بازدید 1762

آخرین اخبار از روند تشکیل دولت جدید سوریه

کد خبر: ۴۲۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰ 23 August 2014
منابع سوری اعلام کردند که نخست‌وزیر سوریه ظرف چند روز آینده دولت جدید خود را تشکیل خواهد داد.

به گزارش  (ایسنا)، به نوشته روزنامه‌ی السفیر لبنان، وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه در نشست اخیر خود برای تشکیل دولت در خصوص اوضاع معیشتی، خدماتی، اقتصادی، بازرگانی، تجاری و توسعه بحث و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش منابع سوری، دولت آتی سوریه که قرار است ظزف چند روز آینده تشکیل شود شاهد تغییرات زیربنایی و مهم نخواهد بود.

همچنین مسئول بلندپایه در حزب "بعث" سوریه اعلام کرد که این حزب خواهان مشارکت تمامی گروه‌ها در دولت آتی و در چارچوب توافق در خصوص مبارزه با تروریسم و بهبود اوضاع وخیم معیشتی در این کشور است.

به گزارش منابع سوری، وائل الحلقی احتمالاً اسامی وزرای دولت خود را در نیمه اول هفته‌ی جاری اعلام کند و احتمالاً نیمی از وزرای کنونی تغییر کنند.

برخی منابع نیز احتمال می‌دهند که حدود 10 وزیر تغییر کنند و وزرا بر اساس ویژگی‌های علمی و توانایی لازم برای انجام مأموریت خود انتخاب شوند.

همچنین احتمالاً ساختار دولت آتی تحت تأثیر اوضاع کنونی و به‌ویژه با توجه به موضع بین‌الملل نسبت به افزایش خطر گروه "دولت اسلامی" (داعش) و برخورد متضاد غرب با خطر این گروه در سوریه و عراق قرار بگیرد.

در همین راستا یک مقام بلندپایه از عدم فراهم‌سازی شرایط برای هماهنگی امنیتی مستقیم با واشنگتن خبر داد و تأکید کرد که این هماهنگی به چند دلیل صورت نمی‌گیرد و دمشق بارها موضع خود را نسبت به موضوع هماهنگی امنیتی با مواضع سیاسی خود اعلام کرده است.

دمشق احتمالاً هماهنگی امنیتی را به بازگشت روابط سیاسی مشروط می‌کند و این مسئله‌ای است که دمشق به نمایندگان آلمان، سوئد، اتریش، بلغارستان و اسپانیا آن‌ را اعلام کرده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که تماس‌هایی میان دمشق با کشورهای اروپایی در خصوص مسائل امنیتی مشخص صورت گرفته اما هماهنگی مستقیمی رخ نداده است.

عدم رسیدن به هماهنگی به خاطر سیاست‌های غرب در قبال دمشق است.

به رسمیت شناخته شدن از نظر سیاسی مسئله‌ای است که دمشق تنها برای ایجاد یک پوشش انسانی و قانونی جهت بازسازی سوریه به آن نیاز دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل