بازدید 1998

شکست نتانیاهو در غزه از بدترین سناریوهای ممکن بود

کد خبر: ۴۲۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱ 23 August 2014
با وجود گذشت 47 روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هنوز نتوانسته است اهداف خود را محقق سازد و این باعث رقم خوردن یکی از بدترین سناریوهای ممکن برای محافل امنیتی این رژیم شده است.

به گزارش (ایسنا) به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، ارتش صهیونیستی به حجم مشکلات حاکم بر این رژیم واقف است و دیگر حرفی از عملیات نظامی به میان نمی آورد، بلکه از اصطلاح "نبرد" برای درگیری‌های غزه استفاده می‌کند و این بدین معناست که فراز و نشیب‌های زیادی در این جنگ وجود دارد و برخی مواقع درگیری‌های شدید جای خود را به آتش بس می‌دهند و شاید کمترین توصیفی که می توان درباره حوادث غزه داشت "جنگ فرسایشی" است.

این روزنامه با اشاره به اینکه دولت نتانیاهو بدون هدف استراتژیک گام در میدان جنگ غزه گذاشت و تنها به قدرت تسلیحاتی خود غره شد، خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی روز به روز تصمیم جدیدی در راستای جنگ غزه اتخاذ می‌کند و این ناشی از نبود "هدف استراتژیک" و عدم اجماع بر روی اقدامات لازم الاجرا در غزه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در ادامه این گزارش آمده است که ارتش عبری از آغاز جنگ اخیر 5 هزار مورد حمله هوایی علیه نوار غزه انجام داده است که بیشتر با آمارهای مربوط به جنگ‌های جهانی تناسب دارد و نه جنگ علیه یک گروه یا جنبش مقاومتی و واقعیت این است که نتانیاهو حتی در تحقق کوچکترین هدف خود نیز ناکام بوده است و در حالی که در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیرش اعلام کرد که ساکنان مناطق جنوبی فلسطین اشغالی می توانند امشب در کمال آرامش بخوابند، چنین آرامشی برای آنها محقق نشد.

روزنامه یدیعوت اعلام کرد که سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قبل از آغاز جنگ اخیر مدعی بودند که حماس در تنگنای مالی شدید به سر می برد و قدرت مقاومت برای تداوم شلیک موشک به مناطق صهیونیستی کاهش یافته است، اما در حالی که بر اساس معادلات طرف صهیونیستی انتظار می رفت که حماس تسلیم طرف قویتر یعنی رژیم صهیونیستی شود، اما ثابت کرد که هیچ خبری از ضعف آن نیست.

این روزنامه خاطرنشان کرد که نتانیاهو و موشه یالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سعی در دستیابی به توافق آتش بس با حماس را دارند و فرماندهان ارتش عبری به "اصل سازش" ایمان آورده اند. در ادامه این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی امیدوار بود مصر زمینه تسلیم حماس در مقابل این رژیم را فراهم آورد، اما حماس از جانبداری مصر از تل آویو انتقاد کرده و مخالفت خود با این وضعیت را اعلام کرده است.

یدیعوت در پایان اعلام کرد که محافل نظامی رژیم صهیونیستی از بی مسئولیتی برخی اعضای کابینه امنیتی این رژیم که اخبار جلسات را به بیرون درز می دهند، ناراضی هستند.

رژیم صهیونیستی از تاریخ 7 ژوئیه گذشته باریکه غزه را آماج حملات زمینی، هوایی و دریایی بی رحمانه خود قرار داده است که در نتیجه آن تاکنون 2097 فلسطینی شهید و نزدیک به 10500 نفر دیگر مجروح شده‌اند. در این حملات همچنین شمار زیادی از منازل شهروندان فلسطینی بر سر ساکنانشان خراب شده‌اند و اکثر قربانیان را غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در همین حال در رویدادی دیگر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بعد از حمله موشکی مقاومت فلسطین به تل‌آویو و شنیدن صدای آژیر خطر در حمام منزل خود حبس شد.

به گزارش شبکه خبری فلسطین الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: من هم مثل هر اسرائیلی دیگری از شنیدن صدای آژیر خطر و پرتاب موشک از سوی غزه به شهرک‌های اسرائیلی خسته شده‌ام. آن روز در حمام منزلم در حال دوش گرفتن بودم که صدای آژیر خطر را شنیدم و نمی‌دانستم که در آن لحظه چه کار باید می‌کردم، پس در حمام باقی ماندم!

لیبرمن افزود: این تجربه در واقع تجربه بد و خاصی است که انسان در حمام باشد و صدای آژیر را بشنود اما در هر حال این هم جزئی از زندگی اسرائیلی‌هاست، هر چند که کمی شبیه به یک کمدی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار