بازدید 11104

قارچ عامل خارش پوست سر است

کد خبر: ۴۲۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ 23 August 2014
متخصص پوست و مو قارچ را عامل خارش پوست سر توصیف و تصریح کرد: عواملی مانند شست و شوی نامناسب سر می‌تواند عاملی برای خارش شود.

به گزارش فارس، امیرهوشنگ احسانی عارضه خارش موی سر را ناشی از بیماری قارچی دانست و تصریح کرد: این قارچ در پوست سر وجود دارد که به آن اگزمای سبورییک یا درماتیک سبورئیک می‌گویند که در پوست سرهمگان وجود دارد اما تحت شرایط و به دلایلی خاص به شکل بیماری‌زا در آمده و باعث التهاب، خارش و قرمزی در برخی افراد می‌شود.

وی افزود: این قارچ به تعداد کم در پوست سر افراد وجود دارد اما در افراد خاصی تعداد این قارچ بیشتر می‌شود و باعث ضایعات خارش دار و التهابی و گاهی قرمز رنگ یا پوسته پوسته شدن در سر می‌شود.

احسانی خاطرنشان کرد: عامل دیگر خارش سر یک نوع بیماری به نام صدف است که ضایعات پوسته دهنده دارد که در سر و باعث خارش می‌شود.

این متخصص پوست و مو شست و شوی نامناسب پوست سر را از دیگر عوامل خارش موی سر دانست و گفت: در صورت شست و شوی نادرست سر روغن، مواد دیگر در پوست سر باقی بماند و باعث خارش شود.

وی تأکید کرد: شپش سر در بچه‌ها می‌تواند عامل دیگری برای خارش سر باشد و در بچه‌ای که به خارش سر مبتلاست باید وجود شپش سر بررسی شود.

احسانی افزود: معمولاً پوسته‌های عادی در سر بدون علامت و خارش است ولی هنگامی که ملتهب شد همین بیماری اگزمای سبورئیک باعث خارش و التهاب پوست شود.

این متخصص پوست و مو درباره علت افزایش قارچ سر گفت: علت این اتفاق چندان روشن نیست اما از عوامل تأثیرگذار می‌توان به استرس و شرایط محیط کار اشاره کرد یعنی افرادی که در محیط‌های گرم و مرطوب کار می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند.

وی درباره تأثیر رژیم غذایی بر بروز خارش در پوست سر گفت: این موضوع چندان ارتباطی در بروز بیماری ندارد.

احسانی خاطرنشان کرد: شیوع عارضه خارش پوست سر در دو جنس زن و مرد برابر است و در دو جنس بیشتر در سنین بین 20 تا 40 سالگی شیوع پیدا می‌کند.

این متخصص پوست و مو درباره عوارض خارش پوست سر بر ریزش مو نیز گفت: ریزش موی سر ارتباطی به خارش موی سر ندارد و تنها ممکن است بر اثر خاراندن سر، موها کنده شود.

وی درباره نحوه درمان خارش موی سر نیز گفت: استفاده از شامپوها و داروهای ضد التهاب و ضد قارچ به صورت قطره‌ای یا خوراکی موقتاً این عوارض را کاهش می‌دهد ولی دوباره تکرار می‌شود پس عارضه‌ای عودکننده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر