبرش را در وبلاگ خود منتشر کرده بودند تا آشکار شود، آنچه در واکنش به خبر و بعد از آن درباره زنده بودن این گروهبان منتشر شده، سراسر دروغ بوده است.

به عبارت بهتر، امروز آشکار می‌شود تکذیب‌هایی که بر شهادت گروهبان دانایی‌فر، فرد ارشد پنج مرزبان گروگان گرفته شده توسط جیشی‌ها منتشر شده بود، همگی اشتباه بوده‌اند؛ چه آنهایی که توسط برخی مقامات وزارت کشور بیان شده بودند و چه آن دسته سخنانی که از مرزبانی یا مقامات انتظامی به گوش می‌رسید و از احتمالات پر قوتی برای زنده بودن این سرباز وطن سخن به میان می‌آورد.

بدین ترتیب، امروز برای خانواده این مرحوم قطعیت یافت که دیدار با عزیزشان به این دنیا قد نخواهد داد و فرزند این سرباز شهید، باید بی ‌یک بار دیدن پدر، با رنجی که تروریستی‌ها بر او و خانواده‌اش روا داشته‌اند، سر کند تا به امید خدا روزی برسد که دست‌کم انتقام جمشید گرفته شود؛ انتظاری که امید می‌رود به زودی سر آید.

این در حالی که هنوز پیکر این شهید بازپس گرفته نشده و گفته ‌می‌شود ‌مراحل آن در حال انجام است؛ اما این داستان تلخ روی دیگری هم دارد؛ رویی که پس از تکذیب خبر شهادت این مرزبان دلیر بروز یافت و حکم رنجی دوچندان برای خانواده داغ‌دیده این شهید را داشت.

تایید شهادت «جمشید دانایی‌فر» و چند سوال بی پاسخ!

اگر خودمان را جای خانواده داغ‌دیده گروهبان شهید بگذاریم و موج تکذیب‌ها بر شهادت را شنیده و در مقابل، هیچ گواهی از سلامت عزیزمان نبینیم، سخت نیست که حال رفته بر ایشان را درک کرده و شدت درماندگی که به آن گرفتار آمده بودند، تصور کنیم.

اما هر چه این مشکلات، ممکن است به دلیل پیچیدگی‌های ماجرا ‌توجیه‌شدنی به نظر برسد و بتوان آن را به پای غیر قابل اطمینان بودن تروریست‌ها گذاشت، نمی‌توان از آن دست اخباری که از پناهنده شدن گروهبان شهید به کشورهای دیگر سخن می‌گفتند، گذشت و از مسئولان نخواست برای مجازات مطرح کنندگان این فرضیات پوچ، به قدر لحظه‌ای تعلل نکنند.

به عبارت بهتر، تأیید شهادت این سرباز وطن، یعنی در حالی که تحمل و مقاومت وی در دوران اسارت ۴۵ روزه، موجبات به شهادت رسیدنش را فراهم آورده بود، برخی از پناهنده شدن وی گفتند تا به نوعی چهره مقاوم وی را خدشه‌دار کنند و خدا می‌داند در این مسیر چه آسیب‌های روحی به بازماندگان وی وارد آوردند که باید جبران شود!

درک ماجرا هنگامی ساده‌تر می‌شود که بدانیم خانواده دانایی‌فر، در حالی هنوز پیکر وی را تحویل نگرفته‌اند که یک ماه و نیم برای لحظه آزاد شدن وی انتظار کشیده‌اند، پنج ماه با طرح موضوعاتی چون به شهادت نرسیدن وی، میان زمین و آسمان معلق مانده‌اند و از سوی دیگر، در این مدت، آماج بمباران تهمت‌های ناروای برخی بوده‌‌اند که آشکار است هیچ خیری در کارشان نبوده و بهتانی سنگین به سرباز غیور وطن وارد آورده‌اند.

با این مقدمه، درخواهیم یافت که نه تنها باید برای بازپس گرفتن پیکر شهید از هیچ تلاشی مضایقه نکرد، بلکه اکنون که همه اطلاعات دریافتی و شواهد‌ به اثبات شهادت این مرزبان منجر شده، باید با بیشترین توان به سراغ تهمت زنندگان رفت و ایشان را به مجازات رساند.

این در حالی است که اگر منصفانه به اخباری که تاکنون در این باره منتشر شده، دقت کنیم، جا دارد، ‌سراغی هم از آن دسته مسئولان بگیریم که شهادت جمشید دانایی فر را تکذیب می‌کردند و از ایشان بپرسیم، بر پایه چه مستنداتی خبر اعلام شده از سوی تروریست‌ها را دروغ می‌خواندند؟

آیا همین عدم اشراف اطلاعاتی نیست که موجب می‌شود تروریست‌ها آنقدر جری شوند که مرزبانان کشورمان را گروگان بگیرند، برای بازگرداندنشان شرط و شروط تعیین کنند و در ‌‌نهایت اوج وقاحت خود را با گرفتن جان گروگانشان به رخمان بکشند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۸
انتشار یافته: ۴۹
امیدوارم که روزی نه چندان دور جهانی بدون تروریسم داشته باشیم.
پاسخ ها
محمد علی از رشت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ترور یعنی وحشت، که هم ریشه توحش، وحش،وحشی و متوحش است. به امید دنیایی سرشار از برابری، برابری و نیکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
برابری نه بربری
ای شهید عزیز ما را ببخش که به شما تهمت پناهندگی و جاسوسی زدیم

روحت شاد و یادت گرامی
خدا رحمتش ند بعد از شهادتش هم مظلوم بود
فقط اعلام اسامی و سابقه و درخواست اشد مجازات تهمت زنندگان
وسلام، خلاص
تا انجا که من خواندم تکذیب بر سند شهادت بود ونه خود شهادت و این امری قانونی در سراسر جهان است که تا زمانیکه جست شخص مقتول و یا ادله روشن مثل شاهدان عادل بر مرگ شخص پیدا نشود فوت شخص را رسما قبول نمیکنند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
جست ؟ نه مجید جسد!
سعید جهان بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شما خبر ها رو برعکس خوندی
تابناک لطف کرد با کمال شهامت مرتب خبرها رو قرار میداد - اصلا بحث سند نبود وگرنه افرادی که برای آزادی این سربازان پیش قدم شدند همون موقع شهادت را تایید کردند اما .....
داش آکل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اصلا اینطور نیست.چنین اخباری در جهان قریب به یقین یا محتمل هم اگر باشد خیلی جاها بوده رسمن قبول کردن
همیشه گروهک های تروریستی مثل طالبان وداعش والقاعده و الجیش وحماس وبوکوحرام و... باعث ناامنی منطقه شدن که باید مقابله بیشتری باهاشون بشه ...
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
حماس از گروه های مقاومت است که حمایت مردمی فلسطین را داشته و با مقاومت و ایثارگریش همه آزادگان را به جهان عاری از صهیونیزم بشارت می دهد پس لطفا حماس را در کنار این گروه های تروریستی قرار نده
چه اتهامات که بر این شهید وارد نشد.
کلا دولت قشنگی داریم
ما رو ببین به مردی بهتان زدیم که فرزندش رو ندید و به خاطر ما رفت چی کشیدن خانواده شهیددانایی فر
من از خانواده دانایی فر میخام که ما رو ببخشند که مقصر اصلی اطلاع رسانی اقایون بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
پیش داوری کردیم عزیز . دولت هم مقصر بود ولی ما بیشتر
به قول مربی فجر اقای پیروانی
زلیخا مرد از حسرت که یوسف گشت زندانی چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چه ربطی به مربی فجر داشت ؟ ایشون شاعر این بیت نیستند
باید بهترین امکانات در اختیار خانواده ایشان قرار بگیرد و از ایشان دلجویی شود.
اگر دقت کرده باشید دولت اسرائیل حاضر شد برای یک سرباز به اسارت گرفته شده توسط فلسطینیان به نام گیلعاد شلیط تعداد1027 فلسطینی اسیر را آزاد کند .ولی ما متأسفانه هرآنچه تهمت ناروا بود به این شهید زدیم .شاید لازم باشد در این زمان بسیار حساس منطقه ای کمی بیشتر به فکر سربازان قیور این مملکت باشیم.
پاسخ ها
داش آکل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
غیور . نه قیور
کرمعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قیور نیست عزیزم
غیور درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
غیور درسته عزیزم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
غیور
کسانیکه بدون دلیل خبر از زنده بودن شهید دانائی فر میدادند باید مواخذه شوند.
مقايسه کنيد با رفتار امريکايي ها با ويديوي جيمز فولي که کلي هم بد و بيراه به امريکا و اوباما گفت. ولي اوباما شخصا به خانوادش تسليت گفت!!!!
خدا لعنت کند قاتلین او را , او را که نگهبان ناموس , مال و جان مردم بود ....
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کسی را که در پست نگهبانی می خوابد و بدون هیچ مقاومتی تسلیم چند تروریست می شود نمی توان نگهبان ناموس نامید!! هر چند این نظر را تابناک منتشر نخواهد کرد اما گردانندگان محترم سایت یک بار دیگر فیلم جریان اسارت آقایان محافظ جان و مال و ناموس مردم را ببینند. سختی شرایط خدمت در مرزها مجوزی برای نادیده گرفتن اصول سربازی نیست. ایشان اگر زنده بود باید در دادگاه نظامی محاکمه و اعدام می شد. اینکه یک نظامی فرزند خردسال دارد یا از خانواده محرومی است مجوزی برای خولبیدن هنگام نگبانی در مرز نیست. کشته شدن ایشان به دست اشرار هدیه الهی برایشان بوده تا غفلت غیر قابل بخشش کمرنگ شود. خدایش بیامرزد.
:(
دولت که بدون سند نمیتوانست تایید کند حالا اینو طوری وانمود میکنید که دولت مقصر است؟ بهتر نبود اون تگذیبیه ها را هم منتشر میکردید؟؟؟؟؟؟
ملت دارن روسرشون آب یخ می ریزن کجایین شما
طرح پناهنده شدن یک ترفندوتله اطلاعاتی امنیتی بودتاتروریستهارودست خورده وخبرقطعی ازسرنوشت وی بدست بیاید
پاسخ ها
داش آکل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
نویسنده ی فیلنامه ی پلیسی هستی؟
روحش شاد
چشمانم پر از اشک و قلبم مالامال از درد شد

پسر ایران را به خاک وطنش برگردونید

چرا یه کمپین سطل آب سرد این قدر معروف شده و همه جا در موردش می نویسند
ولی ما همت راه انداختن یه کمپین برای فشار به دولت وقیح پاکستان برای تحویل پیکر شهیدمون رو نداریم؟
انشاله روحش با ائمه اطهار محشور شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
تو مرز زیر چادر گرفته خوابیده بی هیچ نگهبانی
این سرباز وطن نیست و شهید هم نیست یه تنبل مفت خوره که همینم به کشتن دادش
چرا باید بپذیریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این یارو با سربازان تحت فرمانش گرفتن خوابیدن و بعد بدون هیچ سندی به عنوان قهرمانان ملی به ملت میقبولونینشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم جیگر نیستن و اینا رو سرباز میهن نمی دونن.
مدّتها اعلام شد که گروهبان یکم جمشیددانائی فر بنابر دلایل و مستنداتی زنده است اکنون اعلام میکنند که ایشان به شهادت رسیده اند! حال این پرسش مطرح میشود برپایۀ چه دلایل و مستنداتی، مقامات مدّعی هستند که گروهبان دانائی فر به شهادت رسیده است؟!
روحش شاد
هیچ کس عکس العملی در مقابل اتهام زنندگان و تکذیب کنندگان نشان نخواهد داد و مطلب شما هم بیشتر از اینکه پیگیری این تکذیب باشد مرهمیست بر دل خانواده ایشان
مرگ بر تروريست قاتل---- يا مهدي . عجل علي ظهورك
قطعاً جمشید عزیز با این اراذل وطن فروش پلید کنار نیومده و دست رد برسینه این جانیها زده وقتی ازش خواستن به خاک و وطنش خیانت کنه و گرنه میتونست به راحتی با اون وحشیها همکاری کنه و حداقل جونش رو حفظ کنه. خدا به خونوادش صبر و به خودش علو درجات عطا فرماید.
رفتي و زنت
منتظر نوقدمي بود
گفتي به پدر كاش پسر داشته باشد
گفتي كه پس از من چه پسر بود و چه دختر
بايد كه به خورشيد نظر داشته باشد
اينك پسري از تو يتيم است در اينجا
در حسرت يك شب كه پدر داشته باشد
برگرد سفر طول كشيد اي نفس سبز
تا كي دل من چشم به در داشته باشد
بايد برود هرچه شود گو بشو و باش
بگذار كه اين جاده خطر داشته باشد

فقط ميگم "افسوس"
واقعا آدم دلش به درد میگیره هم به حال اون جونی که از دست رفت و هم اون بچه ای که همیشه حسرت دیدن پدرش به دلش موند
خدا اورارحمت کند
اینهائی که اینقدر زخم زبان به این شهید بزرگوار و خانواده محترمش در مورد پناهندگی به امریکا زدند باید نزد خداوند جوابگو باشند. راستی اگر چنین مصیبتی برای خانواده خودشان اتفاق می افتاد ایا زمین و زمان را به هم نمی بافتند.؟؟؟!!!!! سعی کنیم خودمان را جای خانواده ان شهید بزرگوار قرار دهیم.
خدا رحمت کند او را .عزیزان قضاوت در این موارد برای ما که خبر از هیچی نداریم بسیار سخت است قضاوت کار دشواری است نه اتهام به این عزیز از دست رفته درست بود ونه اتهام به دولت ودستگاهای امنیتی .ببینید رهبرمان وسایر علما چه می گویند وچگونه رفتار می کنند شما هم پیروی کنید مواظب باشید خدا بد جوری حساب میکشد از ما.تقوا پیشه کن ید.چرا به خود اجازه هر گونه دخالت را می دهیم .استغفار کنید.
روحت شاد شهيد
بعضي دوستان واقعا نسبت به اين شهيد كم لطفي كردن , حال كه خبر شهادت وي تاييد شده باز عده اي سخن از خواب و قصور وي رانده و درك موقعيت مرزي و سختي كار مرزباني و محدوديت ها را لحاظ نميك كنند.
واقعيت اين است هر شكست ناشي از رفتار شخصي و... افراد است اين واقعه نيز ناشي از بي مبالاتي بود اما در نهايت موجب شهادت اي عزيز شد.
از دوستان تقاضا ميشه كمي با انصاف قضاوت داشته باشن.
روحت شاد شهيد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی